Suç Kimde Sayın Yargıç
Anne, babam senin aldatıyor olabilir? Olur mu öyle şey oğlum, günah, hem baban yapmaz öyle şey.
Aradan haftalar aylar geçti. Mahkeme salonunda kendi oğlunun karşısına dikilmiş annesi. Nasıl yapabilir mi, oğlu gelinine bunu hem de iki tane dünyalar güzeli erkek torun vermişti gelini kendisine. Torunların biri üniversiteyi bitirmiş, diğeri de üniversiteye hazırlanıyor. Çocuklardan büyüğü biraz farklı fikirler edinmişti ama yine de Cuma namazlarına gider, bayramda, seyranda büyüklerini hiç ihmmal etmezdi, saygulı hürmetli idi torunları. Küçüğü de geçen yaz aylarında dini yurtta çok güzel Kuran okumayı öğrenmişti, namaza da başlamıştı hem. Gelini çok güzel yetiştirmişti torunlarını.
Lakin oğlu, nasıl yapardı böyle bir şeyi başka bir kadın için, ailesini nasıl yüz üstü bırakırdı, nasıl ayrılmak isterdi hanımından. Ne oldu bu çocuğa, nasıl ayarttı o aşüfte oğlumu. Ya gelinim ne yapacak şimdi, iki çocuk tamam evleri var kirada değiller… Gelinimin ve torunlarımın yanında durmalıyım, diğer taraftaki de evlat, oğlum nasıl yaptı bunu.
Bir tarafta 25 yıllık evlilik ve iki gencin yaşadıkları, diğer tarafta hayatın orta yaşında yeniden başlamak isteyen bir kadın. Bir tarafta 25 yıllık eşini ve çocuklarını karşısına alan adam diğer tarafta adamın annesi.
Eleştirmek olmamalı, kimin başına ne geleceği, kimin ne duruma düşeceği hiç belli olmaz. Lakin boyun devrilmesin üstad nasıl yaptın bunu.? Sadece soruyorum sorguluyorum, anlamaya çalışıyorum. Ne güzel işten eve evden işe gelir giderdin, ne güzel evini de almıştın, araban da vardı, çocuklarınla da güzel anlaşırdın, hadi çocuklar büyüdükçe kuşak çatışması hele bu devirde kaçınılmaz oluyordu ya, yine de beş vaktini kılan, camilerden kopmayan sen, muhafazakar milliyetçi olan sen nasıl kıydın ailene. İki aileyi geçindirebilecek malın mülkün de yok pek. Elbette mal mülk zenginlik değil sorun lakin yani.. Anlamaya çalışıyorum sadece.
Hakim ne karar verecek bu durumda. Anlaşmalı boşanma mı, yoksa şiddetli geçimsizlik savını mı sunacak avukatın mahkemeye yoksa gönlüm pır pır etti aşık oldum ben bu kadına hakim bey mi diyeceksin? Aşk bir yanda parasal meseleler bir yanda, bir aile bir tarafta yeni kurulmaya çalışılan bir aile diğer bir tarafta, kayın valide, ev hanımı olan gelin ve ömür baharının başlangıcında çocuklar-gençler bir tarafta, oğul ve yeni eşi, bundan sonra onunla yaşamak istediği kadın diğer tarafta.
Suçlu var mı hakim bey bu olayda, suç kimde?
Bu dava ne oldu acaba?
Kimler hangi savlarla savunma yaptı veya suçladı diğerini? Dinen mahsuru var mı acep? Çöl kültürü ne diyor bu duruma, bozkır ikliminde yakışık kalmaz da hani? Çöller sever mi böyle çift eşliliği, çok eşliliği... Galiba... Ya medeni kanunlar niye yazıldı çizildi son 100-150 yıldır? Cumhuriyet idaresi ne düşünür bu konuda?
Cevaplanacak sorular ve çözülmesi gereken bir olay var sayın şairler, buyurun; kararınızı ilan edin topluma...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.