- 345 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eski Mahalle
Eski Mahalle
.
Nasıl anlatsam ki billemiyorum yıllardan sonra çocukluğumun bir kısmı ve gençliğimin geçtigi mahaleden geçtim.
Sene bin dokuzyüz seksendokuz, doksan arası ikibin yılına kadar, yaşadığım mahalle. Çocukluğumun gençliğimin geçtigi sokaklar acısıyla tatlısıyla sevinciyle mutluluğuyla hüznüyle yaşadığım bu mahallede ne anılarım oldu. Bu sokaklarda şimdi çoğu ev yıkılmış bazı evlerde virane den farksız son zamanlarda Suriyelilerin yoğunlukta tercih ettiği mahaller. Bazı evlerinde bağımlıların uğrak yeri durumda şimdi.
Bugünün tabiriyle eski mahalleler olarak adlandırılıyor buralar
Bugün çarşıya giderken şehir içi servis kulanmadım biraz egzersiz yapayım biraz yürüyeyim istedim. Bir an kendimi eskiden yaşadığım ve çocukluğumun gençliğimin geçtigi mahaleden buldum. Mahalleye girerken kalbimin atışı hızlanıyordu heyecenım üst seviyelere çıkmıştı, duygularım adeta tavandaydı boğazım düğümleniyordu.
Gözlerim yaşarıyordu geçen günler bir bir canlanıveriyordu gözlerimde
Yıllarca sokaklarından geçtiğim yaşadığım ev camları kırılmış pencereleri ve kapıları sökülmüştü viraneden farksız yıkılmaya hazır bekliyordu. Yanındaki evlerde bazıları yıkılmış bazılarında onun gibi kapısız penceresiz duvarlarındaki çatlaklarla viran yıllara meydan okuyordu.
.
Evet yaşadığım evin olduğu evin karşısında biraz durdum baktım geçen seneler canlandı gözümde. Eski kumşularımız eski arkadaşlarım aklıma geldi hiç biriside yoktu sokak ortasında derinlere dalmıştım gidiyordum. Beni gören karadeniz’de gemilerim batmış sanırdı.
Gözlerim tanıdık kumaşları aradı kimisi taşınmış başka mahallelere bizim gibi kimileri de İstanbul Ankara İzmir şehirlere taşınmışlar ama tanıdık hiç kimseleri göremedim. Oralarda yaşadığım evin karşısında biraz bekledim inceledim tekrar tekrar baktım bir türlü gitmek istemiyordum,
Gidesim gelmiyordu. tam gidecek gibi olurken sanki birileri gitme biraz daha seyret biraz daha bak gibi geliyordu ve uzun uzun baktıktan sonra dayanamadım kapısız penceresiz virane durumda olan hatıralarlada dolu eve girdim tek tek odalarını her tarafı dolaştım baktım yanaklarımdan yaşlar süzülüyordu.
Duvarlarında hatıraların kokusunu nefesimde his ediyordum.
Bir defa daha teker teker odaları mutfağı dolaştım sonra yazları damında öğlen saat on ikiye kadar yattığımız damına çıktım biraz damda etrafı gözlemledim. Yavaş yavaş defalarca basamaklarından çıkıp indiğimde o basamakları son kez inerken boğazım düğümleniyordu. Anılarla dolu şimdi virane toz duman çatlamış duvarları olan güzelim eve gözü yaşlı şaha kalkmış duygularla veda ettim
.
Siirt batı mahallesi 2022
Servet BARDAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.