- 464 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
MIKNATISIN AZİZLİĞİ
Ben hanımıma ‘-Avradım- derim. Hanımımda bana –Herifim- Telefonlarımızda da böyle kayıtlıyızdır.
“Ne kadar kaba değil mi?
Olabilir. Bu söylem, ya eski kuşak oluşumuzdan, ya da ‘aşkım, hayatım vb.’ söylemleri suni bulduğumuzdan kaynaklanıyordur belki de.
Bir gün avradım bana:
“ Herifim sitedekilerin çoğu balkonlarını kapattırdılar. Biz de kapattırıp cam balkon yaptırsak ya? Servet kardeşimize söyleyelim. O bir çıkar yol bulur. Gerçi maaşımız da belli, biraz da borcumuz var.
Ama sen bilirsin?”
İki kızım, bir oğlum dört torunum var. Kızlarımı sevdiklerine verdim. Oğluma sevdiğini aldım.
Allahlıma şükürler olsun. Hepsinin de çorbası kaynıyor. Avradımla ben hayatlarımızda başladığımız yerde döndük. Köroğlu ayvaz misali.
Avradımla ve ben…
“ Bak avrat sen iste yeter ki. Ben senin için Ağrı dağından kar getiririm. “
“Kara ihtiyaç yok. Ben cam balkon istiyorum…”
Ne zaman bir işim olsa ‘O iş bende’ diyen kardeşim Serveti çağırdım.
“O iş bende anne. Merak etme sen.”(Servet avradıma her zaman anne der sağ olsun.)
Araştırılacak cam balkon yapılacaktı.
Yapıldı da.
Ben;
“Servet gelmişken şu bizim duşa kabinin kapaklarındaki şerit mıknatıs yirmi senede aça kapaya parça parça döküldü. Bunun yenisini nereden alırız?”
Avradım söze girdi:
“Ahh kardeşim ahh. İlk yıllarda bir sorun yoktu. Şimdi zeminden yükseklikteki küvete girmek bizim için işkence. Kaç kere düşe yazdım. Bir gün düşüp bir yerimizi kıracağız, korkuyorum.
Servet;
“O iş bende anne.”
“Nasıl yani Servet?”
“Komutan büyük bir firmada duşa kabin ürünlerinde indirim var. Oradan alırız. Merak etmeyin ben kurarım.
Aldık. Servet kurdu.
Ama gider meyili tersmiş, Su dışarı akıyor.
“ Ne yapacağız?”
“Gideri ayarlayacak usta bulunup, yeni fayans döşenecek.”
Usta bulundu. Akar yönü alınan yeni fayanslarla düzeltildi. İşin görücü zamanıydı artık.
Komşular bakmaya geldiler.
“Ayy ablam çok güzel olmuş. Ama duşa kabinin fayansı başka, geri kalan kısımların fayansı başka.
“Eee…?,,”
“Diğer bölümlerde aynı fayansla döşenirse çok güzel olur.
Onu da döşettirdik.
Çok güzel oldu olmasına da, benim kredi kartım enflasyondan daha hızlı koştu.
Henüz avradıma demedim. İnceldiği yerden kopsun.
Başlamışken diyorum, tavana da ışıklı bir gökyüzü manzarası yaptırayım. Nasıl olsa emekli maaşlarımıza zam geldi. Ben bu kadar parayı nereye harcayacağım?
Ne dersiniz?
YORUMLAR
Hahahahhhaaa
Bundan 4-5 yıl öce bizim evde de GARI'nın ısrarıyla Alaturka hela taşının değişimiyle başlayan iş, banyo tuvalet klozetleri, oraların tesisat değişimi, yeni fayans seramikleriyle son bulmuştu. Hem de gömme rezervuarlı!!!
O yüzden acısı hala içimde durur.
Allah kolaylık versin abi.
Hakikaten biz nereye harcayacağız bu kadar emekli parasını.
Her yere 2-3 kat daha fazla harcıyorum hala yarısı bile bitmedi.
Büyük sorun.
Kel'den öptüm abi.
Selamlar.
Bedri Tokul
Başına gelen bilir gardaşım.
Ben artık paraları tek tek saymıyor
Teraziyle tartıyorum.
Sana da tavsiye ederim.
Teşekkürler...
Öperim gözlerinden.
Bedri Tokul
Selam ve saygıyla.