- 163 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kUR'AN İLAHİ İLİMDENDİR...
kUR’AN İLAHİ İLİMDENDİR...
ALLAH ALİMDİR kUR’AN İLİMDİR...kUR’AN HAKTIR...
Tefsir ilahi ilimden değilse Tefsir değildir arındırılmalıdır tefsir...hadisler de Allahtan tasdik görmüş yani ilmden parçalardır nurlardık...Hadis Kur’an tefsiridir...iştişare ile varılan ortak akılla varılan kararlar da ilahi ilimdir veya en yakın bilgilerdir.Yani müsbet bilimle pozitif bilmin öğretileri ille de Kur’an tefsir edilebilir...ama bir ırkın örfü tefsire yetmez...ortak akıl da ölçüdür...tek ırkın aklı ölçü tutulmamalıdır tefsirde...anla tefsir nelerden arınmalı sadece "israiliyattan arındırmak yetmez...
Ortak akıl güncellemeye ihtiyaç duyar...tecrübeler de güncellemeye ihtiyaç duyar tecrübe aynı şartları sebeb kılar sebeb-sonuç kuralının ürünüdür ortak akıl yani iştişare ürünleri...
Aranılan İslamsa...bu titiklik şerttır...aranılan ekmel tefsirse bu özen elzem...çünkü ortak akıl güncellemeye muhtaç...bölgesel değildir ilim"ilim çinde de olas alın"ama ortak akıl ve tecrübe öğretileri tarihsel ve bölgeseldir... evrensel olan ilimdir...iştişare ürününün evrensel olanı ancak tefsire girmeye hak kazanır...
Kur’an deveden bahseder...her bölge bir ayrı hayvandaaaaaaan bahsederse Kur’anı anlamış olur...mesela bizim orada "koyuna melaike ...denir bir başka bölgede balık totem derecesindedir...totemleşmiş hayvanlar inceelenmelidir Allahın onlar üzerinde ki nimetleri anlatılıp insanlar şükre davet edilmelidiir Kur’an bu ahlkı bu ilkeyi istiyor bizden...değilse deveden bahsi bölgeselleştirici olur Kur’anı ve "atlar besleyin"emri güncellenmezse taarihselleştirir Kur’anı ama ilim ne tarihseldir ne de bölgeseldir...Kur’an ilimdir çünkü...tefsiri bölgeselliğe ve bbbbbölgeselliğe mahkum etme...
Kur’an sınırsız ilim sahibinden geldi onu tarikat ve mezheplerle sınırlamamalı ama tefsir say tarikatleri ve mezhepleri onları güncelle ve bölgesellikten arındır mezgeplerin bölgeselcilik ve tarihsellik gibi zararlarıı var çünkü.bölgesellikle ve tarihsellikle kavga etmezsen ilim özelliği yok olur Kur’anın oysa İlimdir Kur’an gatta ttariktler ve mezhepler...mesela ömer diyor şia şeytandır...güncelle bu inancı...Hz Ömer İranı fethetti şeytan denildi ABD işgal ederse şeytan denilmeli çünkü İran beyni ülkesini işgal edene şeytan diyor...Kur’anın şeytanıyla aynı özellikler taşımayan bir şeytan algısı ürettttti İran beyni...Irk beyinleri hakka erişemez işte örnek.oysa şeytan Allaha si bir varlıktır...
Ekmel tefsir ekmelliğin ürünüdür...çünkü eksikten eksiklik sudur eder...evrennsel tefsiri yapılmalı Kur’anın...Yani örtün de ama arab gibi örtün deme ferace yahudi gibi örtünmedir...sınırlamaktır bu tefsir...Kur’an evrenselliğe uygun ama...tarikatler sınırlar bölgeselleştirir ve tarihselleştirir Kur’anı buna izin verilmezse tarikat ve mezheplerin zararı kalkmış olur...
Kur’an ilimdir tefsir ancak ilmin hakkıdır...Tarkat ve mezhepler tarihseldir bölgeseldir...sınır koyulamaz ilme...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.