- 124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MINTIKA
Güz gelince köyde işler çoğalır. Gışlık odun indirilir. Odun serbest olunca herkes yaş guru ne bulursa evine getirir. Odunu biten gar yağıp yollar gapanınca gaçak olarak yaş ağaç kesip boğanar ve içeri atar. Köyde ıparcı boldur. Birbirini çekemeyenler ormancıya şikayet eder. Daha da yenilmeyip orman şefine kadar şikayet ederler. Kimse birbirinin mıntıkasına girip ne dal keser ne de odun keser. Adam sana kestirmez ki. Gücü yetmezse ıparcılık yapar. Hasan’ın evi yapılıyordu. Komşuda Mintik Memmet de ev yapıyordu. Hasan’ın evinin ustası Tatar Kemal’dır. Şalvar Necati, Tatar Memmet, Tatar Kemal, Nizip Hanifi, Çavuş Tufan… bir ekip nerde iş bulursa çalışırlar. İnşaat işi gırgır şamatave eğlence. Akşam olunca yemek yenip çay içilince, uzun gecelerde içki masaları kurulur, kağıt oyunlarından batak, üçlü, okey, dama… oynanır. Tat Durdu’nun tembelimsi bir oğlu vardır. Herkes bununla uğraşmayı sever. Necati içki içmekten gözleri dişına pörtlemiş. Elinde içki şişesi, diğer elinde su hortumu ile ortalıkta dolaşıyor. Adem’i hortumla çimdiriyorlardı. Herkes hakır hakır eğleniyordu. Tatar Kemal’ın ustalığı fena sayılmazdı. Hasan Zöhre’yi alınca ev yaptırmanın derdine düştü. Goca Harman yol kenarı sayılırdı. Davar guzluğu vardı Otluk Depesi’nde. Bizim evin tuvaleti genelde derenin içindeki incirlerin dibi olur. Babam tuvalete oturmayı sevmez. Küçük olanı nere olursa farketmez. Büyüğü de Güney’in derenin içi olurdu. Benim büyük tuvaletim gelince davar guzluğun arkasına giderdim. Tap döşşeğini ikiye üçe katlar temizlerdim kıçımı. Birgün karnıma sancı bastırdı. Tuvaletim gelince duramaz olup Gışla’ya aşşağı koşmaya başladım. Kah’ın kesmeliğine geldim. Baktım ki babam da peşimden goşup geliyor. Nereye gidiyon goşa goşa , zor yetiştim, deyince tuvaletim geçivermişti. Hasan askere gitmeden önce anam bidona pendirle çökelik bastırmış da yerini bulamamıştık. Gözümle etrafta sanki onu arıyordum. Ersin Mintik Ehmet’in Leyla’sını seviyordu. Hasan bazen gıcıklık verirdi. Binbir gıza gettik de senin için kimseden alamadık derdi. Güzün gurak gedince her yer guma keserdi. Davar, goyun ayağıyla tozu savuttururdu. Davarın guzluğuna bire düşerdi. Her yer sarı garınca gibi vıngıl vıngıldı. Mal bunun içinde ne yapsın. Fasali’den, Hakkı’dan ambar tozu alıp tozlardık. Hasan evin daş duvarını örmüştü. Ersin Fındık’ta mandallı tarlanın daşını sökmüştü. Peteğin Gızı dişinden dırnağından artırıp bir dörtyüz seksenlik bir motor almıştı. Evin gumunu Takta’dan çekerken Niyazı’nın evinin orda götünü yokarı ahrap gibi diker de iki ayağının üstünde çıkardı. Tapla iki parça halinde döküldü. Ben ev yapılırken amelelik yapardım. Mintiklerin de moturu vardı, biz onlara iş vermek istemezdik. Mintik Ehmet , Goca Çam’ı çok gıskanırdı. Kimseye dal kestirmez, odun aldırmazdı. Birgün anam Goca Çam’da davar güderken Mintik Ahmet davarı önüne daşa bastırıp govalamıştı. Anam da ne istiyon maldan deyince anamı da dövmek için govalamıştı. Bu benim içimde kine ve öfkeye dönüşmüştü. Birken de beni dövmüştü. Paltayı daşın gözüne çalıp çalıp ağzı körelince yüzün guyu aşşağı fırlatmıştı. Mintik Ahmet ve garısı Mizamın Gızı , Daralının İçi’nde armıdın dibinde yolağın ağzında duruyorlardı. Tarla dedemindi. Ancak önce Duran sonra Erdoğan sahip olmuştu. Nurettin’in gayınbabası olunca Mintik Ahmet’e çiftçiliğine verdiler. O da kimseyi içine bastırmazdı. Kiraz aşılamak için aşı galemi bile almaktan çekinirdim. Daralının İçi’ne ekin ekerdi de Yavuz da sırtında şelek çekerdi. Bülent Leyla için yanıp dururdu. Mintik Ehmet’e , burası da bizim mıntıkamız, dedmin tarlası , benim de hakkım var. Çabık benim mıntıkamdan çık dedim. Mizamın Gızı, bizim de oğlumuz uşağımız var . Bu gonşuculuğa yakışmıyor deyince biraz utandım. Ama anama yapılanı kabul edemiyordum. Tarlanın yolağının ağılını bozup attım. Babam gedip geri gapatmış. Akşam olunca Aptı Yusuf’un Mustafa’sının düğününe gittik. Benim ve Ersin’in yüzü Çokak candarma garagolundaki işkenceden dolayı gağvup gapgara olmuş da biz farketmemiştik. Göğ Hacı dedem halimizi düğünde görünce dayanamayıp Gopil Mahmıt’a çatmıştı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.