- 202 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Vahdet-i vücut düşüncesinin esma ile ıslahı
Vahdet-i vücut düşüncesinin esma ile ıslahı
Islah için ölçü esmadır yani marifetullahtır..yani Allahın eylemlerini hallerini düşüncelerini duygularını ölçü edin…her algıyı ıslah için…ilken bu olsun…
İki varlık var mutlak varlık ve yaratılan varlık…Adl sıfatı farklılıkları gör …der bize…Allaha denk görme der yaratılan varlığı yaratılan varlık “Allahtan parçadır “der bazı vahdet-i vücutçular…böylece yaratma eylemini inkar etmiş olurlar Allahın…sakat algı bu asilik var esmaya ve budama var Allahın eylemlerini hallerini düşüncelerini duygularını…ölçüyü budamak var.
Kader düşüncesinin de esma ile ıslahı elzem…Adl sıfatına göre “Hakketmediğini yaşamazsın”…yaşadıysan hakkettim de…aman Allahı suçlama…
İslamın beş şartını da budarsın esmayı budarsan…hac şifa sıfatına da yaramalı…hacda doktorlar ekonomistler her meslek erbabı toplantılar yapmalı.cumada da bu şart…Cuma namaz için yapılan toplantı değildir…Razzak sıfatına da yaramalı Cuma toplantısı…ziraat mühendisleri ziraatle ilgili aydınlatmalı …doktorlar tıpçılar şifa konusunda aydınlatmalı…Esmaya hadimlik amaçlı olmalı Cuma ve hac toplantıları…Arafatta toplanan insanlara konferanslar verilmeli…esmaya kulluk yoksa o hac boş toplantıdır…ve o Cuma da boş toplantıdır…Namazla yetinilmemeli yani…
İslam esma ölçülü eylemlerdir hallerdir düşünceler fikirler inançlardır duygulardır…Islah et eylemlerini hallerini düşüncelerini duygularını ey her meslek uzmanı…değilse müslüman değilsin müslümanlığı sarık ile sakala indirgemişler günüm insanı…
Cuman kabul olsun deme günün hakkını veremedik yine de…esmayı ölçü seç ve eksiklerini gör…
Ne hacların ne cumaların ne bayramların hakkını verebildik ramazan bayramının adını da “şeker bayramı “koymuşlar…hakkını veremezsen şekerle yetinirsen şeker bayramı olur…Bir de kavurma bayramımız var bizim…ey her meslek uzmanı konferanslarla insanları uyarmadıysanız esmaya kullukta bir mesafe alamamışsanız…eksikten eksik sudur eder…eksik insanların cumaları da hacları da oruçları da eksiktir…ekmelliğe koşudur İslam her esmanın uzmanı insanlara konferanslar versin…ömür esmaya kulluk için yaşansın sakal sarık oh…işte müslüman …Bedirler uhutlar nasıl kazanıldı …o insanı yetiştirin ey her meslek ehli…Razzaka kul olanlar tarımın teknik aletlerle yapılmasını sağlamalı…Doktorlar Şafinin ordusudur…yaptığımız eksiklikleri göstersin insanıma…
Esma ile ıslah edelim eylemlerimizi hallerimizi düşüncelerimizi duygularımızı…işte o zaman “Allahın parçasıdır “her var edilen diyen diyemez denklik yok çünkü…yaratılanı eksik yarattı Allah ve yaratılan sadece emanetçidir sahiplik verene…de ki sahiplik sadece Allahın hakkı sen emanetçisin topraktan yaratıldın ruhundan üflendi…yani emanet edildi sana esmadan bir pay…o payı sahiplenme aman…”Ben deme…ben hiçim de emanetçiyim de…dedi Kur’an…
