- 202 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Rüzgârla Uçan Peygamber
Allahu Teâlâ rüzgârı Hz. Süleyman’ın emrine vermişti. Hz. Süleyman rüzgârla uçup bir günde iki aylık yol giderdi. (Sad,36;Sebe,12)
Rüzgârla uçmak Hz. Süleyman’ı çok rahatlatmıştı. Saltanatının her köşesine çabuk varıp halkının hizmetine daha rahat ulaşma imkânı sağlamıştı.
Bu mucize insanoğlunu da büyük kolaylıkların kapısını aralamıştır. Bu mucize ile Cenab-ı Hak rüzgârdan istifade etme yollarını göstermiştir. İnsanlara yol açıktır, bu seviyeye yetişmeye çalışabilir veya yanaşabilir. Bunun tek şartı nefsin tembelliğini terk edip, Cenab-ı Hak’kın kâinatta koyduğu kanunlara sarılmak ve yılmadan çalışmaktır.
İnsanoğlu belki uçakları, uzay mekiklerini yapıp, uçurmakla kendinin bu seviyelere ulaştığını sanıyor. Aslında bu mucize uçaktan çok daha ileri noktalara işaret etmektedir. Çünkü Süleyman Aleyhisselam, hiçbir maddi araç kullanmadan rüzgârla uçuyordu.
Cenab-ı Hak’kın havaya bir takım kabiliyetleri yüklediği akıldan çıkarılmamalı ve bunları keşfetme yolunda gayretlerimizi arttırmalıyız. Ayrıca dikkat edeceğimiz bir husus da, keşfettikçe kendimizi kaybedip, Allah’ın yerine kendimizi veya başka şeyleri koymamamızdır. İnsan aslında buldukça, keşfettikçe ne kadar aciz olduğunu anlamalı. Kâinatın büyüklüğü düşünüldüğünde, keşfedilenlerin ve gidilen yerlerin ne kadar sınırlı olduğu daha iyi anlaşılmaktadır. Dünyanın en süper uçağını veya uzay mekiğini yapsak, acaba kâinatta dolaşmaya ömrümüz yeter mi? Ancak hayal hızında bir araç yapılırsa belki kâinatın hepsi değil ama bir kısmını görme fırsatımız olabilir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.