- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR SİTEYE ANALİTİK BAKIŞ ( adalet org)
SİTEYE ANALİTİK BAKIŞ
(adalet org sitesinde yazdığım yazı)
MERHABA
Sitede en çok yazı yazanlardan biriyim.
Sitede kavga da ettim dostluklar da kurdum mutlu olduğum günler de oldu gergin olduğum günler de ...
Hatırlıyorum Aydın’ı en çok yoranlardan biri Derya konak’tı şu an burada mı bilmiyorum..
O kadar yazıyordum ki bana cesaret verenler de vardı Beni korkutmaya çalışanlar da...
Hatta bir başsavcı arkadaşım benim yazılarımı takip etmek için bakanlıkta özel bir tetkik hakiminin görevlendirildiğini söyledi.. Benim gibi sivri yazan birkaç hakimi takip ediyorlarmış. Problemli gördükleri yazıları kurulun önüne koyuyorlarmış...
Ben de şöyle düşündüm bir tetkik hakimi benim yazılarımı takip ediyorsa mutlaka yazılarımdan etkilenip adalete bir katkı sağlayacaktır O yüzden hiç gocunmadım.
Ama en çok neye hayıflandım biliyor musunuz geceleri uykusuzluğuma sebep olan tartışmalara.
Bugünkü aklım olsa hiçbir tartışmaya girmezdim Çünkü yaşattığı stres bir tarafa hiçbir şey elde edemedik şayet burada yazdıklarımızin faydası olsaydı bugün yargı bu halde olmazdı...
Beni Adalet orgdan en çok uzaklaştıran ve soğutan şu tartışma olmuştu.
Bir gün ben dedim ki bak arkadaş bu kanun maddesi hakimin keyfiyle bırakmamış hakimin özel durumlarını değerlendirerek hakimi vicdanına verilmiştir indir yani örneğin hakim fenerbahçe’li sanık da Fenerbahçe atkısı ile duruşmaya geldiğinde hakim buna sırf bu sebepten dolayı 62’yi uygulayacak mi ?
Bu hakim arkadaş tartışmayı uzatınca bak arkadaş benim yüksek lisans tezimin konusu bu dedim istersen sana göndereyim.
Nasıl bir cevap verse tahmin edersiniz.
Haaaa sen yüksek lisans tezinin reklamını yapmak için bu tartışmayı açtın şimdi anlıyorum dedi.
O kadar kırılmış o kadar üzülmüştüm ki kendi kendime dedim ki biz nelerle uğraşıyoruz insanlar bizi nasıl değerlendiriyormuş.
O gün siteden ayrılmayı düşündüm ama bir haddini bilmezin yüzünden bu güzelim siteden ayrılmaya gönlüm elvermemişti. Yalnız bir süre yazılarıma ara vermiştim
Peki adalet org eski ihtişamlı günlerine ulaşır mı?
Filozof diyor ya aynı suda ikinci kez yıkanamazsın bence adalet orgun eski muhteşem günlerine dönmesi imkansız zaten dönmesini bekleyen de yok çünkü jenerasyon değişmiş adliyelerde Yeni yeni kültürler oluşmuş hatta kültürsüzlük oluşmaya başlamış diyebilirim. Kültürün yok olduğu bir kurumda kurumsallaşma da yok olur.
Eyt’nin çıkmasıyla Biz mesleğin artık son kulvarına geldik aydın emekli oldu ben de emekliliğin arefesindeyim
Eskiden Adalet orgu bir kale gibi görürdük burayı elde tutan yargıyı elinde tutuyor gibiydi O yüzden insanlar burayı ele geçirmeye çalışıyordu. şimdi hepsini bir hikayeden ibaret olduğunu anlıyoruz ama benim için en büyük kazanç ne oldu derseniz :Ben yazı yazmayı burada öğrendim ve bugüne kadar 7 kitap çıkardım sayısız makaleler yayınladım.
Bir insan kendinin editörü olur mu? Ben bunu burada yaşayarak öğrendim.
Bir hakimin bir gazetede ya da dergide yazı yazabileceğini bilmiyordum doğrusunu söylemek gerekirse ilk önce demokrat yargı üyelerinin yazlarını gazetelerde görünce çok şaşırmıştım.
Orhan Gazi Ertekinden Faruk Özsoy Kemal Yalçın bunların yazıları beni çok şaşırtmıştı.
Bunları örnek alarak ben de gazetelerde yazmaya başladım
Şimdi adalet orgu bir arşiv gibi kullanıyorum sağ olsun Aydın bey siteyi kapatmadığı için bu yazılara ulaşabiliyoruz Türk yargısının gerçekten hafızası diyebiliriz buraya.
Arada bir girip yazdığım yazılardan alıntılar yapıyorum gerçekten çok cesurca yazılar yazmışız.
Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
Bütün hayalim emekli olmadan yargıinin kafamdaki şekle dönüşmesiydi Ancak onu artık göremeyeceğimi anladım
Şimdi Allah nasip ederse yıl sonunda çıkaracağım bir kitapla uğraşıyorum "adaletin mahrem koridorlari" Bu bir anı kitabı olacak sonra itiraflarım diye bir kitap yayınlayıp yayın ve Yazı hayatına son vereceğim.
Son olarak şunu söyleyebilirim Adalet çok önemli ama dünya adaletten ibaret değil...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.