- 802 Okunma
- 11 Yorum
- 12 Beğeni
KUM SAATİ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Umarsız ve sabırsız ve sırasız bir gizin tahayyülü ve yabani düşler meclisi gerçeklerin gerekçelerinde saklı bir yemin gibi geri dönümü olmayan bir vazgeçişin uzantısı.
Tanrısal bir ahenk saklı evrende bazense kayıtsız ve kasıtlı.
Derin bir iç çekimine eşlik eden son nefesin arayışındayım ve cesaretim kırıldığı kadar uzak kılıyorum kendimi ölümden ölüm denen nesirden…
Öyle ya: ölüm bir masalın başlangıcı aslında bazen bir şiire denk düşen bazen uçuşan eteklerinde yazarın, nesir türü yazmaya doyamadığının da ibaresi kurmak istediği ahenkli ahenksiz tüm cümleler.
Sırıtan bir ünlem.
Kopuk bir ayraç.
Ünlenmiş fısıltılar ve imgelerle örülü bir telaş.
Yazar zikrini sunarken beyan etmekte de fikrini ve eş güdümlü bir mermi gibi birbirine paralel seyreden gaipten gelen kehanetlerin de öncüsü iken yazar…
Yazmadığında azıtan.
Azımsandığında yazmayan.
Vazgeçişinde ölümle restleşen.
Pes etmekle pas vermek arasında gidip gelen.
Bir nehrin kıyısında uyuya kalmış nilüfer.
Bir denizin enginliğinde toplanmış çakıl taşları.
En çok da semanın derinliklerinde bir kaybolan bir nükseden o parıltı o işve o sağanak…
Gün geçkin.
Gece pişekar.
Rüzgârsa beynamaz.
Yazarsa tutulan nutkuna yağdırmakta kar tanelerini.
İçindeki derya mı yoksa hiçliğin sarmalında akan gözyaşları mı?
Ön sözü mi yazdığı romanların yoksa yazmaktan men edemediği şiirlerini şirin hikâyesi mi?
Şirret bir fırtınada biçtiği.
Sakıncalı bir kelamda içtiği hüzün şerbeti.
Hazzın doruklarında değil bilakis hissizliğin kıvancı ile duygusal ruhuna okuduğu Fatihalarda saklı iken sureti.
Bazense…
Evet, bazense sureti kati deyip de ansızın yeminini bozduğu.
Ne hırs.
Ne de münferit kıvılcımlar sadece aşkın sağanağına kapıldığı.
Ne yanlı ne kasıtlı bir geri dönüm varsa yoksa ihlal edilmiş ruhunun kapkaça uğrayan koridorlarına sürüklenen nidaların eşliğinde bazen bir fısıltıya denk düşen bazense sözcüklerin zümresinde için için kaynayan haletiruhiyesi.
Damızlık bir hayvan belki de yazarın, kaleminden beklediği.
Ya da adak edilmiş bir koç gibi boynuzlarını geçirip aslında ölümün diriliş olduğuna getirdiği açılım.
Kubbesi göğün.
Vedanın da hutbesi.
Başına buyruk estiği ama sadece yazarken.
Uyruğu olmayan acılardan ve yollardan geçtiği ama sadece yaşarken.
Ve işte o ince çizgide saklı iken tüm maharet:
Yazmakla ilintili bir hayatı yok iken…
Hayatla ilintili hayallerini sadece yazdıkları kapsarken.
Göğün rotasında uçuşan saçları.
Her öğün atladığında hamt ettiği.
Her doyduğunda bıkkın iken yediklerinden aslında açlıkla toklukla iştigal bir ömrün beyan ettiği ve işte midesi guruldarken içtiği suda boğulduğu ve işte kendini asla buğday ambarında görmediği hele ki yazar, çocukluğundan bu yana nefsini açlıkla susuzlukla terbiye edip kâinat meclisine sunduğu dilekçede beratını talep ettiği.
Huzur iken arayış.
Arayış iken her yazdığı.
Ve her yazdığında doğumunu müjdeleyen sevdalı leylekler.
Kum saati misali sözcükler dökülürken…
Kum saati misali vadesi dolmadan ömrünün.
