- 278 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altın Kural
LİDERİM
Haykırınca
Zonklar zihnim
Manasızca
Ulu beyim
Hatalarım
Aşkımdandır
Masallarım
Manasızdır
Eğilmedim
Duruyorum
Affetmedim
Sevmiyorum
Sosyal hayatın acılarıyla çöken Seçkin Bey, ormanda avcılık yaparak yaşamaya başladıktan sonra; bir domuzun kulağını ısırması sonrası, Seçkin beyin değişen hayatını ve önceki yaşantısını anlatan bir kitaptır. Dram, sevda, eğitim, doğa, macera, savaş ve inanç konuları anlatılmaktadır.
(ALTIN KURAL isimli kitabın giriş bölümüdür.)
BİRİNCİ BÖLÜM
İKİNCİ BÖLÜM
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
BEŞİNCİ BÖLÜM
ALTINCI BÖLÜM
Giriş
Kitabın kapağında bulunan 3 kıtadan oluşan, akrostiş şiirin; başlıkla birlikte harf sayıları toplandığında 125 harftir. Sayıların çarpımı 1x2x5=10 kitabın yayınlandığı yıla bölündüğünde 2023:10=202 Çıkan sayı yayın yılından çıkarıldığında 2023-202=1821 İran’ın Osmanlı devletine son saldırısını hatırlatır ve İran’ın birinci dereceden tehlikesine işaret eder.
Narin; Düzen ve şekil özellikleriyle bir birine benzemeyen ve benzersiz olan, üç şiir ve şiir kitaplarını, Arapça üç harfle yazılan Allah’ı, Resulünü her şeyden çok sevilmesinin önemini ve her şeyi Allah’ın rızasını kazanmak için yapılması gerektiğini hatırlatmak için, üç ikinin bulunduğu 2022 yılında yayınlamıştır.
Birinci hesabında; 2022 yılının ikilerini toplayıp, 2+2+2=6 sayısını yaş sayısı olan kırk ikiye ekleyerek 42+6=48 sayısını bulmuştur
2022 deki üç ikiyi çarpıp bulduğu 2x2x2=8 i, üç ikiyi topladığında bulduğu altı sayısıyla çarparak 8x6=48 ikinci hesabında da 48 sayısını bulmuştur.
Üçüncü hesabında ise; 2022 yılını yaşı olan 42 sayısına bölerek tekrar; 2022:42=48 sayısını bulmuştur. 2022 yılında 42 yaşında olan şair; 48 yaşına ulaştığında 2028 yılı olacaktır.
Yapmış olduğu üç hesapla 2022 yılındaki aynı düşüncesini, Arapça üç harfle yazılan Allah ve Resulünün her şeyden çok sevilmesine dikkat çekmek için, romanını 2023 yılında yazıp yayınlamaya karar verir ve hedef olarak ta 2028 yılını belirler. Bu üç hesap Arapça üç harfle yazılan Allah’ın çok sevilmesini temsil etmekte ve Allah’ın her yarattığı kuluna değer verdiğini hatırlatmaktadır.
Kitabın kapağında bulunan 3 kıtadan oluşan, akrostiş şiir olan 4 heceli ve 118 harfli şiirin, başlık harf sayıları hariç, harf sayılarının çarpımı 1x1x8=8 ile hece ölçüsünü dördü çarpar. 8x4=32 Bulunan sayı, hedeflenen yıla bölündüğünde 2028:32= 63 sayısı Hz Muhammed ‘in vefatını ve onu hatırlatır.
İkinci hesaplamada hedeflenen yılda, şairin yaş rakamlarının çarpımı, hedef yılına bölünerek 63 bulunur. 4x8=32/2028:32=63
Üçüncü hesapta ise; Hedeflenen yılın; 2028’in sıfırı çıkartılarak, yılın sayılarının çarpımı yıla bölünerek tekrar 63 sayısı bulunmuştur. 2x2x8=32 /2028:32=63
Hedef 2028 belirlenerek yılın önemine ve Arapça üç harfle yazılan Hz Muhammed’in örnek alınması gerektiğine dikkat çekmek için, üç hesabın sonucunda Hz Muhammed’in vefat yaşı bulunmuştur. Üç hesap Hz Muhammed’i temsil etmekte ve 2028 yılından sonra ümmetin yükselişinin hızlı olacağına dikkat çekilmektedir.
Arapça üç harfle yazılan Allah ve Resulünün her şeyden çok sevilmesi gerektiğine dikkat çekmek için; üç heceli üç kıtalı, iki heceli üç kıtalı ve bir heceli üç kıtalı “oyuncu, dikkat, et” başlıkları adlarında üç şiirle kitap okuyucuya veda etmektedir. Üç heceli şiir; Mümin’in dünya ve ahireti kazanmak için; kalbinde sürekli Allah ve Resulünün olması gerektiğine dikkat çeker.
İki heceli şiir: Yıkılmamak için, her işte her şeyde, lider olarak Hz Muhammed’in örnek alınması gerektiğinin önemini hatırlatır.
Tek heceli şiir; Bütün her şeyin Allah’a ait olduğunu, her şeyin yok olacağını, onun baki kalacağını ve özgürlük için ona teslim olmaktan başka seçeneğin olmadığını temsil eder.
