- 372 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
Nurlar İçinde Uyu Sevgilim
******
NURLAR İÇİNDE UYU SEVGİLİM
Hatırladın mı o günü sevgilim?
Hani bir nisan günü çok yağmur yağmıştı semsiyede almamıştık yanımıza.
Daha fazla ıslanmamak için yıkık dökük bir barakaya sığınmıştık seninle.
Çok üşümüştüm" tir tir titriyordum."
"Usul usul gözlerimizi kaçırarak birbirimize yanaşırken o gün kalbimiz yerinde duramayacak kadar hızlı atıyordu.
Sen elini omuzuma atarak göğsüne doğru beni çekerken içimizdeki ateşten artık ikimizde dışarıdaki havanın soğukluğunu hissediyorduk bile.
İlk ellerimi o gün tuttun benim.
İlk buseyi yanağıma o gün kondurmuştun sen sevgilim.
Ah be eskiden öyleydi aşklar işte,
gözlerine bakmaya bile kıyamazdı ki insan sevdiğinin.
Günlerce o köşe başında beni görebilme umuduyla ne çok beklerdin beni.
Sonrası beni defalarca ailemden istemenize rağmen nedensiz bir inatla seni sevdiğimi bile bile vermemislerdi Sen bu yüzden bana kaç kez bana kaçalım demiştin ama ben kacamazdım ki sevgilim ailemin yüzüne kara çalazdım ki.
Sonrasında belki seni bana vermeyişleri gururunu incitti ya da bilemedigim başka bir şeyden söylediğin "ya gel ya da annemin gelin adayıyla evlenirim ona söyle" sözünü bir haberciyle göndererek beni ne kadar incitecegini bilerek nasıl yollayabildin sevdigim.
İşte o gün öldürdün sen beni kimsenin tercih nedeni olmayacağımı ne kadar onurlu bir kız olduğumu da biliyordun oysa da neden bunu gurur yaptın neden biraz daha sabırlı olamadın sevgilim?
Bak ne oldu sonucu gör aklınca kıskandıracaktın benide; ben de sana kaçacaktım degil mi?
Ah ne büyük yanılgı.Çok ama çok yanıldın sevgilim.
Ben öyle onursuz birimiydim söylesene?
Sonrada gidip bana inat önce nişanlandın o annenin gelin adayı ile sonra da evlendin.
Ben de senden umudumu artık kesip beni ilk isteyenle "kalbimde ateşini uyutarak" evlendim.
Ama biliyor musun seni hiç unutamadım o ellerinin sıcaklığını canım deyişini yüzüme düşen zūlüflerimi ellerinle kaldırırken ki hissettiğim o sıcak nefesini unutmadım.
Unutamadım hiç sevgilim...
Biliyorum sende beni unutamadın/unutamadın.
Yıllar sonra bir gün yanında eşin yolda yürürken karşılaştığımızda yoksa titremezdi öyle heyecandan dudakların, ellerin.
Defalarca dönüp bakmazdın ardımdan degil mi sevgilim .
Sonra yıllar sonra bir gün ahiret annem de olan annene ziyarete gittigimde gönül koymuşsun anlattı bana.
O na "canlı canlı mezara soktunuz beni" demişsin içten gülüşlerin çok nadir olmuş benden sonrası.
Ama kızın doğunca çok sevinmişsin ona kızımız olunca koyacağın ismi koymuşsun kızına.Kizinin adını söyleyince anladım.
İşte öyle derdi anneciğin onu görmeye gittiğimde anlatırdı bazen seni bana.
Sonra bir haber geldi sensiz yaşamayı tam da öğrenmişken.
Öldü dediler..
Buz kesti her yerim, buz yanığı olan elim ayağım birbirine dolandı.
Yoktun artık ve ben unuttum sana dair tüm sitemlerimi öfkemi düştü acın yüreğime yıkıldım.
Ah sevgilim söz vermistin hani beni bensiz bırakmayacaktın.
Olmadı sevgilim olmadı böyle.
Bak şimdi yanına geldim hemde mezarın iki sokak arkada bizim mahalle mezarlığında.
Şimdi açtım ellerimi de dua ve af diledim Rab’den senin için.
Belki bir gün kavuşuruz sonsuzlukta ki
seninle kimbilir.Mahsere kaldı vuslat
Bu da varmış kader de.
Olsun artık özlediğimde buraya gelir dertleşirim seninle böyle.
Hiç olmadığı kadar birbirimize yakın adreste artık ikamet ediyoruz sevgilim kaderin bir tecellisi olarak.
Ben bağırsam sen sesimi duyabilirsin.
Duyabilecekken bu dünya da sesimi seninle ömrünü paylaşmaya hazır bu canı vedasız vefasızca giderek sesime lal bilinmezlik girdaplarında bıraktın beni tek başıma .
Gözlerinden şimşek gibi çakan sevgini diline indiremedin.Gururuma mi yenildin Onuda bilemedim sevgilim.
Şimdi üç beş adım ötemdesin mezarın evime o kadar yakın hesap soramıyorum ve ben bütun bu olanların asıl nedenini ne yazık ki ancak ölünce öğrenebileceğim.
Kizsamds nefret etsem de bazen senden hepsi aşktan biliyorsun.
Her şeye rağmen seni önüme çıkaran Rabbim’e şükürler olsun.
Seni sevmekle hiç pişman Çünkü aşkı sende tattım.
Şimdilik bu kadar yine gelirim.
Bekle beni
Nurlar içinde uyu sevgilim.
Nevin Aktekin Gülfirat