- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOLUN SONU(ANI)
YOLUN SONU (ANI)
Hep düşünmüşümdür,İstanbul gibi büyük metropollerde ticari taksicilik yapmak nasıl bir duygu -nasıl bir şey diye,Şehir yaşamında bize yardımcı olan, bazen en mahrem sırlarımızı, öfkelerimizi, beklentilerimizi, üzüntülerimizi, sevinçlerimizi paylaştığımız, trafikte tartıştığımız, yardım istediğimiz taksi şoförlerinin 12 saate yakın günlük çalışma şartlarını,başlarından geçen olayları,heyecan-macera-üzüntü-mutluluk her tür anılara şahit olmalarını -bazen bilmeden de olsa hangi çıkmaz yolda ilerlediklerini,işte bu şoförlerden biri olan Bakırköy de taksi şoförlüğü yapmakta olan, Halit Dayının yaşamış olduğu heyecanlı yolculuğa ait bir anı;
Halit dayı 53 yaşlarında ,yaklaşık 27 yıllık ticari taksi şoförü idi,ticari taksi plakaları pahalı olduğu için kendi ticari otomobili yoktu,ticari taksi üzerinde direksiyon salladığı saat üzerinden parasını alarak,geçimini sağlıyordu.Direksiyon başında iken aklının bir köşesinde ,hep çocuklarının ve ailesinin giderleri ve harcamaları ile ilgili zorluklar vardı. Halit dayının İki erkek çocuğu vardı -biri lise son sınıfta,diğeri ise Üniversite de Elektrik mühendisi 3 ncü sınıfta okuyordu.
2004 yılı Temmuz ayı sıcağında yine otomobili ile İstanbul Atatürk havaalanı taraflarında yolcu beklerken ortalama yaşları 19 ile 21 civarı olan iki delikanlı Halit dayının arabasına bindi.Gençlerden esmer tenli olan Halit dayının şoför koltuğu yanına-diğeri ise şoför koltuğu arkasındaki koltuğa oturdu.Halit dayının yanında bulunan genç B...z ilçesi , K...k istikametine sür dedi.Halit dayı otomobilini çalıştırdı ve yaklaşık 50 dakika sürecek olan yolculuğa sürmeye başladı,bilmiyordu ki bu yolculuk sonunda başına neler gelecek-hangi çıkmaz yollara girecekti.
Yolculuk başlayalı yaklaşık 10 dakika oldu ki,Halit dayı otomobiline binen yolcuların birbirleri ile alaycı konuşmalarından isimlerini hitap şekillerinden öğrenmiş oldu ,ön koltukta oturan esmer tenli olanın adı Adem,arka koltukta oturan hafif sarışına kaçan tenlinin ise adı kamil idi.İki arkadaşın konuşmalarından filmlerde figüran olarak çalıştıklarını Halit dayı anlamıştı.Kamil olan cüsseli ve kuvvetli yakışıklı -gıvırçık saçlı bir gençti , aralarındaki konuşmalarında hep küfür-argo konuşmalar vardı. Halit dayı Fatih Sultan Mehmet köprüsüne geldiğinde yaklaşık 40 dakika geçmişti,kamil denenin bir gözü devamlı taksimetrede yazan fiyata takılıyordu.Halit dayı K...k içerisine girdiğinde saat 15.35 i gösteriyordu.Adem denen genç şoför Halit Dayıya seslenerek D... köyü yolunu takip etmesini bildirdi.Halit dayı yön levhalarını takip ederek -D... köyü tarafına girdi,Şoför Halit dayı B...ilçesi içerisinden geçerek-A... köyü yolundan D... tarafına sürdü,köy içerisine girince sola dönen yoldan ormanlık tarafa sürmesini Kamil bildirdi.
Halit dayı bu yolu bilmiyor ve ilk kez bu yola giriyordu,arkadaşların konuşma tarzları sert hitap şekline dönüşmüştü,Halit dayı ,ürpermeye ve tedirginlik duymaya başladı,gençlerin konuşmaları ve şifreli işaretlerinden bir şeylerin ters gittiğini anlamış fakat girmiş oldukları yolun ıssızlığından dolayı ses çıkaramadı,otomobil ormanlık yolda yaklaşık 2 km kadar ilerledi ki yol kenarında tek bir ev vardı ve önünde 2 kadın oturuyordu.Şoför Halit dayı otomobil hızını özellikle yavaşlatarak arabasını sürdü-aklından geçen ev önünde oturmakta olan kadınların kendisini ve yolcuları fark ettirmek istemesi idi.D... köyünü yaklaşık 5 km kadar geçmişler -ıssız orman yolunda ilerliyorlardı ki-arkada oturmakta olan Kamil isimli genç elini pantolonun sağ cebine sokarak -çıkartması ile birlikte Halit dayının boğazına 1 metrelik kabloyu takması bir oldu-Adem ise cebinden bıçak çıkararak Halit dayının bacağına bıçağı dayadı-kamil babalık arabayı durdur üzerinde ne var ise dökül dedi.
