- 365 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Amelikalılar Buzağıya Neden Tapıyorlardı?
Hz. Musa’nın kavmi ne yazık ki, Cenab-ı Hak nimetlerini arttırdıkça, şükranlarını sunacaklarına azgınlıklarını arttırıyorlardı.
Bir müddet sonra Hz. Musa’yı şaşkına çeviren bir teklifte bulundular:
“Amelikalılar nasıl buzağıya tapıyorsa, sen de bize öyle bir ilah yap” (A’râf,138) dediler.
Gerçek tapılmaya layık Allah’u Teâlâ varken, insan yapımı bir buzağıya tapmayı anlamak, akıllara sığıştırmak, izah etmekte insan zorluk çekiyor. Ne acıdır, bu sapık fikirlerini bir süre sonra uygulamışlardır.
Cenab-ı Allah, Hz. Musa’ya Tevrat atlı kutsal kitabı almak için Tur dağına gelmesini vahyetti. O da kavmini kardeşi Hz. Harun’a teslim edip, gitmişti. (A’râf,142)
Samiri adlı maharetli bir kuyumcu zinet takılarından bir buzağı heykeli yaptı. Rüzgârda canlı buzağı gibi ses çıkarıyordu. Samiri gerçek mabutlarının bu olduğunu halka anlatmaya başladı. İsrailoğullarının hemen hemen hepsi bu buzağıya tapmaya başladılar. Hz. Harun yaptıklarının yanlışlığını onlara ne kadar anlatmaya çalışsa da o’nu dinlemediler. (Tâhâ,90-91)
Hz. Musa döndüğünde kavminin buzağıya taptığını görünce çok kızdı ve onları bu büyük hatadan döndürmeye çalıştı.
Kardeşi Hz. Harun’un elinden geleni yaptığını, asıl suçun Samiri’de olduğunu öğrenince ona çölde tek başına yaşama cezası verdi.
Yapılan buzağıyı Hz. Musa parçaladı, yaktı ve denize attı. Kavmine de yaptıkları büyük hatadan dolayı Cenab-ı Hak’ka yalvarmalarını, tövbe etmelerini bildirdi. İsrailoğulları tövbe ettiler. Fakat bu tövbelerinde maalesef samimi değillerdi.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Kuran-ı Kerimde geçen bu kıssa bir çok Müslüman tarafından bilinir .
Benim takıldığım yer A'raf 138 . Ayerti oldu.
Bu ayetin tercümesinde mealinde Amelikalılar diye bir şey geçmiyor.
A'raf﴾138﴿
İsrâiloğulları’nı denizden geçirdik; derken kendilerine mahsus birtakım putlara tapan bir kavimle karşılaştılar. Bunun üzerine, “Ey Mûsâ! Onlara ait tanrılar gibi, sen de bizim için bir tanrı yap” dediler. Mûsâ dedi ki: “Gerçekten siz cahil bir toplumsunuz!”
A'raf 138
İsrailoğullarını denizden geçirdik de putlara tapmakta olan bir topluluğa rastladılar. Ya Musa dediler, onların taptığı putlar gibi bize de putlar yap. Musa, şüphe yok ki dedi, siz bilgisiz bir kavimsiniz.
Sayın Ahmet Tulganer
A'raf suresi 138. ayetinde bahsi geçen olayda kavim veya millet ismi belirtilmemiştir.
Hiç birinde ''BUZAĞI'' kelimesi yoktur.
Adı geçen kavim tamamen tesfircilerin yorumlarına dayanmaktadır. Dolayısı ile Kuran'ı Kerimde belirtilmediği için fazlaca bir geçerliliği yoktur.
Kuran'ı Kerim'in İncil'in ve Tevrat'ın türkçe mealini okuyan biri olarak naçizane önerim şu size. Ya doğru yazın, yada hiç yazmayın. yalan yanlış yazdıklarınızla zaten Kuran'ın türkçesini okumayıp neyi anlattığını bilmeyenleri yanlış yönlendirmeyin.
Saygılarımla
Ay Parçası tarafından 11.8.2023 19:41:57 zamanında düzenlenmiştir.
Başlığa bir itirazım yok. Amelika mı, Amalika mı tartışmasına da gerek yok, detaydır. Detay olmayan Kuran'dan yapılan alıntının sıkıntılı olması. Elimdeki üç ayrı Türkçe mealde (Biri de Diyanet'inki olmak üzere), bunlara ek olarak İngilizce olan bir dördüncüde de çeviri 'Onların', 'Onlara ait', 'Bunların' şeklinde, özel isim kullanmadan yapılmış. Açıklama tabi ki verilebilinir ama doğrudan alıntı yapıp, açıklamayı parantez içinde kullanmayınca Kuran'ın metnini değiştirmiş olmuyor musunuz? Dikkatinizden kaçtığını varsayıyorum. Saygılarımla.
İlhan Kemal tarafından 11.8.2023 21:36:40 zamanında düzenlenmiştir.