- 1197 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
özgelişim Sorumluluk Güçlendirir
ÖZGELİŞİM SORUMULUK GELİŞTİRİR
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Sorumluluk kavramı ile bundan 45 yıl kadar önce Ortaokulun ilk yılında rahmetli Hocamız Hüseyin Demir’in güzel anlatımı ile karşılaşmıştım. Aradan geçen 45 yıla rağmen halen unutmamışım.Demek ki Hüseyin Demir iyi bir hocaymış ki, öğrencisi 45 yıl söylediklerini unutmamış.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Sorumluluk kısaca “bir kimsenin üstüne aldığı, yapmak zorunda bulunduğu ya da yaptığı bir iş için gerektiğinde hesap verme durumu.” Olarak tanımlanır. Çok insan hatasını bile kabul etmez de suçu hep karşısında arar.
Sevgili dostum,
Bu tanım 45 yıl önce hoşuma gitmiş ki, bu tanıma gücümüz oranında sadık kalmaya baktık hayatımızda. Bu şunu da gösteriyor ki, öğretmen değerleri öğrencilere ne kadar etkili ve güzel kelimelerle anlatırsa, inandırıcı olursa o zaman öğretilen konular ömür boyunca insanın belleğinden silinmez. O yüzden bu tanımı sevdiren Hüseyin Demir Hocamızı her zaman rahmetle yad ederim.
Sevgili dostum,
Özgelişim içinde olan insan da her zaman sorumluluklarının farkına vararak öğrenci ise önce dersine, memursa yaptığı işe esnafsa dürüstlüğe önem vererek hayatına devam ederse zamanla hem maddi hem manevi hayatta nu tatimin edecek şeylere kavuşur.
Sevgili dostum,
Özgelişim içinde olan insanın sorumluluk bilincini daha yüksek ve daha farkındalık içinde olacağına inanıyorum. Özünü dürüst ve herkese faydalı insan olmak üzerine inşaa eden insan, bu kararaından sorumluluk alarak her zaman dürüst davranmaya, kendisine yapılmasını istemediği şeyi başkasına yapmamaya geyret eder.
Sevgili dostum,
Sorumluluk içinde olan insan kendini ziyarete gelen insanlar arasında ayırım yapmaz. Kendine hediye sunana daha güzel hediyeler ile imkanları ölçüsünde hediye sunar . Başkalarının iyi niyetini kötüye kullanmamaya, saygılı olmaya bakar. Bunu anlattığımızda “farkında değilim” diyen insana ne diyelim ?
Sevgili dostum,
Sorumluluk sahibi insan kişileri çok fazla şişirmez. Başkalarını eleştirrken dikkat eder, genel yorum yapan insanın sözlerini çarpıtarak kendine alınmaz ve dostlarını gereksiz “ben kimseye yağ çekmem pohpohlamam ben eleştiririm” diyerek kırıcı da olmaz. “ben anlattıklarımdan sorumluyum karşımdakinin anladığından değil” sözünü her zaman düşünerek anlatılanlardan ne anladığına bakarak yanlış anlayıp anlamadıüğını kontrol eder. Yanlış anlarsa muhatabı , özür diler. Bu tutum gerçek dostları kaybetmemizi önler. Özgelişim içinde olan insan buna çok önem verir. Arada düşünerek “ben özgelişim yolculuğunun neresindeyim, sorumluluklarımın farkında mıyım, sorumluluklarımı yerine getiriyor muyum? İnsanları eleştirirken kırıyor muyum, gerçekleri çarpıtıyor muyum?” diye sorar.
Sevgili dostum,
Sorumluluk demek aynı zamanda düşünerek hareket etmeyi, istenmeyen yerlere gitmemeyi. İnsanları meşgul etmemeyi ve kendisi ile iletişim kurmak istemeyen insanla iletişimde ısrar etmemeyi de beraberinde getirir.Öyle insnalar var ki” bu davraışı bana yapma, bu sözü bana söyleme “ diye yıllarca söylememize rağmen yapar ve bunu da sevgi diye yutturmaya bakar insana. Bu insanda sorumluluk var mıdır sence?
Sevgili dostum,
“Topluma ve insanlara faydalı olmayanı ölü insandan say” gitsin demiş bir düşünür. Amaç insanlara faydalı olmaksa, zarar vermeme sorumluluğunu da düşünmeli insan. “Ben samimiyetle yaptım, kötü amacım yoktu” demek sorumluluklarımızdan kaçmayı hak etmez.
Sevgili dostum,
Karşımdaki insanlar her ne kadar faydalı olduğumu söylese de, bakarım ki karşımdaki insanlara faydalı olamıyorum. Anlatmak istediğimi anlatamıyorum. Bize düşen o ortamlardan uzaklaşmak ve bizi gerçekten anlayacak faydalı olacağımız insanları bulmak olmalı gayretimz. Güzel dünyamızda öyle insanlarda vardır mutlaka yeter ki araştıralım.
Sevgili dostum,
Senin ne kadar sorumluluk sahibi olduğunu ve dostluğumuza ne kadar sağlam sahip çıktığını görünce bunları sana yazmanın hem anlamlı hem anlamsız olduğunu düşündüm. Zaten sen bunları biliyorsun anlamsız diye düşünebiliriz ama sana yazarken yeniden hatırlatmanın başkalarının farkına varmasına ve öğrenmesine sebep olduğunu düşünmek de çok anlamlı geldi bana.
Sevgili dostum,
İşte burada olumlu düşünmenin ve hüsnü zan içinde olmanın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha anlıyoruz.Olumlu düşünceler içinde iki dost daha olumlu ve güzel düşünceler ile dostluğa renk katıyorlar işte.
Sevgili dostum,
Çocuklarımıza okulda öğrendiği sorumluluğu davranışlarımızla tutarlı olarak bizlerde evde aşılarsak çocuklarımızda topluma faydalı birer birey ve “başkalarına daha çok nasıl faydalı oluruz” diye düşünen ve bunu hayata geçiren bireyler olurlar. Sorumluluk sahibi bireylerin genelde çocukları da öyle oluyor. Hayatta bunu gözlemliyorum.
Sevgili dostum,
Sana yazmak bana da” öğrendğimi yeniden öğrenme ve farkına varma” fırsatı veriyor ve bundan mutluluk duyuyorum “öğretirken öğrenmek” sanırım bu yaşadığımızı özetleyen duygular. Bu duyguları coşturan kalemimize kuvvet veren Yaradana şükürler olsun. Yani bizi başkalarına zarar vermeyen insan yaptığı için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.