- 132 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANLAYIŞ SEN NEREDESİN!!!
İnsanlar neden küfür eder. Streslerini atmak için mi? Kızgınlıklarını gidermek için mi? Hoşuna gittiği için mi? Ya da kelime dağarcıklarının yetersiz olduğundan söyleyecek kelime bulamayıp, yerine küfür kelimelerini kullandıkları için mi? Ne olursa olsun argo kelime kullanmak, küfür etmek insanlara yakışmıyor. Benimle aynı fikirde olmayan milyonlarca insan vardır farkındayım. Başkalarına değil kendimi rahatlatmak için kullanıyorum diyenlerde olabilir. Yine de söyleyene de söyletene de yakışan bir durum değil. Kızdıklarını küfür ederek ifade eden insanlar duygularını göstermek anlamında en dışavurumsal araç olduğunu söylüyorlar. Peki, bu gerekli mi? İletişimin her şey olduğunu söylediğimiz bu zamanlarda böyle bir dışavurumsala ihtiyacımız var mı? Küfür etmek en sık rastlanan hakaret suçlarındandır. İnsan bile bile suç işler mi? Ya da bu durumun suç olduğundan haberi yok mu? Anayasanın ilgili maddelerinde küfür cezaları mevcut, hele ki şeref, haysiyet, kişiliğe yapılan hakaretlerin yaptırımları daha fazla. Yapılan araştırmalarda küfür eden insanların streslerinden arınıp rahatladıklarını ve psikolojilerinde olumlu etkilere yol açtığı vurgulanmaktadır. Fakat küfür etmek, argo konuşmak size iyi gelecek diye, başkalarının hakkına girebileceğiniz anlamına gelmiyor. Düşünsenize sizin hakaret ettiğiniz birisi size aynı yolla dönüş yapıyor. Aslında birbirlerine hakaret eden insanların kendilerine güvenleri olmadığını düşünmüşümdür her zaman. Haklı olmadıkları halde haklı olduklarını ispatlamaya çalışan insanların yapacakları eylemdir hakaret etmek. Açıklarını kapatmak için karşı tarafı sindirme politikasıdır bu, güçlü olanın zayıf olanı ezmesi. Bir de sosyal olarak kabul edilmese de arkadaş ortamında mizahi olarak kullanılma kısmı var. Her ne kadar nahoş bir durum olsa da yüzüne küfreden arkadaşınla canciğer olabiliyorsun. Benim nazarımda kabul edilebilecek bir durum değil. Oysaki “Allah kötü söz söyleyeni sevmez” İnsanlar bu durumu bir anlayabilselerdi, birbirlerine hakaret etmek yerine daha anlayışlı davranmaya istekli olurlardı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.