Ver her gün ama her gün o kum saatini defalarca doldurup boşaltan meleklere ve akıl melekelerine olan borcunu duaları ile süsleyip manevi dünyanın da bir kazanımı iken kaleminin ucundan dökülenlerle yaşadığı hayatı birleştirip bir baltaya sap olmanın verdiği huzur ve şükür duygusu ile evrendeki görevine itaat etmenin de mutluluğunu yaşarken yazar…
Sondan bir evvel.
Aslında hiç mi hiç başlamaması gereken bir yolculuğun da müdavimi olmuşken.
Sıra sayı sıfatlarına armağan ettiği noktalı virgüllü beyanlarında yazar, en çok rakamlarla olan yolculuğunda ki bir önceki hayatının da vardiyası bitmezken ve işte harflerin ç/ağrısı ile rakamlara da vermişken hakkını, bir imge tuzağında yakalandığı bu yazma aşkına toz kondurmazken bir o kadar ruhundaki enginliği kâinat ile paylaşmanın desturu ile tekbir getiren ayın ve yıldızın ve güneşin gölgesinde unutulmuş asla da solmaya meyletmeyen açmaya doyamaya bir çiçeğin hikâyesi ile bütünleşmişken hayatındaki fırtınaları yazarak dindirme telaşı ile maneviyatın kutsallığında pekişen sevgisine ve özlemine de yağan rahmeti coşkusu ile kırık kanatları ile evrenin aralıksız tavaf etmenin verdiği huzur ile yaşama amacının açılımında aslında bir sarmala denk düşmenin de sonsuz heyecanını yazarak kalemi ile dindiren bir dinginliğe haiz olmanın hatırına Rabbine kavuşmanın da dirayeti ile güç bulduğu o çelimsiz bedeni ve ruhu ile dinmek bilmeyen rüzgârın da aslında ta kendisi iken elbet evren ve kader emrettiği sürece…
YORUMLAR
Nedensellikleri vurgulamak koşuluyla, iyi ve sıkı bir yorumu hak eden yazarsınız kanımca.
Bir yazarın yorum alması mutluluk vericidir. Yazınız okurlarda bir şeyler uyandırmış ama yorumcular sanki bunu ifade etmekten ya da tanımlamaktan çekinerek kısa yoldan beğenileri ortaya koymuş.
Sadece beğeni ortaya koymak da bir yoldur. Ancak sağlam olmayan zayıf bir yol. Bir yazı okur için ya bilgi edinici olabilir.
Okur öğrendiği konuları belirterek muhteşem der. Ya da yazar-okur konu bağıntısı içinde eşlenik bir düzlemde olmakla bir birinin eksiğine açısal niceleyişler verir.
Bütün yazarlara yapılan yorumlar böyle. Bu da yazı paylaşımındaki gelişmeci yazar-okur ivmesini geriye ketleyici bir unsur olmakta inancımca. Yazar çırpınsa da bir kaç yazı sonrasında akim (verimsiz-isteksiz) kalabiliyor.
Elbette bu tarz yorumlar da çok güzel. Ancak beğeniler "güzel olmuş" deme dışında örneğin "ölüm bir masalın başlangıcı aslında bazen bir şiire denk düşen bazen uçuşan eteklerinde" gibi bir konu girişi oraya korlarsa rota ortaya çıkar.
Yorumlardaki "neyin güzel, neye göre güzel, neyin muhteşem olduğunu" anlamakta sıkıntılarım var. Dese ki; "Kubbesi göğün. Vedanın da hutbesi. Başına buyruk estiği ama sadece yazarken" güzellik daha iyi anlaşılacak.
Yorumlara bakıldığında kimin ne anladığını kimin neyi anlayamadığını çıkarsamak olası değil. Yazı anatomik ve şümullü. Ancak yorumcular kendi yorumlarını boyutlandırmaktan kaçınmış, sanki "anlayamamış olmak" gibi görünmemek için bir çekince ortaya koymuşlar.
Böyle olunca da kapsamı itibarıyla bu analitik yazı, yorumlar tarafında boğuluyor. Çünkü takdir edersiniz ki oraya bravo, muhteşem olmuş dışında olumlu olumsuz bağlamıyla kim ne yorum yazarsa yazsın, amiyane deyimle "edebiyat parçalamış" olma düzeyine düşecektir.
Hani dese ki yorumcu "Sondan bir evvel. Aslında hiç mi hiç başlamaması gereken bir yolculuğun da müdavimi olmuşken". rotayı anlayacağım.
