- 1655 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Bir İhtimal Daha Var
Osman Nihat AKIN
"BİR İHTİMAL DAHA VAR"
adlı Bestesinin hikayesi
Unutulmaz besteci
Osman Nihat Akın,
Doğum 1905
Bakırköy, İstanbul,
Ölüm
14 Ekim 1959 İstanbul
Bir gün bir PTT Müdürüğüne teftişe gider.. Teftişin başlangıcında yapılan kasa sayımında kasanın 25 TL noksan olduğunu tespit eder. Osman Nihat Bey Müdüre, “Biz sayımda hata yapmış olabiliriz Malmüdürünü al gel de kasayı bir de o saysın." der. Müdür, olağan olmayan bu talebe şaşırır ama çaresiz PTT’nin yanındaki kaymakamlık binasında bulunan Malmüdürüne gider, çağırır. Malmüdürü gelir sayım yapılır ve para tamam çıkar. Osman Nihat Akın Teftişini tamamlar ayrılır.
Aradan birkaç ay geçer. Osman Nihat Akın, İstanbul’da Müfettiş odasında arkadaşlarıyla birlikte otururken, PTT Dağıtıcısı bir mektup getirir. Mektubu gönderen teftişe gittiği şube müdürüdür. Mektubu hem okur, hem ağlar. Merakla oradakiler sorunca anlatır.
Mektupta şöyle diyordur: …Beni malmüdürünü çağırmaya gönderdiğinizde 25 lirayı siz cebinizden tamamladınız, haliyle kasa tamam çıktı. Evet, parayı ben almıştım. Hanımım çok hasta idi, ilaç ve doktor parası yapıp sonra iade edecektim. Siz aniden geldiğiniz için yerine koyamadım. Sizin ince ve hassas kalbiniz durumu anladı ki; bana mesele yaşatmadınız. Bu yüzden size minnettarım..
Herkes duygulanır ve üstadı hararetle tebrik ederler.. Daha sonra içlerinden biri üstadı ispiyonlamış, vazifeyi suiistimal etti ve yolsuzluğa çanak tuttu diye. Üstadın karakteri herkesçe bilindiğinden, bir şey yapılmamış. Ama bu durum üstada çok koymuş, o da tutmuş “BİR İHTİMAL DAHA VAR…O DA ÖLMEK Mİ DERSİN?.. isimli unutulmaz eserini bestelemiş.”
Osman Nihat Akın, 1905 yılında İstanbul, Bakırköy’de doğdu. Babası Çorlu eşrafından Osman Beyzâde Nihad Bey , annesi Rasime Hanımdır . Mâruf edip ve yazarlarından Ahmet Rasim’in de torunudur. Akın, İstanbul İktisat Fakültesini bitirdi. İstanbul Maliye dairesinde tahakkuk memuru olarak başladığı resmi görevi, aynı dairede müfettişlik, Ankara’da TCDD Genel Müdürlüğü tercüme kalem şefliği ve yayın müdürlüğü olarak devam etti...
Alıntı
YORUMLAR
Güzel bir yazı bir hayat hikayesi lakin şarkısı bir başkadır bende üstadım emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık Saygılarımla
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla
O iyi insanlar beyaz atlara bindi ve gittiler, Rabbim sonumuzu hayır eyler inşallah güzel bir paylaşımda tebrikler.
Hayrullah
Sonsuz saygılarımla