- 157 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kuşlarla Konuşan Peygamber
Haşmetli peygamber Hz. Süleyman’ın ordusu da haşmetliydi. İnsanlar, cinler ve kuşlardan oluşan çok müthiş bir ordusu vardı.
Kuşlar ordusunun adeta keşif uçaklarıydı. Gökyüzünde etrafı tarıyor, düşmanın yerini, gücünü, durumunu, çölde suyun nerelerde olduğu gibi konularda keşif uçuşları yapıyorlardı
.
Demek Süleyman Aleyhisselam gibi kuşlardan ve hayvanlardan birçok konuda istifade edilebilir. Nasıl arı bal, ipek böceği ipek yapmak için Cenab-ı Hak tarafından vazifelendirilmişse, Hz. Süleyman’ın mucizesi çerçevesinde bizlerde hayvanlarla konuşup, anlaşa bilir, insanlığın hizmetinde istifade edebiliriz.
Hatırlanacağı gibi geçen yüz yıllarda haberleşme posta güvercinleriyle yapılıyordu. Bizlerde bundan daha ileri seviyede hayvanları hizmetimize sunabilsek ne kadar isabetli olurdu. Mesela; sığırcık kuşuyla konuşabilsek, ekinlerimizi yok eden çekirgeden kurtulurduk. Hamam ve kalorifer böcekleri ile bir konuşabilsek ve onları bize yardım etmeye bir ikna edebilsek, evimizin ve çevremizin bedavadan temizliğini yaptırabilirdik. Hem de onları yok etmek için harcadığımız ilaç parasından ve ilacın çevreye verdiği zararlardan ücretsiz kurtulurduk. Kâr içinde kâr ederdik.
Her şeyin tasarrufunun Cenab-ı Allah’ın elinde olduğu sık sık hatırlamalıyız. Bizler büyük bir yükü omuzladık, halife unvanını boşuna almadık. Bu unvanın hakkını vermeye çalışırsak bizlere bu unvanı veren için hayvanları, cansızları emrimize vermesi zor mudur? Madem zor değildir, oyalanmayı, oynamayı bırakmalı, asıl vazifemizi yapmalıyız. O zaman değil hayvanlar, cansızlar dahi emrimizde hareket ettirilir. Yüce Yaratıcı değil hayvanları bizimle konuşturmak, cansızları dahi bizimle konuşturur ve konuşturmaktadır da. Telefon, telgraf, faks gibi aletlerin, cansız hava ve kablo sayesinde olduğu hatırlanmalıdır. Ve hatta daha da ilerisi, bize hedef gösterilmekte olduğu unutulmamalıdır.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.