Sana Zırnık Yok
Arkadaşlar arkadaşlar gözlüklerimiz farklı ya hu. İnsan çocukluğu değildir elbet, belki yaşadıkları belki okudukları belki de gördükleridir. Belki bunlar da değildir.
Ulan bana ne faydası var, Antik Uzaylı Teorisinin, Tanrı veya Din Teorisinin, Milliyetçilikten Liberalizme, Sosyalizmden Şeriatizme veya Faşizme kadar, tabii yeni yeni bir de Yapay Zeka Teorisi çıktı karşımıza. Ya hu bunca şeyi bir kafa nasıl alsın, alırsa koca kafalı denmez misiniz hiç? Ülkece veya dünyaca ünlü tarihçilerin herhangi bir olayda kem küm etmesi gibi insan nasıl olur da kem küm etmez ya hu.
Konumuzun ne olduğunu bilmiyorum. Çünkü tek bir konu yok ki zihinlerimizde, hangisini yazayım.
Kuşaklardan, en bilinenleri işte; X Y ve Z, yeni gelenlere Alfa Kuşağı diyorlar, bunlardan bahsediyorum, hasbam diyor ki; insan hissettiği yaştadır, tabii bunu diyenler biraz ihtiyarlığa doğru yol alan kuşaklar, Sessiz Kuşak ve Bebek Patlaması Kuşağından olanlar. İkinci dünya savaşından sonra bir bebek patlaması olmuş abi, sorma gitsin, dünya nüfus sayısı istatistiklerinde net belli. Falan fişman…
Konumuzun ne olduğunu bilmiyorum.
Aslında az önce şöyle ortaya karışık bir yazı yazmıştım da, ne yazmıştı zihnim hatırlamıyorum. Bu zihinlerimiz var ya, kendi kendine yazıp çiziyor hayal ediyor, onu alıyor buraya koyuyor, bunu alıyor şuraya koyuyor, mübarek sanki dekoratör abi. Kolonları kirişleri dolanalım abi, tut şunun uçunu döşeyelim abi. Aliiii ali desidero… Gördüğümüz gibi hatlar karışıyor maalesef.
Bir idamlık İnsan varmış, Milattan Önce 3200 senesinde Mısır diyarında idam edilmiş desem.. Diyeceksin ki, gittin mi, gördün mü hemen inandın mı? Bu arada arkeoloji ve arkeofili ( abuk subuk isim vermişler) kim yaptı lan Mısır Piramitlerini, Göbekli Tepeyi, Agnor Tapınağını, İngiltere’deki o kayaları nerden getirdiler, İnkalar niye dağların doruklarına yerleşti, Ay Piramidi, Güneş Piramidi çizimlerini nasıl yaptılar, işçilere günlük ne verdiler, orada da var mıydı sağcılık, solculuk, muhafazakarlık, işçi hakları, sendikaları… Yılan mitleri neden dünyanın her tarafında aynı ya hu? Kurt efsaneleri desen o da ayrı bir mesele..
Konumuz bu değildi.
Not: Sütlü bir kahve ikram edecek var mı, şöyle bol köpüklü, latte mi ne diyorlar.
Not 2: Bu gece ayaklarım üşümüyor.
Tamam lo, hatırladım. Konumuz kutsal kitaplardı, Hintlilerin kutsal kitapları Ramayanalarda bahsedilen, Arapların kutsal kitapları Tevrat İncil ve Kuranda bahsedilen, Yunanlıların Kutsal Kitaplarında bahsedilen, Rusların kutsal kitapları neydi, peki ya Çinlilerin, ulan bizim Kutsal kitabımızda bahsedilen konuyu biliyor musun sen? Yoo, hiç işim olmaz abi. Bizim Kutsal Kitabımızın ismi ne ki? Bilmiyorum. Ben de bilmiyorum.. Demek ki konumuz bunlar da değilmiş.
Dünyevi, efendim, fazla uzatma. Saadete gel, gelelim abi, mutlu musunuz dostlar, hayır, neçün? Ya hu aldığımız para yetmiyor, he, niye yetmiyor…
Ha hatırladım, konumuz ekonomiydi. Ekonomi nedir? Neden suya para veriyoruz, neden elektriğe, internete, doğalgaza fatura kesiyorlar abi? Aslında günümüz teknolojisiyle insanların ekonomik eşitliğini sağlamak çok basit, bir program yazarsın abi, sonra çalıştır dersin, sorun kökünden çözülür. Madem insan kendisine sorulmadan dünyaya getiriliyor, o zaman tüm insanlar eşittir, o zaman onların cüzdanlarını ve tapularını ve maaşlarını da eşitlemek lazım.. Gardaşım; Yazılımcı nerdesin, Abi oyun oynuyorum bilgisayarda, ne oyunu dunkoff, oyun oynanacak zaman mı, Abi strateji oyunu, imparatorluk kuruyorum, durmadan topraklarımı genişletiyorum, dünyayı ele geçireceğim. Gördünüz mü, mesele aynı mesele, dünyaya hakim olmak. Sana dediğim pozitif yararlı virüs programının yazılımını yaptın mı, hani şu programın sonunda bir tuşa basacağız ve tüm merkez bankalarındaki zenginliği toplayıp insan sayısına böleceğiz ve ıban numaralarına aktaracağız, çağımızda ekonomik reset atacağız. Sonradan yine yarışsın dursun insanlar daha çok kazanmak için olmaz mı? Herkese eşit toprak, eşit daire, eşit araba vb vs şu efsane virüsü yaz da ekmek parası için kendini paralamasın dünyasın yüzde 99’u. Hıı.. Abi sen kafayı mı sıyırdın.