Yorumların hepsini okumadım. Ama okuyabildiğim yorum içinde, kendi içinde kıpırdayan duygularında, en samimi yorumu Sn. Çiğdem Hanım yapmış.
Demiş ki; "Duygularını anlatışın öyle yoğun, ahenkli ve doğal ki yazının güzelliğine ne diyecek kelime bulabiliyor ne de ifade edebiliyorum". Öğrenerek okumuş Mutluluk duymuş. Ben de aynı yoruma katılıyorum. Çünkü öğreniyorum.
Edebiyat sitelerindeki hepimizin bildiği genel durumu affınıza sığınarak sizle paylaştım. Yine de öyle ya da böyle yorum almanız bile tebrik etmeye şayandır.
Naçizane takdirlerimle...
Gülüm Çamlısoy
Ne uzun bir yol kısa da addedilebilen.
Ve ne de ihtişamlı bir yolculuk bazen fısıltı bazen hıçkırık aslında paylaşmanın tonunda ve tininde saklı iken öznel yanı kalemin.
Hayatı basite indirgemek olası ve edebiyatı sıradan cümlelere hapsetmek de.
Lakin sonsuzluk denen mefhumda kaybolurken insan ansızın da yüreği tekleyebilmekte.
Soyut ve somut ne varsa ve en sevdiğim:
Yazmanın verdiği huzur.
Yazmanın yaşama eşliği.
Bazen eşleşmeyen hayat ve edebiyat ve işte ruhumun söküklerini yazarak dikiyorum ve ruhun ulumasını severek sonlandırabiliyorum.
Çoğul kimlik ve tekil yanımız.
Değerli çok değerli varlığınıza çok teşekkür ederim.
Yolumu aydınlık kılan her şey için her şey için.
Başım gözüm üstüne değerli üstadım.
Aktarımınız ve eşliğiniz güç verdi umut verdi bu bağlamda çok mutlandım.
İçten saygı selamımla değerli üstadım
Güne seçilen güzel yazını kutlarım arkadaşım.
Duygularını anlatışın öyle yoğun,ahenkli ve doğal ki yazının güzelliğine ne diyecek kelime bulabiliyor ne de ifade edebiliyorum.
Tek kelimeyle muhteşem.
İçtenlikle sevgiler Gülüm arkadaşım
Gülüm Çamlısoy
Güzel yüreğin dert görmesin asla.
Sonsuz sevgimlesin
Gülüm Çamlısoy
Güzel yüreğin dert görmesin asla.
Sonsuz sevgimlesin
Tebrikler kıymetli arkadaşım kutluyorum güne serpilen yazınızı
Kelime dağarcığınız a hayranım sizi gıptayla okuyorum ve yorum yazmaya kelimeler kifayetsiz kalıyor
Gönül dolusu sevgiler selamlar
Hayat gönlünüzce olsun
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
Selam sevgimlesin canım benim
Değerli üstadım. Sizin, şiirlerinizi, yazılarınızı,anlayabilmek için, yavaş yavaş, durup düşünerek en az iki defa okuyorum. Allah size çok güzel bir yetenek, vermiş.nasıl desem, çok zengin değerli bir ansiklopedi kadar dağarcığınız zengin. Allahın izni sizinde gayretinizle. çok güzel -
yerlere geleceğinizden eminim. Günün yazısına tebrikler. kaleminiz daim ufkunuz açık olsun.Dost gönüllerde yaşayın
Gülüm Çamlısoy
Başım gözüm üstüne.
Yüreğiniz dert görmesin efendim.
Saygı selamlarımla
Yazar, kelimler arası kum tanesi gibi dağılmış. Ne topluyor ne toplatıyor. Oysa ruhu toplayan zihindir. Kum saati zihindir. Zekilik beyne kalp düşünceye fikir olmaktır. Fikrin eylemini başlattığında ana düşünce yan düşünceleri toplamalı. Gülüm Çamlısoy yazılarını okurken eskiden daha çok takılıyor zorlanıyordum. Şimdi görece olarak biraz daha az zorlandım. Ama yine zorlandım. Gülüm Çamlısoy yazılarını okuyup güzelliğine varmak için okumaya çok aç ve hasret kalmalı okur. Hiç acele etmemeli. Ama çağımız iletişim bilişim çağı genelde içeriği okuyup geçiyoruz üzerinde pek durmuyoruz. Donkişot kaldığım yazar ve yazılardan biri. Ama İbrahim Kurt'un dediği gibi şiir gibi yazı. İmgeler kaynıyor adeta. Günün yazısı güne kutlu olsun.
