- 157 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kim Cinleri Emri Altına Almıştır?
Süleyman (a.s.)devrinde sihirbazlık çok ilerlemişti. Cinnî şeytanlardan büyük sanatkârlar, bina ustaları, mimarlar, denizden hazine çıkaran dalgıçlar vardı. Sihirleriyle yaptıklarını ilginç hale getiriyorlardı.
Süleyman’a (a.s.) da Cenab-ı Hak bu cinnî şeytanları mağlup edecek mucizeler vermişti. İşte bunlardan biri de cinnî şeytanların emrine verilmesidir. (Sebe,12)
Emrindeki şeytanlar o’nun için yüksek, sanatlı, harika saraylar, kaleler, heykeller, havuzlar, yemek kapları, tencereler, çok büyük taşınamayacak kadar ağır kazanlar yapıyorlardı. Denize dalıp hazineler çıkarıyorlardı. Daha bunlara benzer birçok şeyi o’nun emri üzerine yapıyorlardı. Asla itiraz edemiyorlardı çünkü itiraz ettiklerinde Cenab-ı Allah tarafından ağır cezaya çarptırılacaklarını biliyorlardı. (Sad,37; Sebe,13)
Bu mucizeden de anlaşılacağı gibi cinlerin şerrinden korunulduğu gibi, cinlerin emrimiz altına alınarak insanlık adına yararlı işler yapmaları sağlanabilir. Yalnız bunu yapabilmek için Hz. Süleyman gibi bir ilim, iman ve takvaya sahip olup, nefsimizin dizginini elimize almalıyız. Yapacaklarımızı yalnız Allah rızası için yapmalıyız. O zaman Allahu Teâlâ Hazretleri cinleri hizmetimize verebilir. Yoksa günümüzde ortaya çıkan ‘Medyum’ adı verilen kişiler gibi oluruz. Ayrıca cinleri emrimiz altına alalım derken cinlerin maskarası, oyuncağı haline gelebiliriz. Onlara ancak Kur’an’ın tılsımıyla tesir edebilir ve şerlerinden koruna biliriz.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.