- 188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yanıt name
Okudum. Anlatımı kurgusu ... Usta bir yazar işi diyorum. Başarılı bir senarist de derim.
Sahi o tür çalışmalarınız var mı. Olduğu kanaatindeyim.
İçeriğine yani vermek istediniz mesaja gelince:halen çağımızın eniyi
medeni kanunlarından biri olan İsviçre medeni kanunu değil de - almayıp da-
ne yapılmalıydı o zamanın fikir ve düşünürleri..Türklerin bu hususta islamiyetin kabulünden beri halk arasında gelenekleşmiş eski töre yasaları uygulamaları yanında saray ve çevresinde ( medreseliler) arap kültürünün mahsulü olan yasalar uygulanırdı; onların da yeterli yani çağın ihtiyaçlarını karşılayamaz olması nedeniyle imparatorluğun son zamanlarında hem islami hem avrupai devşirmelerle çok kapsamlı’ mecelle kanunu’ kabul edilip uygulanmıştır. Oda başta teknik olarak dil olarak uygun ve yeterli görülmemiş. Artık avrupai kültürle tanışılmış ; medresecilerin yanında başta fransa kültürüyle yetişmiş bir jön türkler jeneresyonu oluşmuş... Devrimciler - inkılapçılar - kadrosu ihtiyaca daha uygun görülen (iki yüz yıllık uygulamanın süzgeçinden geçmiş isviçre kantonlar yasasınını tercüme edip almayı uygun görmüştür.
Bu kanunun ilk 7 (yedi) maddesi tam bir hukuki şaheser olan ilkeler olup tüm yasa ve hukuki konularda uygulanma olan ve olması gereken ilkelerdir. (araştırınız)
Yazının diğer konularına gelince: kadın cinayetlerinin nedenlerinin başında arap kültürünün kadını ’sahiplendirip eve bağlamak’ -ne kadr çirkin-olduğu onun hazırlığı olduğu tartışmasız acı bir gerçektir.
Verilen cezalardan indirim yapılmasının altında yatan da aynı zihniyettir. Feytullahçı imam hatipçi tezgahtan yetişmiş aşılanmış olan zihniyetten başka ne beklenir ki. Açıkça demeseler de içlerinden ’ ellerine sağlık’ diyorlardır caniye.
İşte acı gerçeğimiz bu; halen tesirinde olduğumuz arap kültürü arap ve utanılası afgan özentiii günleri yılları yaşamaktayız.
TEŞEKKÜRLER! ADLİYECİ OLDUĞUNUZA GÖRE MEDENİ YASAMIZIN O ZAMANKİ ADALET BAKANI
MAHMUT ESAT BOZKURT’UN KABUL YAZISINI VE YASANIN İLK 7 MADDESİNİ OKUYUNUZ! RİCAMDIR!.
GELİŞMEYE ELVEREN ( MÜSAİT) KÜLTÜR UFKUNUZUN DAHA DA ENGİNLEŞTİĞİNİN BİLİNCİNDE
OLACAĞINIZI DÜŞÜNÜYOR VE İSTİYORUM. ZİRA BUNA İHTİYACIMIZ VAR VE HEP OLACAK.
MEDENİ KANAN KABUL YAZISI VE İLK 7 MADDESİ. UNUTMAYIN!
BİR DE İÇİNDEKİLERİN SADECE BAŞLIKLARINI TEKRAR TEKRAR OKUYUN
HAYDI GÖREYİM SİZİ!
GÖZLERİNDEN ÖPEREK.
DAVETİNİZ İÇİN AYRICA TEŞEKKÜRLER!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.