Gülüm Çamlısoy
Bana ışık tutan yansıtmalarınız ve ikazınız sayesinde severek şekillendiriyorum kalemimi.
Zor bir hayatın yansımasıdır da hani büyük ölçüde zor addedilen bu bağlamda affınıza sığınıyorum.
Sözcükler rotam.
Sözcükler eksilmeyen notam.
Duyguların baskıncı izleğinde duyumsadığım kadar düşünüyor ve dile getirme özlemi ile yanıp tutuşuyorum.
Teşekkür ederim yürek dolusu.
Başımın tacıdır varlıklarınız ve sunumunuzla bana eşlik eden yorumlarınız.
Sonsuz saygımla efendim
Hani derler ya şiir gibi bir yazı aynen çok beğendim yürek sesiniz bin yıl yaşasın kutluyorum
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
Yüreğiniz dert görmesin asla.
İçten saygı selamımla
Gülüm Çamlısoy
Kayıt Tarihi:22 Temmuz 2023 Cumartesi
Günün yazısı KUM SAATİ'ni okudum
etkilendim geçtim bilgisayarın başına
Ne gelmişse kalemime kaşığıma
Sn yazara ve seçiciye teşekkürle
Beğenmemek mümkün mü olsa olsa
anlayamamaktan bel ki ruhsal felsefi
beşeri uhrevi tahlil ve ufuk
darlığından olmalı derim
okuru iklimden iklime gülden güle
gönülden gönüle halden hale
yerden göğe uzayın sonsuzluğuna
uzanım ufku açan anlatım hüner ve
maharetine hayran olmamak elde değil der
kültüre bilgiye bilince emeğe saygıyla
Em. Hakim
23. 07. 2023
EM.HAKİM tarafından 23.7.2023 12:13:32 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Derinlerde kaybolmak çok olası lakin yüce Mevla yetişiyor imdadına kulunun bu bağlamda hayatı yaşanır kılan nice değer nice detay ve işte yazarak iştigal ettiğimden de öte ruhumun huzura ermesinde bir numalarlı faktör elbet inancımın ışığında büyüyen umut ve sevgimle sözcüklerle olan yolculuğumda sizlerin katkısını sizlerin varlığını ilk sıraya koyduğum.
Çok çok teşekkür ederim asil yüreğinize.
İçten saygı selamımla çok değerli hocam.
Enginliği rahmet ve umut bellemişken bazen sığ kıyılara denk gelmenin verdiği hüzünle de ayaklarım ve kalemim geri geri giderken ve...
VE İŞTE ANSIZIN HASIL OLAN O MUCİZE HATTA NİCESİ...
Yürekleriniz dert görmesin asla ve asla.
Çok değerli Edebiyat Defteri Seçki Kuruluna ve kadim gönül dostlarıma çok çok teşekkür ederim...
Her daim içten selam,sevgi ve saygılarımla güzel yürekli ailem benim...
Güne gelen bu güzel yazıyı ve yazan değerli kalem -dostumu- can-ı gönülden en içten duygularımla- dileklerimle kutluyorum:)
Yazınızı baştan sona kadar hele hele ki. "Aslında hiç mi hiç başlamaması gereken bir yolculuğun da müdavimi olmuşken".. Den sonrasını soluksuz okudum değerli şairemiz:))
Ancak bu kadar manidar ve güzel anlatılabilirdi bir yazarın zirvesi ve örselenmiş ruhundaki esinti ve ancak bu denli kapsamlı aktarılabilirdi okura yürek sesiniz hiç susmasın sevgilerimle...
Semra Eroğlu tarafından 23.7.2023 06:44:30 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Güzel yüreğiniz dert görmesin asla ve asla.
İçten selam sevgimle kıymetli arkadaşım benim...
Harika duygularla yazdığınız gönül sesinizi beğeniyle okudum kaleminiz kavi yüreğiniz dert görmesin sağlıcakla kalın...
Gülüm Çamlısoy
İçten saygı selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
İçten selam saygılarımla hocam