Not: Ben robotton koca istiyorum abi, kibar olsun, abi ben de robotton hatun istiyorum, Başka derdiniz var mı? Üstad, efendim, ben cennettekileri istiyorum, tamam canım, sana cennet, sizlere de birer robot. Zıbarın leyn, yatın uyuyun, gece gece istediklerinize bak, biraz da başka insanların iyiliği için bir şey isteyin, bencil insanlar sizi.
Üstad, Efendim, onlara da versinler birer robot koca veya karı, onlara da versinler birer cennet, niye bize kızıyon?
Not: Yazı uzadıkça saçmalayalım, Stop.
Dıt dıt
Mesaj: Kimden: Tanrıdan…
Sevgili Dünyevi, senin ölüp bana katılmanı dört gözle bekliyorum.
Mesaj Yaz:
Sayın Tanrı, seni çok özledim, lakin burada çok iş var yapılacak, iyisi mi sen beni unut.
Dıt dıt: Yeni Mesaj:
Sevgili Dünyevi, seni vekilim tayin edeceğim, biraz elini çabuk tut, gel buraya.
Mesaj Yaz.
Sayın Tanrım, benden önce ölürsen, bir işaret gönder.
Dıt Dıt:
Sevgili Dünyevi, saçmalama, Tanrı niye ölüp yok olsun.
Mesaj Yaz:
Sayın Tanrı, yaptığın işin yanına varılmıyor, bu dünyanın hali ne böyle? Sorunların ana kaynağı sen misin?
Dıt dıt: Yeni Mesaj;
Sevgili Dünyevi, ne zaman akıllanacaksın, gel buraya çabuk.
Sayın Tanrı, aklı kıt vermişsin sinekten yağ çıkarmaya uğraşıp duruyorum.
Sevgili Dünyevi, yağı ne yapacaksın, patates mi kızartacaksın?
Sayın Tanrı, senin başka kulun yaratığın, kainatın, evrenin, dünyan yok mu rahatsız edecek? Kafa mı şişirme.
Sevgili Dünyevi, Ne halin varsa gör, sana da iyilik yaramıyor, vekillik mekillik yok sana.
Sayın Tanrı, Senden vekillik isteyen mi oldu, kendi kendine gelin güvey olma.
Sevgili Dünyevi, Küstüm Sana.
Sayın Tanrı, Asıl ben Sana küstüm, ver mektupları mı?
Sevgili Dünyevi, Sana zırnık yok.
YORUMLAR
Bazen insanımsı olsam mı diye düşünüyorum
Sonra insanımsı olanların başına gelenler geliyor aklıma
Bak dünyevi kardeşim kartallar konuyor harflerime
Sakın ha unutma asla yalnız değilsin yürüdüğün yolda
Liverpool’un şarkısı gibi oldu bu mısra değimli kardeşim
Sen çok uluslu hatta ulusu olmayan bir dünya vatandaşısın
Bize yakışan da bu değil mi ?
Yinsani
abim eksik olma, hürmetlerimle.
en sevdiğine emanet.
Ahmet ÖRNEK
ben basmakalıp bir adamım
karıştırma kafamı be çocuk :))))
Hunimi takıp geldim hocam,lakin burdan aklı başında döneceğim hiç hunimin aklına gelmemişti:)
sana zırnık yok..ictenlikle söylüyorum imrendim muhteşemdi hocam..kaleminize sağlık
Yinsani
Saygılarımla efendim, değer verdiniz değer görünüz, eksik olmayın.
Ellerinize sağlık hocam 🧿
Yapay zeka merakınızdan ötürü size bir dizi önereyim bilmiyorum belki de izlemişsinizdir. Efsane bir dizi yapay zeka bakımından Person of Interest*
Umarım beğenirsiniz 🙃
Yinsani
ben de bir dizi önereyim; Raised By Wolves.
Eksik olmayın. saygılarımla.
Gül'enyüz
Teşekkür ederim evdeyiz zaten bu sıcaklarda izleriz.
Saygılar...