Kitabın sonunda bulunan Çetin başlıklı 28 kıtalı son şiir ise; 2023 yılında 31 Martta yayınlanmıştır. “31 Martta Üç gün süren çarpışmaların ardından sıkıyönetim ilan edildi; padişah II. Abdülhamit Han tahttan indirildi.
Tüm dünyanın birleşerek Türkiye aleyhine çalışması esnasında, çetin şiiriyle dünyaya meydan okunarak 2028 yılının, Türk Milletinin ve Ümmet’in miladı olduğuna vurgu yapılmıştır. İntak sanatı kullanılarak yazılan şiirde; “Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır” Saff süresinin 8’nci ayeti yorumlanmıştır.
1234 heceden olan şiirin, başlığının çetin ismiyle iki hece olması; dünya da Hz Adem As. ve İblis taraftarları olmak üzere, iki gurup olduğuna dikkat çeker.
Hece sayısı rakamlarının çarpımı; 1x2x3x4=24 hedeflenen yıla 2028’e bölününce; 2028;24=84 bulunan sayı hedef yılı olan 2028 yılından çıkarıldığında; 2028-84=1944 yılında Ahıska Türklerinin Orta Asya’ya sürüldüğüne dikkat çeker.
1944, Nuri Demirağ’ın fabrikasında üretilen uçağın uçuş denemesi yapılmasına rağmen, o yılda Orta Asya’ya Türklerin gönderildiği gibi, Anadolu Türklerini de göndermek istediklerinden dolayı; uçak üretiminin engellendiğine dikkat çeker.
İçindekiler son dört şiirin başlıkları okunduğunda; oyuncu dikkat et çetin ifadesi insanın sorumluluğuna dikkat çekmekte, kulluk görevinin kolay olmadığı hatırlatılmaktadır.
Kitap kapağında bulunan şiir; dört heceli, akrostiş, akrostişinde Hz Muhammed As. yazmakta dır. Yazar’ın şiirde kullandığı eğilmediğini söylediği iblis, affetmedim sevmiyorum ifadesi; hatalar yaptığı için kendisini affetmediğini, sevmiyorum ifadesi ile de Allah rızası olmayan hiçbir şeyi artık sevmediğini, Hz Muhammed As. ‘a arz etmektedir. Şiirin başlığında ki Liderim diye hitap ettiği Hz Muhammed’dir.
Şirin dört hece olması, dört element olan ateş, hava, toprak ve sudan ibaret olan; dünyayı, maddeyi, dört büyük meleği ve manayı hatırlatır. Üç heceli başlık ve üç kıta ile yazılmış olması; Arapça üç harfle yazılan, şiirin akrostişinde adı yazan, Allah Resulü Hz Muhammed’in örnek alınarak yaşanması gerektiğine dikkat çeker.
Kitabın 2023 yılında yazılması ve yayınlanması; 2023 yılındaki soğuk savaşın öneminden kaynaklanmakta ve Kutsal kitap Kur’an-ı Kerim’in 23 yılda indiğine dikkat çekmek içindir.
2023 yılının Haziran ayı, 6’ncı ayında yazılması ve kitabın altı bölümden oluşması ise; şüphesiz sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı evrede yaratan ve Arş’a kurulan, geceyi, kendisini durmadan takip eden gündüze katan, güneşi, ayı ve bütün yıldızları da buyruğuna tabi olarak yaratan Allah’tır.” Kaf Suresinin, 38. Ayetinin mealini hatırlatmak içindir.
Altı bölüm; imanın altı şartını hatırlatır. Altıncı bölümdeki İlk yedi paragraf; yedi kat yeri, sonraki dokuz paragraf ise; yedi kat göğü, kürsüyü ve arşı temsil eder. Yer ve gök katmanlarının çarpımı; 7x9=63 Hz Muhammed as. Vefatını ve kâinatın onun için yaratıldığını hatırlatır.
Paragraf baş harflerinin akrostiş okunmaması serbest olması; Allah’ın tüm yarattıkları kendi tasarrufunda olduğunu ve insanların, sadece kulluk yapmakla mükellef olduğunu hatırlatmaktadır.
Sonraki, baş harfleri akrostiş okunan yirmi bir paragraf ise; atamız Fatih Sultan Mehmet’in; Hz Muhammedin müjdesine nail olarak yirmi bir yaşında İstanbul’u fethederek, çağ açıp çağ kapattığını, tarihimizde de çok güçlü olduğumuzu hatırlatarak güçlü olduğumuza vurgu yapar.
Akrostişli yirmi bir paragraf sonrası; yirmi üç paragrafın baş harfleri de anlamlı cümle olarak okunmakta ve iki bin yirmi üç yılında yazıldığını tescil etmektedir.
2028 yılı; Türk Milletinin, ümmetin milat yılı olduğu belirtilerek, bireysel ve evrensel konular anlatılmaktadır. Değerli okurlarımızı saygı, sevgi ve hürmetle selamlar; sevdikleri ile birlikte sağlıklı, hayırlı ve huzurlu bir hayat yaşamalarını dileriz.
Haziran 2023
Ahmet NARİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.