Şoför Halit dayı korkudan şaşırmış ve soğuk terler dökmüş vaziyette otomobili durdurarak içerisinde yaklaşık 1350 Tl bulunan cebindeki cüzdanı ve cep telefonunu Adem denen şahısa uzattı.Adem babalık arabadan in arkana bakmadan ormana doğru yürü dedi.Halit dayı korkmuş ve benzi atmış bir durumda yaklaşık 5 dakika arkasında bırakmış olduğu otomobile dahi bakmadan orman içerisinde yürüdü ve başka bir istikametten yola çıktı.Yol fazla kullanılan bir yol olmadığından dolayı yaklaşık 10 dakika kadar yol üzerinde araba bekledim. D.köyünden olan 50 yaşlarında traktör ile giden ismini sonradan öğrendiği Feyyaz isimli şahısın traktörüne el ederek durdurdu.Bu sırada Adem çaldıkları otomobil ile B ...ilçesi istikametine doğru giderken Kamil ise Halit dayıdan almış olduğu cep telefonuna kendi telefonunda bulunan SIM kartını çıkarak -çalışıp-çalışmadığını kontrol etmek için kız arkadaşı Ayla’yı aramış ,cep telefonunun çalıştığını görünce geri SIM kartını kendi telefonuna takmıştır.İki maceraperest gasp etmiş oldukları aracı ise K...k tarafında ara sokakta terk ederek bırakmışlardır.Bu sırada Halit dayı ise traktör ile yolculuk yaparken Feyyaz’a başına gelenleri anlatmış ve en yakın karakola götürmesini Feyyaz dan rica etmişti.Yaklaşık 20 dakikalık yolculuk sonrası Halit dayı A..Jandarma Karakolu önünde idi.
Komutana başından geçenleri tek tek anlattıktan sonra aracının bulunması ve şüphelilerden şikayetçi olduğuna dair ifadesi sonrası -Komutan araç plakasını tüm birimlere polis ve jandarma’ya bildirerek aracın durdurulması ile gaspçıların yakalanmasını telsiz anonsu ve mesaj ile bildirmiştir.Halit dayı Komutan ile ayrıntıları anlatırken görgü tanıkları olan D...köyü çıkındaki tek ev önünde oturmakta olan kadınların araç içerisinde bulunan Adem ve Kamil’i gördüğünü beyan etmesi üzerine Komutan zile basarak habercisine Fatih isimli rütbeliyi gelsin demesi üzerine ,Faih ’e yeterli kadar kuvvet ile ilgili D.köyü çıkışındaki evde bulunan kadınları getirmelerini ayrıca bölgede arama ve delil bulunup-bulunmadığı-atomobil gidiş istikameti vb köylülerden sormasını bildirmiştir.İfade vermemden süre olarak 15 dakika kadar geçmedi ki otomobilimin K...da terk edilmiş vaziyette Polis tarafından bulunduğunu Polis Amiri telefon ile Komutanı arayarak bildirdi.Komutan otomobilin üzerinde anahtarı olup-olmadığını sorduğunda üzerinde araç anahtarı bulunduğunu bildirmeleri üzerine-Komutan olay yeri inceleme ekibi ile görüşerek otomobili olay mahallinde yani araç terk bölgesinde araç da delil olup-olmadığı parmak izi -sigara izmariti vb incelemesi için ekip gönderdi-incelemeye müteakip araçın bana teslim edilerek benim tekrar Karakola araç ile gelmemi istedi.
