YOLLAR
Yollar üzerine biraz konuşalım. Ne de olsa yollarda geçer ömrümüzün çoğu. Bir şeyin yolu üzerine yaşarız. Birçok yoldan geçeriz ömrümüz boyunca. Kendimiz, yakın çevremiz ve geleceğimiz için yollar seçeriz. Bu yollardan bazılarını eleriz, bazılarına meftun oluruz.
Çeşit çeşit yol var bana göre. Yol var çok kısa süren. Birkaç adım gittiğini sandığın yoldur o yol. Bu yolda hatıra olarak pek çok şey geriye kalmaz. Adı üzerinde kısa yoldur. Bir çırpıda biter.Terlemeden, yorulmadan ve sıkılmadan yol cümlesine nokta koyar. Nasıl başladığını ve niçin bittiğini anlayamazsın.
Yol var ne çok uzun ne de az süren. Alıştığında bitmesine az kalan. Tam yorulduğunda sona eren yol. Böylesi yollarda birkaç anıyı, birkaç güzelliği heybeye koymak mümkündür. Birkaç şehir ve çok sayıda dağ görülür. Birkaç insanla muhabbet etme şansı(n) doğar. Bu yol ile hayat tecrübesi artar.
Bazı yollar vardır upuzundur. Günlerce sürer yolculuğu. Git git bitmez. Dayan dayan bitmez. Böylesi yollarda hiç tanımadığın insanla bile ahbap olursun. Böylesi yollarda cahil durumdan ermiş seviyeye ulaşırsın. Kendini ve yanındakileri tam tamına tanırsın. Biraz daha büyüdüğünü fark edersin.
Yol ya da yollar bize sayısız anlam kazandırır. Dayanmayı, sabretmeyi ve yaşamın zorlukları karşısında ayakta durmayı bize öğretir yollar.
✓Meselci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.