- 164 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Koku Nakli Mümkün müdür?
Hz. Yakub’un on iki oğlu vardı. Bunlardan Hz. Yusuf’a karşı sevgisi daha farklıydı. İlerde kardeşlerinden farklı bir durumda olacağını hissediyordu. Bu açıdan o’na karşı duyduğu bu ilgi açıkça belli oluyordu.
Hz. Yusuf’un Kardeşleri tarafından Kenan kuyusuna atılması ile başlayan, oğlu Yusuf’u kaybetmiş olmanın verdiği acı ve ona karşı duyduğu şefkat ve merhamet hissinden dolayı çektiği üzüntüyü evlatları tam olarak anlayamıyor, şikâyet ediyor zannediyorlardı. Oysa o çektiği sıkıntı ve üzüntüden dolayı tekrar Allah’a sığınıyordu. Normalde zaten olması gereken de budur. Karşılaştığımız problemlerde Allah’ın insanlara şikâyet edilmesi yerine şekva, ağlama ve sığınma yine Allah’a olmalıdır.
Hz. Yakub, yıllar önce bir hayvanın parçalayarak öldürdüğü evlatları tarafından söylenen Hz. Yusuf’un sağ olduğunu hissediyordu. Ona bir gün kavuşacağı umuduyla yaşıyordu. Babalarının isteği üzerine kardeşleri de o’nu her yerde arıyordu.
Kıtlık yıllarıydı. Hz. Yakub’un oğulları Mısır’a gidip, yardım talebinde bulunmak için vezirin huzuruna çıktılar. Yıllardır kayıp olan kardeşlerini vezir olduğunu öğrendiler. Hasret giderdikten sonra Hz. Yusuf babasının üzüntüden gözlerinin kör olduğunu öğrenince Kenan kuyusunda kendisine giydirilen cennetten getirilen gömleği kardeşlerine verdi. Kardeşleri babalarına bu müjdeyi vermek için hemen yola çıktılar. O an Hz.Yakub hissetmişti neşelenmiş, gülümsüyordu. Yanındakilere:
“Ben şu an Yusuf’un kokusunu duyuyorum. Sözüme itimat edin, ben bunak değilim” (Yusuf,94) dedi.
O kadar uzak mesafeden oğlunun kokusunu duymak, normalde mümkün değildi. Tabii bu açık bir mucize idi. Allah diledikten sonra peygamberinin kokuyu duyması söz konusu olurdu. Duyulan koku gerçekti ve evladına aitti. Oğulları Hz. Yusuf’un gömleğini getirdiklerinde gerçekler anlaşılmış oldu.
Kokunun çok uzak bir mesafeden duyulması mucizesi, bize görüntünün, sesin nakledildiği ortamda kokunun da nakledilmesinin mümkün olabileceğini işaret etmektedir. Televizyonda bir yemek tarifi izlenirken kokusunu da alabileceğiz veya Internet arcılığıyla satın alacağımız parfümün kokusuna bakıp alacağız. Ve Allah bilir, daha henüz bilemediğimiz birçok yönden bu keşfin insanlığa faydası dokunabilir. Çalışıp koku nakledildiğinde olacakları insanlık görüp izleyecek.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.