- 291 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Akl'etmek farkediştir 84
Avludan çıkagelirken
Mehmet efendi:ruhumu ölçmüş biri,denizde mağaram mı var mağaramda altınlarımı kim d/okuyor böyle..
Yunus efendi:aşk muazzam bir ışıktır,mukaddes bir varlık iken,kulağı da var ağzı da aklı da var kalbi de ,sen sokuyorsun kendi aşk kilimlerini
Akif efendi:göz var ben de inceldiğin yerdeyim,bana sual sor kulağımdan üfürsen ses gelmez benden.
Mehmet efendi:seni tanınmış kılan neyse beni de özgür bırakan odur,ruhu sormuşsun,ölüm öteki dünya değil ha Yunus efendi,bana bak ben artık yok
oluyorum,zamanı gelince belki aydınlanırım
Bir oyuncak bebeğe sokmuşlar gibi duruyorum .
Akif efendi:can çıktığında göz de çıkar mı?
Yunus efendi: bebeği dirilten Allah var mı,nasıl olur nasıl ,Allah istediği gibi nizam bağlamaz mı?
Mehmet efendi:düşünüyorum da hepimiz yok muyuz,nasıl olur da mühürleriz kalbimizi ...
Yunus efendi :Allah Kuran ı Kerim de fasık ve munafıkların kalbini mühürlediğini söyler,her ne meziyette olursa olsun kendini bilmeyen azgınlıkla meşkul olan,fenalığı kendine alışkanlık edenlerin kalbini mühürlediğini söyler..
Akif efendi:burası cehennem ama ,neresinden geçeceğiz murad ettiğim gerçek birşey var sınav da murdar olan bizden değildir demekte ayıp,gayıptasınız hoş sohbet kelâm varken müslümanım diyen de kalbini mühürleyebilir..
Mehmet efendi:aç kitabı iyi oku Heyulâ!
Bir sürü odun tavşansız olur mu?
Bir sürü kağıt ölümsüz
Sen hangi tavustansın ?
Gönül vermek varken neden ölmek ayıp olsun,gayptan kelam etme,gaybı bilen alemken alimi nerde yâ hû..
Bir şey biliyorum amma herşeyi sakattan anlatıyorum olur mu,ben birşey bildiğimi sanıyorum bence ..
Neresi müslümanlık bunun
İmam sakat iman idare eder yâ hû
Bir bohça alsan elin çeşme düşer,yârin dudağına öpmek için eğildim,elim ekmek tutar diye yola çıktım,varılsın varılsın yollar,bence sen dikiz müslümansın
Yunus efendi:yeni doğan çocuk ilk önce sonbaharı görür sonra ilkbahar yağışlarını sonra yaz güneşini ben müslümanım lakin hakikati arayanlardanım,gerçek bir doğru varsa söylede emekleyelim .
Mehmet efendi:bir ışık var ama kimse bilmiyor,bir yaz var ki çok sıcak neresindensin ilmin ve de hilmin tut ucundan kaçırma ,bırakma da yerini yurdunu şeklini kaleminin nereye aktığını bil ondan sonra yol yürü,
Akif efendi:nasıl birşey bilmek mi lazım,herşeyi bilenden birşey öğreniyor çocuk,herşeyi bilme diyor biri bence ölmek varken dirilmek ne diye ,neden bana tut kalemi diyorsun zaten kağıt senin olsun da nereye güneş açacak onu bilmiyorum...
Mehmet efendi:çal taklayı başına dik,biryerde selam yokken selamı getiren kim?kimden duydu ezanı bu millet,çocuk ölmeyi öğrendi ki zaten ana karnından çıkar gibi,onunla Allah kendini gizledi aramızda herşeyi bilen bebekler bile öğrendi bizi..
Yunus efendi:çocuk muyum ben nereye böyle bizi soran hesabımızı soran yok mu?
Bir gün ölürsem sizi görecek miyim,siz necisiniz efendim,aşk yok mu bizim için Allah deyu Allah...
Mehmet efendi:sormak ayıptır artık,sor bakayım ben kimim,boş bir kalbin içi oyukken konuşulur senle,
Yunus efendi:akl varken akl’etmek farkediştir o zaman ...
Gezgin imgeler...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.