- 27434 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEM-U ZİN
MÜTHİŞ BİR AŞK HİKAYESİ (MEM-U ZİN)
Bu aşk hikayesini ilgilenmeyenlerin pek bileceğini düşünmüyorum. Ne kadar ilgilenmesen de Cizre’ye geldiğinizde her tarafta bu hikaye kahramanlarının adını ve resimlerini mutlaka görürsünüz. Hatta birçok işletmenin adının da Mem-u Zin olduğuna şahit olursunuz. Kısacası Cizre ile özdeşleşmiş bir markadır Mem-u Zin.
Bu kısa ön bilgiden sonra gelelim hikayeye: Cizre’de 1450-1451 yıllarında Mem ile Zin arasında yaşanan tutkulu bir aşkın hikayesidir.
Peki kimdir bu tutkulu aşkın kara sevdalı kahramanları? Güzeller güzeli kadın, Cizre beyi Mir Zeynuddin’in kız kardeşi Zin; yakışıklı delikanlı ise Divan katibinin oğlu olan Memo’dur.
Bu eşsiz aşk hikayesi erkek kıyafetinde gezmeye çıkan Zin’in Mem ile sokakta birbirlerini görmesiyle başlar ve ardından hızla büyür, zamanla Cizre ve civarında herkes tarafından duyulur, bilinir.
Ancak, Zin’in ağabeyi bey Mir Zeynuddin’in kapıcılığını yapan ve halk arasında "Beko" olarak hitap edilen Bekir, ikiyüzlülüğü ve fitne kişiliğiyle Mem ile Zin’in aşkına engel olmaya çalışır.
Bekir, bey Mir Zeynuddin’in Mem ile iddialı satranç oyunu sırasında hile yaparak, Mem’in yenilmesini sağlar. Mem bunun üzerine beyin kız kardeşi Zin’e duyduğu aşkı itiraf eder. İtiraf üzerine Mem, bey tarafından zindana atılır. Bir süre sonra bey rüyasında Zeynuddin, Mem ile Zin arasındaki aşkın ilahi aşka dönüştüğünü görür; Bunun üzerine tutumunu değiştirir Zin’e, Mem’i zindanda ziyaret etmesi için izin verir. Zin’in zindandaki ziyareti sırasında Mem ölür. Bunun üzerine Mem’in sadık arkadaşı Tacdin, Bekir’i öldürerek intikam alır.
Mem’in şehitliğe gömülmesinin ardından Bekir’in farklı yere gömülmesini isteyen bey Zeynuddin’e bu kez kardeşi Zin karşı çıkarak, Bekir’in Mem’e yakın yere gömülmesini ister ve bu isteği kabul edilir.
Zin kahrolur adeta, Mem’in mezarı başından hiç ayrılmaz, sürekli ağlar. Bir gün, beş gün derken burada Mem’in yakıp kavuran aşkından ölür. Bey bu ölümden çok etkilenir. Mem’in mezarını açtırarak, Zin’i de oraya gömdürür.
Fitne, fesat her devirde varmış anlayacağınız. Kötü niyetli insanlardan ve onların entrikalarından uzak bir hayatınız olsun.
İSMAİL MALATYA (CİZRE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.