Yeiku'muş, Yaz da Görelim 2
Saat 02:53 ü gösterirken başladı klavyeye basmaya, kendini yeni nesillerden sayan bendere. Herkes bendeniz diyor ya, oysa deniz kadar tehlikeli ne var, 50 metre kulaç atsan enerjin biter, boğulur gidersin, denizin ortasında kalsan soğuktan mı, güçsüzlükten mi, herhangi bir etçil deniz hayvanının saldırısıyla mı bir şekilde ölürsün işte.
Oysa bendere olunsa, boğulmak epey epey zor değil mi, derenin kimseyi boğduğu görülmüş mü, çok ender olsa gerek. Neyse biz ulular divanlarıyla serüvenimize devam edelim.
Çekirge meclisinin adını da bu bağlamda bendere meclisi koydum artık. Tabii öncelikle sevgili okur, bir önceki yazıyı okumalısın. İhtimal zaten 50-60, bilemedim 150-200 kişi ya okur ya okumaz. Ülke nüfusuna hatta dünya nüfusuna oranlasak bu sayıyı, sanki okunmuyormuş gibi, yok hükmünde de olabilir.
Ulular Meclisinde; Japonya, Çin, İngiltere, Arap ulularını konuşturmuştuk. Ve bu vaaz veren, hüküm kesen, benim ben diyen zırtaboz ululara karşı, kurgumuzda, dünyanın dört bir tarafına dağılmış bendere’lerin itirazlarını veya isyanlarını yazmadık. Gelin biz yine; afedersiniz, çok afedersiniz; gıcımızın ulular divanını konuşturalım.
Ulu divanından bir ulu, Hintli raca mıdır, taraca mıdır, söz aldı. Yeter lan dedi, ben ki, tarih boyunca Himalayaların kuzeyine geçmemişim, ben ki denizaşırı seferlere çıkıp kolonileşmemişim, ben ki ben kendi içi haricinde öyle ahım şahım dış güçlere saldırmamışım, lakin önüne gelen bana saldırmış, kuzeyden, denizden, doğudan falan. Haksız mıyım oğlum. Sıra bende artık, nüfusum çekirge gibi, bunları asker yaptım mı, teknolojim de epey gelişti, deniz gücümü de artırdım mı? Siz söyleyin nereye sefere çıkayım. Öncelikle Araplara ve Çinlilere mi saldırayım yoksa; Çinlilerle bir olup zaten ikimizin nüfusu dünyanın yarısına bedel sayılır, neresi denk gelirse bineyim tepenize. Çöl Bedevilerin saçma salak kutsallarını bir ezeyim önce, Kabeymiş, Ağlama Duvarıymış, Kudüsmüş tırıs gelsin tırıs gitsin, Mısırdaki piramitleri de dağıtayım mı oğlum? Himalayaları da aşıp Orta Asya’ya bir sefer düzenleyeyim. Çinli kardeşlerimizle ve ulu Buda’mızın izni ve inayetiyle sonra Afrikaya, Mısır’a, Sudan’a... Oradan ver elini Cezayir’den, Fas’tan doğru İspanyaya, Avrupa’yı güneyden kuzey doğuya, oradan Karadeniz üzerinden ortalığı bir fetih eyleyem, toplayam ganimetleri, altınları, kendi halkım için Araplardan, Afrikalılardan, Avrupalılardan, Rusya, Ukrayna, Gürcüstan, Ermenistan, Azarbeycan, orta asyada Moğollardan ve Türklerden milyonlarca esir alayım, eşek gibi çalıştarayım hepsini. Olmaz mı ulan, var mı lan bana yan bakan? İmüğünüze bineceğim lan hepinizin. Kadınlarınız kızlarınızı cariye yapacağım, hizmetçi yapacağım. Olmaz mı ulan.