Otomobilim Jandarma Karakoluna 18 Km uzaklıkta Polis bölgesi olan K...da ara sokak da şoför ön camı açık vaziyette duruyordu.Araç arka koltuğunda içerisinde kimlik ve ehliyetimin olduğu cüzdanı gaspçılar bırakmış-içerisinde bulunan para ile cep telefonumu ise almışlardı.Olay yeri ekibi 25 dakika kadar inceleme sonrası aracı -cüzdanımı bana teslim ettiler.Ben otomobilim ile geri Jandarma Karakoluna döndüğümde görgü tanıkları iki kadının da diğer devriye ekibi ile karakola gelmiş olduklarını gördüm-Kadınlar ile merhabalaştıktan sonra bana büyük geçmiş olsun -başınıza gelenleri Karakol da öğrendik dediler.Bana komutan görgü tanıkları kadınlar bumu idi dedi bende evet demem üzerine ,Komutan bizi başka bir odaya alarak sanıkların robot resimlerini bizlerin tarifi ile asker çizdi,sonrasında ise bana elinde bulunan bir fotoğraf albümünü göstererek bu şahıslar içerisinde olay sanıklarının bulunup-bulunmadığını sordu-Ben fotoğraflara tek tek baktım aralarında taksimi gasp edenler yoktu.Komutan bana karakoldan aracım ile gidebileceğimi bildirdi-ben komutana teşekkür sonrası karakoldan ayrıldım.Ertesi gün Karakol ekipleri yapmış oldukları araştırma ve incelemede bizlerin çizdirmiş olduğu robot resime göre bir şüpheli bulduklarını -şüphelinin olayı itiraf etmediğini ancak robot resime göre arka koltukta oturan Kamil isimli sanığa benzediğini bu yüzden teşhis amaçlı , Halit dayı tekrar karakola gelmesini Komutan arayarak Halit dayı ya bildirdi.Karakola Halit dayı geldiğinde iki kadının da teşhis için orada olduğunu gördü.Şüpheli birinin nezarette olduğu tarafıma Komutan bildirdi.Nezaretten tek bir şahıs arkası dönük getirildi -sonrasında şahıs bizlere tek tek cam bölme arkasından bu şahısmı idi diye tek tek sorulduğunda görgü tanıkları kadınların yüzde yüz bu şahıs idi arka koltukta oturan dediler -komutan bana sorduğunda ise ben buna benziyor -arkada oturana benziyor -onun yüzüne fazla dikkat etmedim-ancak Adem denen yanımda oturduğu için onun yüzünü net hatırlıyorum diye tekrar ifade verdim, teşhis tutanağı tuttular.Komutanın bakışlarında kararsızlık sezdim çünkü ben Kamil denen şahısa bu şahısa benziyor demem ve ses tonu farklılığı durumu Komutanı ikna etmemişti.Ancak kadınlar kesinlikle bu idi diye ifade verdiler. Bu yanlış teşhis nedeni ile eski sabıkalı olan ve Kamil’e benzeyen kişi 13 gün cezaevinde yatmıştır.
Halit dayı yaklaşık olay tarihinden 15 gün kadar geçti ki tekrar eşinin cep telefonu aranarak karakola davet edilir.Karakola geldiğinde Halit dayı direk Komutan ile beraber nezarete indiğinde Kamil ve Adem nezarethanededir.Halit dayı işte bunlar-işte bunlar diyerek o sevinçli nidası Komutan da ise gerçek sanıkları yakalamanın vermiş olduğu o haz görülmeye değerdi.Komutan ile beraber Halit dayı tekrar komutan odasına geçtiğinde komutan masa üzerinde bulunan bana ait NOKIA marka cep telefonumu da bana vererek-Kamil in ailesinin ev aramasında ele geçirdiklerini bildirmiştir.Şüpheliler B...z ilçesinde polis bölgesinde evleri olduğunu-görgü tanıkları ve benim belirsiz ifadem yüzünden 13 gün kadar ilk teşhis ettiğimiz şahsın cezaevinde yattığını-şüphelilerin benim cep telefonuma SIM kartı takarak -kız arkadaşı Ayla yı araması üzerine şüpheli şahıslara ulaştığını Komutan bildirdi-telefonuma sım kartı takıp-kullanmamış olsalar idi-masum biri bizlerin yanlış teşhisi yüzünden cezaevinde yatacaktı belki de--Kamil ve Adem isimli şahıslar silahlı gasp dan yargılandılar ve cezaevine girdiler.Ben ise Komutana Teşekkürlerimi ve minnatarlığımı bildirerek karakoldan ayrıldım.Komutanın masum birisinin 13 gün cezaevinde görgü tanıklarının yanlış teşhisi yüzünden yatmaları burukluğu da vardı.Bunun yanında doğruların eninde sonunda yol çıkmazlığa bürünse de bir yerden aydınlığa kavuşmanın sevinci de vardı.
Orhan KARACA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.