BEŞLER DİYARINDA ROTASYON
Kamu görevine başlarken alınan sağlık raporu (tam teşekküllü devlet hastahanesinden) ’’Ülkenin her yerinde görev yapabilir ibaresi"yle birlikte ver elini Anadolu.
Beşler ile başladı rotasyon.Bismillah dedik altmış beş plakalı Van ilk görev yeri.Üç yıl nasıl geçti anlayamadım.Zira Ülkeme duyduğum hizmet aşkı zaman mefhumunu unutturmuş olsa gerek.
Yirmi beş dadaşlar diyarı.Buram buram tarih.Milli mücadelenin kanı damarlarımı yakarak dolaşırken damarlarımı yakan yüreğimi adeta ateşleyen Vatan sevgisi..İmanın tazelenişi.
Otuz beş İzmir..Vatan bir..Öz bir..Denize açılan kapı.Yurduma göz dikenler yuttu hapı.Tarih ,doğa,deniz...İşte Türkiye’miz.Kadifeden kalesi,Kordon Boyu, ve Karşı yaka..İzmir Marşını dinleyip, Mustafa Kemal Atatürk’ü düşünerek düşmanlara atılmaz mı caka?..Yok böyle fiyaka..
Elli Beş Samsun!..Doğal güzelliğini görmek bütün dertlere son.Varlığım Türk varlığına armağan olsun.Kurtuluşun miladı..Bandırma Vapuru ve Büyük Kaptan..Gemisini asla terk etmeyen Mustafa Kemal Atatürk!..Heyecan duymamak ne mümkün!..Güneş bir başka doğar Samsun’a..Deniz bir başka dalgalı..Adeta çırpınır.".Çırpınırsın Kara Deniz,Bakıp Türk’ün Bayrağına!.."
Ve sonra rakamlar değişti.Ancak Ülkemin her karış toprağı birbirine eşti.Kütahya..Dumlu Pınarıyla düşmana kafa tutan, kalesi ve tarihiyle bizlere ışık tutan.Dumlu Pınar Üniversitesi ve baş ucunda Barış Manço.Sevginin özdeşleşmesi.
Nihayet Başkent Ankara..’’Seni görmek ister her bahtı kara.Atanın Kenti..Türkiye’min Başkenti.Değerini bilmeyenler kindar ve pinti.Üzerlerine mezar toprağı dökülmüş serpinti.Yapacaklarına mahvediyorlar adeta Ataya inat.Hak etmeyenlere ederek biat.
İstanbul..Taşın toprağın altın.Yeşilin oldu çorak.Geçer iklimler kurak..Araplara ve yabancıya son durak.Topluca yaşaması zor yakıyor firak.Üç yönü deniz ve solgun beniz..Gözler dolmuş,yutkunamıyor insanlar ,tıkalı geniz..Öz yurdunda garip.Yapılan haksızlıklardan muzdarip.
Bu Ülke bizim.Görevimizi hakkıyla yapalım lütfen.’’Vatan ..Sana..Canım...Feda!..
YORUMLAR
Ne güzel meslek icabı karış karış adeta gezmişsiniz ülkenin her yerini... Ben gitmem oralara dememişsiniz... Vatan sevgisi illaki cephede gösterilmez biraz da budur işte taşını toprağını ve her çeşit insanını sevmek yüksünmeden hizmet etmek... Kutlarım yürekten...