Esma ile ıslah etmeliyiz mezhep görüşlerini ….onları eleştirmeliyiz…mezhep imamaı ölçü değil Allah ölçü …esma ölçü marifetullah ölçü…Allahın eylemleri halleri düşünceleri duyguları ölçü…Adam şeytana terliğini fırlatıyor şeytan taşlarken oysa şeytan eksikliğin senbolü…eksikliği taşlamayı öğütler hac…Kabe taştandır ama esmanın sembolüdür…değilse içini putla doldurulsa o kabeye tavaf yapılmaz…güneşin etrafında gezegenler dönüyor Kabeye de güneşlik rolü verilmiş esma ile ıslah görevi verilmiş…her meslek uzmanı o insanları aydınlatmadıysa güneş değildir o kabe…dönme etrafında esmanın dışında ölçü tanıma…esmaya kulluk öğretilmeli o hacılara…haça gidip gelen ticareti bırakıyor ne çirkin bir hal bu kokuşmuş aldatıcı ticareti bırakmalı hacılarımız ticareti temiz ticareti değil…O Kabeden alınacak ilim var vicdan var…esmaya kulluk öğretisi yapmayan kabenin etrafında dönülmez…eksiğin etrafında dönen de eksik olur…esmaya aşk kulluk öğretmeli Kabe…esma ile ıslah edici olmalı Kabe cami…namaz oruç zekat…değilse puttur o kabe o oruç o hac…eksiktir budanmıştır o hac o oruç namazı beden eğitime indirgedik…budadık…esma ile ıslah esma erbabının meslek uzmanlarının esma ile eylemlerimizi hallerimizi düşüncelerimizi duygularımızı eleştirmesi iledir…Her mesleğin uzmanı ıslah etmeli hacca gidenleri cumaya gidenleri kurultaylar oluşmalı minada Arafatta…Molla eğitimi ile yetinilmemeli…her mesleğin uzmanı kitaplarını tanıtmalı orada…cahiliye devrinde bile kabenin duvarlarına güzel şirler asılırdı…
Evet cumayı camiyi hacı kabeyi ıslah etmeliyiz esma öğretileriyle marifetullahla…hz İbrahim halil olmazdı asi sayılırdı Nemruda mağlup olduğu için ama hz Nuha vahyedildi gemi yapıldı hz İbrahime kimyasal ve biyolojik silah üretme emri verilmemiştir…ama Nemrudu olan kimyasal ve biyolojik silah üretmeli…öğüdü gizlidir hz İbrahim -Nemrut kıssasında…biz bu göreve sarılmazsak asiyiz…çünkü Allah biyolojik silahın önemini bu kıssa ile sunmuş…asi olma…kıssanın verdiği göreve…
Hz İbrahim şeytanı taşlamış ama Nemruda galibiyet için hazırlığını eksik tutmuş…Hz İbrahim ölçü değildir ölçü esmadır…esma ile ıslah olalım marifetullah ile ıslah olalım İslam oralarda…İslama erişmedik biz sadece ilk adımı attık…yetinme o ilk adımla eylemlerimizi ve hallerimizi düşüncelerimizi duygularımızı devamlı ıslahla anacak İslama erişiriz…ekmelleşmeye yol alırız…
Ölçü değil elçi…ölçü sadece esmaya kulluktur…her bir esmaya kul olan insanları inceleyerek o esma ile ıslah edelim insanlığı…işte dünyanın tahıl ambarı olan rusya nükler yerse RAZZAKA asiliktir bu…insanlar acından ölürler…bu anlatılmalı Razzaka asilik önlenmeli..Islah edilmeli insanlık esmaya kulluk adına …bu erbabının görevidir mollalarla yetinmeyelim bu konularda…
İslamı molla ne bilsin uzmanlar bilir…ama biz Arabça bileni İmam yaptık…her esmanın uzmanı var…doktorlar Şafi sıfatının uzmanıdır…tefsir etsinler şifa ayetlerini…mollanın tefsiri ile yetinmemeliyiz…Tefsirler tarikatler mezhepler İslamı gizlemişlerdir…ekmel din gizlenmiş…Ölçü esma edilsin .İslam olur her algımız…Kader algımız “Allahı suçlamak” olmuş…evet esma ile ıslah edelim eylemlerimizi hallerimizi düşüncelerimizi fikirlerimizi inançlarımızı duygularımızı…”Fakirlik kutsal”demek İslam sanılır olmuş…ölçüsü sakal sarık olan insanlar İslamdan mahrum kalmayı hakkediyorlar…ölçü değil elçi …de esmadır çünkü ölçü Allahtır ölçü Allahın eylemleri halleri düşünceleri duyguları…ve belli gizli değil ölçü ama kullanan yok …şeyh ne dese o…demişler .oysa ölçü değil şeyhin…Hakkediyorsun batıla İslam demeyi…şeytan da batıla islam demiş…enesini ölçü etmiş çünkü ölçü Allah ama…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.