- 153 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CİNAYET.
CİNAYET.
Töre cinayeti : Bazı bölgelerde geleneksel anlayışlara uymama sebebiyle genellikle genç kız veya kadınların ailesinin kararıyla yine aileden biri tarafından öldürülmesi, namus cinayeti.
Adam : Birinin yanında bulunan ve işini yapan kimse. Bir alanı benimseyen kimse. İnsan. Görevli kimse. Birinin yararlandığı, kullandığı kimse. İyi huylu, güvenilir kimse. Erkek kişi. Daima birinin yanında olan, onu destekleyen, isteklerini yerine getiren kimse. Eş, koca.
Derece : Sıcaklıkölçer. Başarı gösterme. Bir çözeltinin yoğunluğunu ölçmede kullanılan birim. Denli, kadar. Bir süreç içindeki durumlardan her biri, basamak, aşama, rütbe, mertebe. Ölçü aletlerinin ölçeğinde belirtilmiş bulunan başlıca bölümlerden her biri. Bir çemberin üç yüz altmışta birine eşit olan açı birimi.
Kimse : Herhangi bir kişi, kim olduğu bilinmeyen kişi.
Eylem : Fiil. Eyleme işi, fiil, hareket, aksiyon. Bir durumu değiştirme veya daha ileriye götürme yönünde etkide bulunma çabası.
Araştırma : Araştırmak işi, araştırı, istikşaf, taharri, tetkik. Bilim ve sanatla ilgili olarak yapılmış olan yöntemli çalışma, araştırı.
Suçlu : Suç işlemiş, suçu olan (kimse), kabahatli, mücrim.
Karar : Değişmeyen, düzenli durum, düzenlilik, yöntemlilik. Türk müziğinde, taksim yaparken ana makama dönüş. Herhangi bir durum için tartışılarak verilen kesin yargı, hüküm. Bir iş veya sorun hakkında düşünülerek verilen kesin yargı. Değişmez olma. Tam ölçüsünde, ne az ne çok. Bu yargıyı bildiren belge.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.