- 393 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHU KEBİR
Ekber kıyaslama sıfatı olup “Ekber: kelimesi ve benzerlerine Arapça’da ismi dafdil denilmektedir. Yani “ekber” kebirin ismi dafdili olup ismi dafdilin temel kuralıysa aynı türdeş veya benzer “”en az iki şey gerekmektedir”. Mesela büyük daha büyük , uzun daha uzun gibi örnekler verilebilir . ”Ekber” ismi dafdiline Kur’an’da 22 ayette 24 kez rastlanmakla beraber hiçbirinde Allah için kullanmak bir yana ima bile edilmemektedir. Çünkü büyük sıfatı / ismi tam olarak 99 isminden biri olan El-Kebir’dir Bunun sebebiyse Allah’la kıyaslanabilecek başka hiçbir canlı cansız ve ilah bulunmamasındandır. Allah kendisini kebir gören bir varlıktan söz etmekle beraber büyüklendi, kibirlendi demektedir. O varlıksa birçok ayette dikkat çekilmekte olan , apaçık düşman olan şeytandır. Şeytan bende öğüt verenim deyip ilahlık iddiasında bulunmuş ancak Allah’tan korktuğu için Allah’ı ekber olarak görmüştür. Şirk dünyasının kalbindeki gizli ilah şeytandır. Şeytanda bu sloganı onlara benimsetmiştir.
Kebirle ilgili olaraksa Kur’an’da şu ayetler dikkatimizi çekmektedir. Nisa suresi 34. Ayetinde ” Allah çok yücedir, büyüktür.” Denilmektedir.
Hac suresi 62. Ayetinde Muhakkak ki , Allah Aliyy’dir, Kebirdir.”
En büyük demek başka büyükler var demektirki Allah’tan başka büyük yoktur.
Allah Kur’an’da kıyas yapılan yerlerde ekber kelimesini kullanmaktadır. Bunlardan biriside Nahl suresi 41. ayet olup ayette söyle geçmektedir. ” Ahiretin ödülü, mutlaka daha büyüktür.”
Bende bu noktaya iman ettikten sonra namaza dururken Allahu ekber demiyorum. Yani Allah en büyüktür demiyorum. Allahu Kebir yani Allah Büyüktür diyorum. Zaten Allah İsra suresi 110. ayetinde şöyle demektedir. ” De ki : ” İster Allah diye yakarın , ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarsanız yakarın , en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini yükseltme , kısma da . İkisi ortası bir yol tut. ”
Bir Müslüman eğer kalpten iman ettiyse Allah’ın huzurunda durduğu zaman sen en büyüksün demek olan Allahuekber dememeli Yarabbi büyük olan ulu olan yüce olan Rahman olan sadece sensin demelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.