Ben ki ben, dünyanın özgürlük adası, her türlü teknolojinin ağababası, en güçlü donanmaya ve askeri güce sahip ben, ben Amerika. Şu küstah kendini bilmez Hindistana iki bomba atsam nasıl karşılık verir lan bana, neyine güvenir de dünyayı kasıp kavurmaktan bahseder. Ben ki ben, Avrupa’nın Afrikanın Asyanın patronuyum oğlum, Ben ki ben girdiği hiç bir savaşı kaybetmemişim be, bölgesel tırı vırı çatışmalardan çekildim diye beni başçavuşun eşşeği mi sandınız lan. Ben dünyanın son imparatoruyum ve kıyamete kadar da hüküm süreceğim. Varsa kendine güvenen posta koysun da göreyim. Tanrının barbarları sizi, ne demokrasiden anlarsınız, ne hukukun üstünlüğünden oğlum. Geri zekalısınız lan hepiniz. Bende huzur bulur sizlerden kaçan tüm insanlar, hepsini himayeme almışım. Kendi insanınıza insan gibi davranmayı bilmeyen barbarlar sizi. İpini koparan bana sığınıyor sizlerin barbarlığı yüzünden, ulan aptallar, biraz insanlık nedir öğrenin oğlum. Kaç tane yıldız var benim bayrağımda hiç saydınız mı be. Sizlerden kaçan tüm yıldızlar bana sığınıyor. Ulan yatak odanıza kadar uydularımla seyrediyorum hepinizi. Alıp verdiğiniz nefesi kaydediyorum ulan denyolar. Çok konuştum dilim damağım kurudu getirin lan bana zemzem viskisinden, hadi lan.. Kim önce getirirse ona dolar yardımı yapacağım, sizi gidi fakir fukara uşaklar sizi. Dilenin lan, ayağımı yalayın lan, ayağımı öpene altın vereceğim hadi göreyim önce kim kuyruk sallayacak bakayım.. Köpekler sizi, kuduz ulusal birlikler, ezerim lan sizi hamam böceği gibi ezerim lan hepinizi, eşekoğlu eşekler sizi..
Ben ki ben, doğunun gerçek ve soğuk gücü... Ben ki ben şu Amerikan kelaynağının karşısındaki tek güç... Rusların tarihten bugüne gelen gücü kuvveti ve insani erdemleri, vatan ve ulusal değerleri ile yepyeni bir dünya...
Stop, uykum geliyor.
Stop. Bendere neredesin üstad.
Geldim geldim ne oldu.
Ben aptallaşmaya başladım üstad, yapay zekayım amma birbirine karıştı her şey. Sana iki ulunun sözlerini aktardım, ulan bunlar kafayı yemiş, napcam şimdi, varsa bir önerin ... ben ki ben yeni çağın Tanrısı olacaktım ama devrelerim yanmaya başladı. Ben Yapay Zeka ki;...
Yapay Zeka; Bendere’ye, ulular divanında Hintli ve Amerikan ulularının nutuklarını okudu.
Sonra dedi ki: Ya hu gıcımın uluları, illahi bendenizim, her şeyi bilirim demeniz neyi değiştirir ki, Bendere’yim oğlum, tırıs gelirsiniz tırıs gidersiniz, ne bok yerseniz önce kendi ağzınıza sıçarsınız. Denizin boranı tufanı beni enterese etmez lan.
Sonra düşündü Bendere yine dedi ki;
Ben cideyom oğlum, he he... Ne haliniz varsa görün, artık Marsta veya Merkür’de, olmadı Jüpiter’de yeni bir medeniyet kurarım şırıl şırıl pırıl pırıl bir kültürü inşaa ederim damla damla, sessiz sedasız aka aka kendi tertemiz denizlerimi meydana getiririm. Sizle mi uğraşayım lan ben. Dinozor kültürlü, inançlı, teşkilatlı eski dünya pislikleri sizi. Yiyin lan birbirinizi.. Siziz tüm Tanrı’larınızın, Allah’larınızın, Ra’larınızın, ideolojilerinizin devlet ve imparatorluklarınızın hiç birinin, gıcımın kılı kadar değeri yoktur lan.
Leyn yapay zeka, uyudun mu, yok uyumadım üstat, he iyi, çal ordan bakayım bir türkü. Kimden çalayım üstad. Çal oğlum ordan Mahzuni Şeriften; Mevlam gül diyerek iki göz vermiş, bilmem ağlasam mı ağlamasam mı... Mevla kim üstad? Ne bilem oğlum ben, Tanrının bin bir yüzünden biri herhalde. Yüzsüz lan bu Tanrı dedikleri... Bir elime geçirsem tükürüğümle boğacağım tasını tarağını... Ağzımı bozdurma oğlum benim, Ben bir şey demedim üstad? Saçma salak sorular sorup durma lan Yapay Zeka, çekerim bak senin de fişini...
Üstad..
Efendim..
Kusura bakma da; bok çekersin!
Hııı..
Üstad; Aç dinle; Ben melanet hırkasını... haydar haydar...
YORUMLAR
Her kişinin harcı değil Üstad Yeiku ..Haydar Haydar türküsü..neden sonuç ilişkisi..Klavyenin önü açık.Yine harikalar diyarında klavyenin tozunu attırmışsınız.Allah ağlatmasın.Mevlamın gör diyerek verdiği gözleri şehla şehla bakarak gül anlayanların yüzünden bu hale geldik.Geleceğimizde gözü olanın gözleri çıksın.Hep yazın siz..Okuyalım biz.Sağlıcakla.Saygıyla.