- 178 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİŞİLİK VE KOMPLEKSLERİMİZ
KİŞİLİK VE KOMPLEKSLERİMİZ
Herkesin her konuda söyleyeceği bir şeyler mutlaka vardır. Söylenmişleri hiç söylenmemiş gibi aynı mecliste tekrar etmek ve kendi sözüymüş gibi aktarmak insanların kişilik ve komplekslerini ortaya çıkarır. Bu da hiç hoş karşılanmaz sanırım.
Sırf ben de bir şeyler söylemiş olmalıyım mantığıyla hareket etmek ne kadar doğrudur... Susmak ve dinlemek yeni bir şey söylemeyeceksen yapılacak en güzel davranıştır.
Farklı düşünce ve bakış açılarıyla olayları tahlil etmek, farklı ifadeler kullanmak sohbet meclisindeki insanları birbirine muhalif hale sokmamalı. Farklı düşünen biriyle tartışmaya hatta çatışmaya girmek çok da sağlıklı olmasa gerek. Özümüzde değerlendirip, kendimizi sorgulayıp yargıladıktan sonra söylemeliyiz sözlerimizi.
Günümüzde tarafsız olmadan adil olmak mümkün görünmüyor.
Bir fikre, inanca, yaşayış ve sosyal gruba mensup olmak tarafsız olabilmeye engel değildir. Karşındaki kişiyi anlamaya çalışmak ve fikrine saygı duymak iyi bir ilişkide temel unsurdur. Bu da iyi dinlemeyle mümkündür. Yani önce birbirimizi dinleyeceğiz. Tarafsız dinleyeceğiz... Kendi kafamızdaki ön yargılar süzgecinden geçirerek değil.
" İki dinle bir söyle, bin bilsen de bir bilene danış. " atasözlerini doğru anlamak gerekiyor.
Anlamak...
Okuduğumuzu, dinlediğimizi, gördüğümüzü hatta yaşadıklarımızı ne kadar doğru anlıyoruz?
Öncelikle çokbilmişlik kompleksimizden kurtulmalıyız. Kişinin saygınlığı kompleksleriyle yerle bir olur. Fakat kendi farkına varamaz. Belki de günümüzde insanların birbirine olan saygısızlığı yine kendi kompleksleri yüzündendir. Ne dersiniz...
Sempatiniz yoksa empatiniz olmalı.
23.12.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.