- 290 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
inanç temalı filmler
1
çağrı filmi müslümanlar için sosyal yönü eksik bir film.bununla birlikte islamın çıkışını ilahi bir iradeye dayandırıyor filmin çekiliş amacı.islamiyet tevhit inancıyla bilinir cahiliye tolumunu şirke dayandırmakla.ebul hakemin dini reddetmesi hangi saikle açıklanır.kabenin kutsallığı bir ticaret merkezine dönüştürmüş inançlar şehri mekkeyi.fil vakası yaşanmış islam öncesinde.burdan anlıyoruz tek tanrı inancının önceleri putperestliğe rağmen varlığını sürdürüyordu.islamın felsefesi yokmudur sorusunu yöneltmek mümkün müslümanlara.buna karşı çıkıyor islam alimleri.felsefenin toplum inşasında sorgulayıcı bir yönü var hikmetin özgür düşünceye bakışında.bu nedenle islamın verdiği mesajda yasakçılık var görüşü hakim kılınmış.buda ahlaktaki iki yüzlülüğü akla getiriyor.aslında çürümenin böyle toplumlarda olduğu anlaşılıyor afganistan örneğine bakınca.tabiki ahlaksızlık yaygınlaşıyor batıda.üreme popülasyonu yoksul ülkelerin gerisinde.uyuçturucu kullanımı sıradan bir vaka halinde alenen kullanımı var yasaklaras rağmen.islamın bu noktada hassas olduğu biliniyor neslin korunması için.inanç temalı filmlerde çaresizlik ve ahlaksızlığa karşı durulur.yeşilçamda bunların örnekleri vardır.hz.meryem için bir mucize demekti isanın babasız doğması.mabette onu kınamarı sosyal ilişkilerin baskın çıkışını akla getiriyor.ama günahın varlığı bütün inançlar için kaçınılmazdır.kuşkusuz pagan inançlarda bunun etkisi fazla.sahabe yani peygamberin arkadaşlarında ne gibi kusurlar var sorusunu soruyorsak.niçin savaşılmış sorusundaki anlamsızlık.bunları akla getiriyorsa felsefenin tuttuğu aynadaki değerlemeler.hoşunuza gitmesede savaş size yazıldı ayeti bu durumu açıklıyor.
2
yeşilçam filmleri dünya sinemasında hak etttiği yerde değil.çünkü kendini yenilemekten uzak bir çabanın içinde.daha çok popülier filmlere konu olmuş halkın kültürü.sinemada başarılı olmak gerekiyorsa ne yapılmalı.bu konuda bir tartışma yok medyada.anlaşılan halkın önceliği değişmiş.sanatın hak ettiği ilgiyi görmesi beklenir.yeşilçam her konuda film yapıyordu geçmişte.bunların halen izleniyor oluşu.buda bir başarı sayılır sinema için.ayrıca bir gelecek kurgusu var filmlerin ilerlemenin mantığını çözmek adına.örneğin zübük filmi yalnızca bir komedi değil gerçekçiliği kullanma açısıyla.yılmaz erdoğan sanat atölyesinde kendi filmografisini oluşturma çabasında görüyor yeniden sinemaya dönüşü için halkın.umarım sanatseverler için bir hayal kırıklığı olmaz kendi dünyamızı açıklamak.
3
erotik film furyası çok şey kaybettirdi sinemaya.hikeyeler tamamlanmış gibi halkın arasında.halen sinemalarda türk filmleri ilgi görüyor ama.çünkü kirletilmemiş bir hüzün var yeşilçamda.geleneksel kültür çok şey katmıştır sinemaya.bunu yadırgamak halkı küçümsemektir oysa.anadolu irfanı bir okul sinemacılar için.ordan alınan ilhamla bir yön çizilir geleceğe.başkalaşma yaşanıyorsa kültürde.hatıralar çığlığıysa hayatın.beklentileri karşılamaz olmuştur ufuksuzluk.yeşilçamın çok şey ifade ettiği unutulmuşsa bir kısım zevatın hayatında.tekrare düşmenin ahengiyle geçiyor günler.cemaat ve tarikatlerde bu tür bir kaçış sebebi var.hakikat ve yalnızlıkla ölçmek ideolojileri.bu yangın yerinden kaçışın bir sebebidir yalnızca.
4
toplumsal yozlaşmanın neden olduğu yakınmalarla meselelere bakmak.türk halkının devrimlerle çağdaşlaşması düşünülmüş tarihte.islamın bir engel oluşu çağdaşlığa.adnan oktar bu konulara değindi kitaplarında.evrim teorisi kadar sanata düşmanlıkta toplumda yozlaşmaya neden arandığında.gerikalmışlığın faturası islama kesilmiş asırlar boyunca.sol partiler için bir handikaptır yozlaşmış bir toplumun dini kimliğe bürünmesi.laiklik gibi kavramları reddetmenin anlaşılır bir yanı varmı sorusu.yeni rejimle bir handikap yaşıyorsa toplum.sakıncalı konular arasında zamana getirilen anlam.bir zamanla halka soruluyordu yapılması gerekenler.kavramların bir olgu olmaktan çıktığı anlarla solumak kimliksizliği.bunada yalnızlık deniyor felsefeyi özetleyen kavrama gücüyle.derin bir boşluğun karanlığıyla düşüşe geçmiştir insan.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.