- 507 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ÜSTAT
Çoktandır yokum Edebiyat Defterinde.
Sağlık sorunları, hayat gailesi, moral bozukluğu vs. vs.
’Şöyle biraz dolaşıp hava alırım, ufunetim dağılır, kafamı toplarım’ düşüncesiyle çıktım evden. Belki bir tanıdığa rastlar da iki çift laf etmek zorunda kalırım diye kalabalıklardan uzak tenha bir caddede ellerim cebimde yavaş yavaş yürüyorum
Canım kimseyle konuşmak istemiyor.
Karşıdan o geliyordu.
Siyah yeleğinin içinde Bursa’nın has ipeğinden beyaz gömlek, üstten dört düğmesi açık. Göğsünün kılları görünüyor. Pantolonu Nazilli dokuması bol paça. Elinde sarı kehribar tespih. Ayağında Çarşamba işi yüksek topuklu ayakkabı, ökçelerine basılmış. Yürürken ses çıkarıyor. Takk… Takk…
Onu görünce bir sevinç geldi yüzüme oturdu. Gözlerim ışıdı. Durdum bekledim. Çağanoz gibi yan yan yürüyerek karşıma geldi. Biliyordum;
“Nasılsın?” diyecek, benimle uzun uzun konuşacak derdimi tasamı söküp içimden alacaktı.
Öyle yapmadı. Bana bir omuz attı. Düşmemek için kendimi zor toparladım. Yürüdü gidiyor. Şaşırmış semeleşmiştim. Seslendim:
“Üstat nereye, beni tanımadın mı?”
Önce omzundan baktı, sonra ağır ağır yönünü bana döndü, yanıma geldi. Çenemden tuttu, gözlerini gözlerime dikti.
“Tanımadım. Tanımam mı lazım?”
“ Ben Bedri… Bedri Tokul. Hani Edebiyat Defterinde yazılar şiirler yazardım. Sen de yazdıklarımı beğenir, beğendiğini belirten yorumlar yapardın. Bildin mi!?”
Sağ elinin işaret parmağını şakağına götürdü. Bir süre düşündü.
“Çıkaramadım. Peki, yazılar yazıyorsun da yazdıkların benim gibi GÜNÜN YAZISI seçiliyor mu? Seçilseydi seni kesin hatırlardım. Demek ki güne falan gelemiyorsun. Gerçi yazı yazmak öyle her babayiğidin harcı değildir. Hele hele yazdığının güne gelmesi hiçte kolay değil. Önce çok okuyacaksın. Yetenekli olacaksın. Çok yazacak tecrübe kazanacaksın. İmla kurallarına falan dikkat edeceksin. Allah bilir imla kurallarını falan da bilmezsin ya! Hehhee. Hani – kırk fırın ekmek yemek- diye bir deyim var ya, sende en az kırk yazı yazacaksın.
Yazdıkça zaman içerisinde olgunlaşacak, pişeceksin. Anladığım kadarıyla edebiyata meraklısın. Herkese yapmam ama seni sevdim. Sana bir kıyak yapacağım. Önce yazdıklarını bana gönder ben bir inceleyeyim. Yanlışlarını düzelteyim. Ben yayınla dersem yayınla. Ama hemen ümitlenme benim seviyeme yaklaşmak çok zamanını alacak.”
Yürüdü gitti takk.. takk…
Şimdi düşünüyorum da "Bu yazıyı" kendisine göndersem beğenir mi acaba?
Beğenmese de söz verdi beni yetiştirecek.
Kim mi?
Son günlerde yazısı güne gelenlere bakarsanız onu hemen tanırsınız.
SENİ SEVİYORUM ÜSTAT…
YORUMLAR
Üstattan geçilmiyor ne hikmetse bu sıralar hele bir zamanlar benimde Nobel almam lazımdı diyen bir abimiz vardı rahmetli oldu ismi bende gizli... Tenezzül etmiyordur buralarda yazmaya belki de Abim... Olsun burada dostluk ve sevgi saygı var o yeter bize... Selamlar saygılar Bedri Abim...
Bedri Tokul
Uzun zaman oldu kendi özel nedenlerimle Deftere uğrayamıyorum.
Yazılanlar beğenilir beğenilmez. Önemli olan burada edindiğimiz dostlukların baki kalması.
Sen de benim değerli bir dostumsun.
Uğradın beni mutlu ettin.
Sağ ol. Var ol...
Selam ve Saygıyla.
Bedri Tokul
Kimlik kartı eski olunca ne kadar
Kaplatsakta eski parlaklığını vermiyor.
Çok şükür şimdilik ayaktayım.
Buna da şükür.
Uğradın beni mutlu ettin.
Sağ olasın.
Selam ve sevgiyle
Çok beğendim üstâdım, yazıları da güne seçme seçeneği olsaydı kesin seçerdim, beni dikkate alırlar mıydı işte ondan emin değilim:)
Kesinlikle günden daha fazlasını hak eden bir paylaşımdı, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Bedri Tokul
O sizin yüreğinizin güzelliği.
Sağ olun. Var olun.
Selam ve Saygıyla...
Hahhahhhaaa....
Tam tereciye tere satmış.
Ee sen de kendini yetiştireceksin.
Onunla irtibatı kesme.
( Laf aramızda senden bir ricam var. Ondan aldığın tüyoları özelden benimle paylaş. Bize de faydası olur belki )
İyiydi valla.
Çok güzel olmuş
Yüreğin dert görmesin.
Selamlar abi kel'den öptüm.
Bedri Tokul
Gördüğün kişinin sayfasına gir.
Orada çok güzel şiirler, yazılar göreceksin.
Onları kendine örnek al.
Onun gibi yazmaya çaba göster.
Bu da benim sana kıyağım olsun.
Geçmiş yıllarda dostlarla karşılıklı nazireler yapardık.
Hoş olurdu.
Artık kalmadı öyle uygulamalar.
Selam ve Saygıyla...
SENİ SEVİYORUM ÜSTAT.