- 606 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
SeVGi GüNeŞiNi DoĞuRaLıM Çok GeÇ KaLMaDaN
Sevgi bütün engelleri aşan, insanı mutlu kılan muhteşem ötesi harikulade bir duygu.Sevgiyle büyüyen çocuklara baktığımızda gözlerinin içinin güldüğünü hemen farkederiz. Aynı zamanda özgüvenleri daha yüksektir.Nasıl anlatsam çocuklar sadece yiyecek ve içeklerle beslenerek büyümez. Sevgiyle , aşkla beslemek gerekir .Anne , baba olmak maneviyatı da doyurmayı gerektirir.
Şu an psikoloğa giden o kadar çok insan var ki .Bunun nedeni manevi çöküş, çünkü temel çürük.En küçük darbede çatırdıyor.Aslında dünya sevgisizlikten ölüyor, insanlar ölüyor, nefes alan herkes o kadar sevgisiz ki.Gerçek aşk maalesef ortadan kalkmak üzere. Sevmek o kadar basite indi ki .Ãhhh nerde o güzel sevmeler , utanarak mahcup bir şekilde sevdiğinin elini bile tutamamışken aşık olmalar. Aşk ve özlem mektupları dört gözle beklenirdi.Telgrafın tellerine kuşlar eşliğinde aşk nağmeleri yazılırdı .
Bu sevgisizlik yağmurunda nereye doğru gidiyoruz.Meselâ çok sevgisiz anne yada baba evdeki çocuklarını hasta edebiliyor.Onların zekalarının sevgiyle büyüdüğünün ,kalplerine vefa duygusunun sevgiyle aşılandığının bilincinde bile değiller.
Sevmek öyle yüce duygu ki .Sevdiklerimizin değerini yaşarken bilememek ne büyük kayıp .Ahhh sadece ölünce kıymetli olmak insana has bir özellik değil bence .Sevdiğin kişinin kalp atışlarını duyamamak ne büyük yoksunluk .
Önce kendimizle barışık bireyler olup , kendimizi sevelim .Sonra insanları, doğayı, hayvanları, eşimizi, dostumuzu, çocuklarımızı, annemizi , babamızı,kardeşlerimizi yürekten sevelim .
Fedakârlık yapalım hakedenler için.Seni seviyorum demekten , maneviyata bir kalp atışı eklemekten ,sevgi zincirinde sevdiklerimizin elinden tutmaktan vazgeçmeyelim.
Kırmadan , dökmeden beklentisizce ve masumca güzel sevmek ve sevilmek dileğimle.
Aklımızdan hiç ama hiç çıkarmayalım bu dünya kimseye kalmıyor.Eee o zaman kollarımızı sıvayalım sevgi dolu dünya için .
nagişce
YORUMLAR
Merhaba;
O iki kişilik güpgüzel demliğimde, Rize çayı demledim, balkonda güneşleniyordum. Kulağım çınladı ve deftere bir bakayım dedim.
Nagişce yine güzel bir konu işlemissin.
Yazılar bölümüne bazen uğruyorum. Alıntı paylaşmaktan ziyade, şair ve yazarların kendi makalelerini paylaşması güzeldir. Yüzeysel okuyup geçenler olsa da, bakarsın birileri günün birinde okur; sevdiklerine sımsıkı sarılır ve onların henüz hayatta iken kıymetlerini bilir.
Sevgi dolu bir dünya için, ilk önce dünyanın her yerinde, büyük küçük bütun silahların imha edilmesi gerekir canım.
Silahların olduğu yerde, savaşlar bitmez ve suçsuz insanlar yok olur giderler. İnsanın insanı öldürmesi bütün dinlerde Allah tarafından yasaklanmıştır. Sevginin çoğalması, nefretin ve caniliğin bitmesi ile başlar güzellik.
Bu minvalde makalen, olmasını istediğin "sevgi" adına umutları taze tutmak adına önemlidir.
Huzur ailede başlar, topluma yayılır.
Mutsuz bireylerin çoğunlukta olduğu toplumlar, o fırsatı çoktan kaçırmıştır diye düşünüyorum.
Kapitalist zihniyetin gençleri uyuşturucu batağına sürüklemesi;
Silah tacirlerinin, dünyayı kan gölüne çevirmesi, insanların evsiz yurtsuz kalmaları, psikolojik tramvaların çoğalması, sosyal patlamanın eşiğine gelen ülkeler. Canını hiçe sayarak çürük botlarda sulara gömülerek ölmeyi göze alan göçmenler.
Sahile vuran çocuk cesetleri...
Zengin ülkelerin, çöplere attığı yemek, ekmek israflarının; binde birini dahi bulamayan, açlıktan ölüp giden üçüncü sınıf ülkeler...
Ormanları cayır cayır yakan mahluklar. Denizlerimizi çöp ve kimyasal artıklarla dolduranlar. Acımasızca hayvan zehirleyenler...
Yol vermedi diye, arabasından inip yok yere cana kıyan caniler...
Kirasını ödeyemediği için intihar edenler. Köprü altı kimsesiz çocuklar.
Çöplerden artık meyve sebze toplamak zorunda kalanlar...
Say say bitmez.
Bunca olumsuzluğun arasında "sevgi" arıyoruz bir tanem.
Aslında kısacık yorum yapacaktım ama, konu konuyu açtı ve uzattım özür dilerim.
"Sevgi" insanlığın kurtuluşu için, bu devirde en büyük gereksinimdir.
Keşke tüm insanlar yazdıkların gibi "sevginin kıymetini bilebilselerdi. Keşke...
Bu yönü ile emeğin değerlidir.
Güzel yüreğin dert görmesin.
Selâm söyle çoçuklara.
Sevgimle gözlerinizden öptüm...
* Bu arada çayım soğumuş ama ne önemi var ki...
Yüreklerimiz sımsıcak kalsın ve
sevginin değerini bilenlerden olalım.
Nagihan ERGÜL
Tarifsiz bir coşkuyla okudum yorumunu. Öyle güzel ki her satırı, yine okudum yine okudum
Iyi ki uzattın yorumunu keşke daha da okusaydım dedim .
Sen hep uzun uzun yaz bana ilaç gibi geliyor ve çok sevindirik oluyorum.
Iyi ki varsın
Iyi ki yanımdasın
Sevgimle hep ..🐞🍀