- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cüz'i iraden var...
Cüz’i iraden var...
Kader rüzğarının önünde kuru yaprak değilsin...Doğduğun yeri seçemiyorsun anneni babanı seçemiyorsun..."çünkü kader var külli iradenin etkisi de var...
Fakir de zengin de cenneti kazanır...Allah bana fakirlik verdi darlık verdi diye suçlama hz İbrahime de tevhid nimeti verdi ama "el-Galib" sıfatıydan nimetler vermedi...hz Musaya asa verdi Firavuna galip etti hz musayı...hz İbrahime de dileseydi hediye ederdi çünkü vehhab...kabeyi ebabillerle korudu ama camileri korumuyor...külli irade böyle bir şey...
Sebeb-sonuç kuralı var şeytana tevbeyi nasip etmedi...çünkü hz Ademe kini hasetliği sebebtir...Kahrına...şeytan sebebe sarılmıyor çünkü...kinine mağlup çünkü.Tembel fakirlik sebebidir...ama dansöz bile zengin olabiliyor bu varlıkta...sebebler belli sarılmazsan fakirlik kaderin oluyor...hz İbrahim hakketmemişti Nemrudu yenmeyi...Kimya biyoloji ilmine teknolojiye sarılmalıydı.çünkü bir sinekle öldü Nemrut...eksik ilimliydi hz İbrahim...kaderi oldu Nemrudu yenememek...hz Musa dua etti asa için...hz Muhammet dua etti bedir de...duasızdı hz İbrahim ama...duasıza nimet verilmiyor...sebebe sarılmayana nimet verilmiyor...Kuralları var Allahın...hz Ademe "yasak meyve öğretilmişti...asi olmuştu...Kader olmuştu dünya ve gurbet...akıl vahiy vicdan asileriyiz ama kaderimmiş diye suçu Allaha atıyoruz oysa cüz’i irademizde seçimimizde hatalıyız...Allah ben de iradeliyim sen de suç sen de der...ve cehennemde ekmelleştirir kulunu...dinde zorlamaz...suçlu insan...
Cüz’i iraden var...
Evlilik külli iradenin etkisinde mi...ehven-i şer diyerek seçimi biz yaptık...fakirlik de zenginlik de külli iradenin etkisinde olduğu gibi cüz’i iradenin de etkisindedir...biri var sabah namazını tarlasında bağında iş yerinde kılıyor biri var tembel adl sıfatı gereği...ikisinin kazancı aynı olmuyor..adl sıfatı külli iradenin emrinde olduğu gibi cüz’i iradenin de emrindedir..."Tekne küçükse"zengin olamazsın diye bir hal kural yok bu varlıkta seçimimizde hatalıyız...sabrı seçmezsen fakirlik cehenneme sebebtir ...der Kur’an...seçimin zenginliğe sebebse zengin olursun...sabrı seç şükrü seç sonuç cennet olsun istiyorsan sebeb-sonuç kuralına uymazsan ve uyamazsan...suç seçimindedir...külli iradede değil...Külli irade sebeb-sonuç kuralına asiliğine göre bir kader tayin eder...hz Adem gibi yasak meyveye meylerdersen acılar...ensende olur...
Cüz’i iraden var...
İradeli kaderimmiş diyemez...Kader rüzğarının önünde kuru yaprağım diyemez...iradem yenildi demeli..."ehven-i şer buldum demeli...şalgam yersin çölde rızkım buymuş diye ama lütüf kapısından vehhab kapısından hintten yemenden nasibin olan nimet gelir...sebebleri şartları külli irade hazırlar...evlik işinde de zengin olma alim olma işinde de seçiminin etkisi yok deme yalancısın...sabırsızsın..."Allah dilemezse kul dileyemez"ama cüz’i iraden var...aynasın çünkü...kul aynadır...özdeştir Allahla...şeytan hz Ademe kinli aslında o kin Allah kaynaklı...yasak meyve kahra sebebti...şeytan da görüldü...şeytan da ayna...yaratılan aynadır ...hz Adem kahrı hakketti ve o kahır şeytan da görüldü...ama kaynağı Allah...şeytan kaynak değil perde ayna...karaklık perde geceye işarettir...aydınlık perde gündüze...pperde ve ayna etkin bile değildir...cüz’i irademiz var ama etkim değiliz...sadece seçme kabiliyetimiz var...ceza ödül farlıdır ama amaç yönüyle farklı değil zıtlar farklı ama amaç yönüyle farklı değil...amaç Allahın bilinmesidir...kul olarak katkımız sadece aynalık emanetçilktir..."ben"değiliz ki irademiz farlı olsun..."Allah dilemezse kul dileyemez aynayız ancak Allahın esmasına ve iradesine..."Ben"değiliz hiçiz çünkü...ama irademiz varsa ayna isek külli iradeye suçu külli iradeye atmaya da hakkımız yok tevbeye sarılmaktır görevimiz asilik ten kaçmalıyız sabra sarıl cennet fakirlikle de kazanılırı çünkü...yani cennet sadece alimlere zenginlere aittir deme...hz İbrahim Nemrudun ateşine rağmen tevhiidi seçti ve cenneti hakketti...illa Nüklerin asan gemin olmazsa da olur amaç cennetse...hz İbrahimin ateşi de söndürüldü...Vehhab olan hediyelerle destekler kulluğa aşık olanları...şeytanı da cehennemde kamilleştirecek ve sevecek...lanetledi ama arınınca cehennemde sevimli olacaktır şeytan da...her asi de...
Cüz’i iraden var...
Kulluktan başka ilah olma gibi ammacın yoksa "Allaha kulluktan razı olursun...şeytan da kul ama eksiktir kulluğu cehennemde tamamlayacaktır kulluğunu ...hz Muhammedin kulluğuna hiç bir yaratılanın kulluğu erişemez ve A-Z arasında peygamberler melekler insanlar yerlerini alır adl sıfatı bu farkın sebebi çünkü...adl sıfatının etkinliği esmanın etkinliği zuhur ediyor ve edecek kader de bu etkicilerin etkisindedir...Kuluğa razı ol...cennet senin fakir de sabırla cennete erişir...
Evet amacın cennetse irade edeceğin sebebler belli...sebeb-sonuç kuralı belli...özdeşleş esma ile der Allah...hataların belli tevbe ile cennete eriş...tevbe sabır cennet ipidir...kaderimmiş deme Allahı suçlama cennete tevbe ve sabır ile erişilirken neden Kaderim kötüymüş demek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.