- 309 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
islamın çağdaşlıkla imtihanı
siyasal islam bir abd planıydı türkiye için.iş çığırından çıkınca bir nevi modaya dönüştü bu kesimin yaşam tarzı.insanlar islamı nasıl anlamalı sorusu.din kültürü ve ahlak dersi bu amaçla müfredata girdi.zaten tarihte farklı yorumlar getirilmiş islama.vehhabilik şeklen islamı bir toplumda yaşanılır kılmak için.dört mezhebin devamı gibi dini bidatlerden arındırmak için şeriatın çağdaş bir yorumu.türkiye bu yola siyasal islamla girmiş bir bakıma.ancak laikliğin bir engel oluşu islam için.iran islam devrimi siyasal islamın ibretlik sonucu gibi islamı nefretle tanıştırmış.filistin kurtuluş örgütü haklarını sosyalizmde arıyordu başlangıçta.ortadoğu için her ülkenin bir planı vardı 11 eylüle kadar.klasik islam yorumu tasavvufla beden buşmuştu adeta tarih kitapları doğru kabul edilirse.bunlar siyasetten uzak durmuş başlangıçta.yeniçeri ocağı ilga edildiğinde bektaşiliğin etkiside sona eriyordu orduda.osmanlıda buna vakıa-ı hayriye denmiş başıbozukluğa son verildiği düşüncesiyle.tanzimat fermanıyla batılılaşma devletin resmi görüşü haline getirildi.bu tarihten sonraki dönem hürriyet aşkıyla yeniliği hayal ediyordu.aslında yenilgiyle çıkılan savaşların nedeni çözülmüş değildi hala.buna kadercilik diyenler vardı osmanlı döneminde.1.dünya savaşı öncesinde cehaletle savaşa inanmıştı osmanlı münevveri.eğitim için parise gidenler hayran kalıyordu batının sanatına.savaşa giren osmanlının hayal kırıklığıyla parçalanması demekti yeni cumhuriyet.halkına yabancılaşmış bir iktidar vardı cumhuriyetin ilk yıllarında.kılık kıyafet devrimleriyle radikal değişimlere gidildi.ülkenin kalkınması niçin gerekli görülmüşti eğitim.her milletin başvurduğu bir yöntemdi türkiyenin bilgi ithal etmesi.kemalizmin resmi ideolojiye evrilmesi rejimin karakteri haline geliyordu atatürkün ölümünden sonra.ancak 2.dünya savaşından sonrası için belirleyici bir ideolojiye dönüştü sosyalizm.ayrıca islamcılığın tohumları atılıyordu o yıllarda.mücadeleyle geçen yıllar bir iç çatışmaya dönüşünce kardeş kavgasına son veriyordu silahlı kuvvetler.ihtilal siyasal tartışmaları sona erdirmiş olsada tek ideoloji haline gelmişti islamcılık.28 şubatın bu saiklerle gerçekleşmesi.15 temmuza gelindiğinde çağdaşlığın yaşanan islam için bir handikap olması.bunu değiştirecek gücü göstermeliydi tsk islamın çağdaş yorumu aranıyorsa eğer.
2
atatürke kefere diyenler imansızlığı şahsına yakıştırıyor.atatürk nasıl bir dünyaya inanmıştı.nitekim istismar edilen bir konu olmuştur devrimleri.bilimin aydınlığına inanmak için nasıl bir insan olmak gerekiyor sorusuna yanıttır ilmin tek hakiki mürşit olması.okullarda verilen eğitim atatürke farklı bakışlar getiriyor.türk tarih tezi anlaşılmaz değildir türklerin tarihte oynadıkları gerçeklere bakınca.anadoluyu yurt edinmek türklerin kızıl elması demekti.türkler viyana önlerinde durdurulmuş tarihe göre.bu da zamanın akışını değiştirmiş.avrupanın türk korkusuyla yaşaması asırlar boyunca.buda tabiatı incelemeye itmiş doğaya duyulan merakla.antikite ve islamdaki nazariyeler öğrenmenin ölçüsünü ortaya koymuş.bunlar sanat ve felsefe için ilham kaynağı olmuş.türkiyenin kalkınma çabaları ezberciliğin ötesine geçmemiş alınan eğitim şartlarına bakınca.üniversite sanayi işbirliği için okullarda uygulamalı eğitim verilmeli uzman psikologlara göre.atölyeler ve çalışma alanları geniş kapsamda görülmeli.kültür sanat milli kültür için bir handikap değil zengin bir tarihsel mirasa konduğumuz için.üniversitelerde böyle bir çabanın varlığına şahit oluyoruz.atatürkün müspet ilim tavsiyesi islama aykırı değildir.kuran okumayı tavsiye eder insana bir öğrenme merakı kazandırmakla.buda her konuda ilerleme demektir eğrer bilgiye inanıyorsak.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.