- 286 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çöp kamyonları
Aydın Boysan anlatıyor;
Bir gün seminer dönüşü havaalanından eve gitmek üzere taksi çağırdım.Selam verdim ve ön sağ koltuğa oturdum. Taksici çok düzgün bir Türkçeyle selamımı aldı.Çok temiz ve tertipli bir taksiydi.Nereye gideceğimi sorarken emniyet kemerini taktı ve bana doğru baktı.Şoför belli kurallara da riayet eden eğitimli birisiydi.Gözleriyle " Ne duruyorsun taksana" der gibiydi.Hemen elimi uzatıp kemeri taktım."Şimdi oldu" der gibi bu sefer gülerek baktı.
Oradan buradan sohbet etmeye başladık. Emekli öğretmen olduğunu ve maaşların yetmediği için ikinci iş olarak taksicilik yaptığını söyledi. Bu minvalde konuşup giderken siyah modelli bir araba sağ taraf aradan önümüze aniden çıktı.Taksici de ani refleksle frene basınca arkadaki araba bize çarptı.Çarpan arabanın şoförü sinirli bir şekilde arabadan indi küfür ede ede bağıra bağıra bize doğru geldi.Bizim şoför ise gayet sakin ve güleryüzle adama doğru giderek ondan özür diler tavırla ona yaklaştı.Sözlü olarak ta birkaç defa özür diledi.Olayı sakin sakin yine güleryüzlü bir şekilde detaylıca anlattı.Son cümle olarak: "İkimizde de hata yok hata yapan bastı gitti şimdi birbirimizle kavga mı edelim" dedi.
Arabalara baktılar önemli bir şey yoktu.Sinirli adam yumuşamış hatta arabaya binerken el bile sallamıştı.Ben ise olayı büyük bir hayretle izliyordum.Kahramanım taksiciye imrenir vaziyette bakarken geldi ve hiçbir şey olmamış gibi arabaya bindi.Tekrar yola koyulduk.
- Ona doğru bakıp "Bu kadar sakin kalmayı nasıl becerdiğini ve o sinirli adamı nasıl yumuşattığını." sordum.
Bana da güleryüzle bakıp " Bu olayın senle veya benle alakası yok.Genel bir durumdur bunlar.İnsanları birer çöp kamyonu olarak düşün.Sabah kalktıklarında içlerine pisliklerini doldurup doldurup etrafa boşaltma gayretine giriyorlar.Bense bu tür durumlarda karşımdakine selam verip güleryüzle davranıyorum.Dolayısıyla çöp kamyonlarını üzerime boşaltmalarına izin vermiyorum." dedi.
Büyük bir hayat dersiyle eve dönmüştüm.
O gün bu gündür çöp kamyonlarına dikkat ederim.
Hikayeleştiren: Selim Adım