- 267 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Rubi ile beyaz kurtlar
Çocuk hikayesidir:)
Vaktiyle bir zamanlar düşler vadisindeki mavi gölün kıyısında Lort Raskadov’ un büyük bir şatosu vardı.
Lordun güzeller güzeli biricik kızı Rubi , dünyaya geldikten hemen sonra annesi hayatını kaybetmişti.
Lort Raskadov un kızı Rubi annesiz bir çocukluk yaşamıştı.
Lort kızını dış dünyadan hep uzak tuttu, şatodan dışarıya çıkmasına hiç izin vermedi.
Küçük Rubi şatodaki odasının penceresinden ormanı uzaktan izler. Penceresinin önüne gelen guguk kuşlarıyla muhabbet ederdi. Şatonun bahçesinde, midillisi Pegasus ile dolaşır, dadısı Arya ile oyunlar oynardı.
Rubi tüm vaktini bu şekilde geçirirdi.
Rubi gece olunca da dadısı Arya ’nın okuduğu masal kitaplarıyla uykuya dalardı.
Şatodaki tüm hizmetkarlar Rubi’ yi çok severlerdi, onun bazı yaramazlıklarını görmezden gelirlerdi.
________________Zaman su gibi akıp geçti ve nihayetinde küçük Rubi büyüdü çok güzel bir genç kız oldu.
Rubi babasının kendisine neden bu şekilde davrandığını hep merak etmişti. Lort Raskadov bu konu hakkında kızı Rubi ye hiçbir zaman bunun asıl nedenini söylemedi Rubi gerçek dünyayı görmek istiyordu.
Lort Raskadov gemi ticaretiyle uğraşırdı.
Günlerden bir gün Lort uzak diyarlardaki büyük denizlere gitmek üzere yola çıktı. Kızı Rubi’yi en güvendiği kişi olan dadısı Arya’ ya emanet etti .Dadı Arya Rubi doğduğu günden beri hep yanında olmuştu ve onu hiç yalnız bırakmamıştı.
Rubi de dadısının sözünü hep dinlemiş ,ondan izinsiz hiç bir şey yapmamıştı.
______________Ta ki o dolunay gecesine kadar.
Rubi şatonun bahçesinde midillisi Pegasus ile dolaşırken.
Dadı Arya - Rubi Rubi neredesin, haydi seni bekliyoruz yemek hazır çabuk ol.
Rubi - Tamam dadı Arya hemen geliyorum.
Neşe içerisinde hep beraber akşam yemeklerini yerdiler. Ve daha sonra şöminenin önünde oturup ,sohbet etmeye başladılar.
Dadı Arya - Bu gece yarısından sonra dolunay çıkacak.
Rubi - Dolunayda neler oluyordu dadı Arya bir daha anlatsana.
Dadı Arya - Mavi gölün büyücüsü cadı Elvin ’in güzel ve iyi kalpli kızı Lilien beyaz kurtların Kralıyla evlenir.
Çiftin bu evlilikten bir erkek çocukları dünya ya gelir.
Lilien tüm sevgisini oğluna ve Kral kocasına adar.
Birlikte çok mutludurlar, onların bu sevgisini kıskanan büyücü Elvin kızı Lilien e büyü yapar.
Kocası kurt Kralı ve oğlunu tamamen unutturur.
Büyücü Elvin kızını yanına alır, bebeği istemez babasına verir.
Mavi gölün ortasındaki şatoda güzel Lilien’ i yıllardır tutsak tutar.
İşte bu yüzden kurt Kral her dolunayda sürüsüyle mavi göle gelir.
Ve gece yarısından sonra sürüdeki tüm kutlar ulumaya başlar.
Rubi - Ne kadar da güzel ve büyük bir aşk bu böyle her anlatışında heyecanlanıyorum.
________Rubi odasına geçer yatağına yatar uykuya dalar, şatodaki herkes uyumuştur.
Gece yarısından sonra, beyaz kurt Kral sürüsüyle birlikte.
Dağlardan inerek, mavi gölün yanına gelirler ve sürüdeki kurtlar ulumaya başlarlar.
Rubi uykusunun içerisinde , kurtların uluma seslerini duyar ve uyanır.
Rubi beyaz kurtları çok merak etmektedir.
Rubi şatodan gizlice çıkar, ormanın karanlığına doğru gider.
Mavi göle yaklaşan Rubi bir ağaca tırmanır kurtları gözetlemeye başlar.
Kurtların uluması bitmiştir.
Kurtlar kendi aralarında konuşurlarken Rubi’ nin çıktığı ağacın dalı kırılır.
Rubi yere düşer bayılır.
Onu gören beyaz kurtlar Rubi ’ye yardım etmek isterler.
Beyaz kurtlar Rubi uyanıncaya kadar başında bekler.
Rubi uyanınca kurtları karşısında görünce önce korkar.
Fakat kurtlar Rubi ’ye korkulacak bir şey olmadığını söylerler ve hepsi biranda insana dönüşürler.
Rubi - Bunu nasıl yapıyorsunuz?
Beyaz kurt Kral - Atalarımızdan kalma böyleyiz yarı insan yarı kurduz şimdi sen anlat bakalım burada ne işin vardı?
Rubi - Benim adım Rubi Lord Raskadov un kızıyım
Beyaz kurt Kral - Hım baban Lord Raskadov iyi bir insandır, ama biz seni neden hiç görmedik Lordun bir kızı olduğunu bilmiyordum.
Rubi - Babam şatodan dışarıya çıkmama izin vermiyor
Beyaz kurt Kral - Şatonuz mavi göle çok yakın Lord kesin büyücü Elvin’den korkuyordur Elvin mutlu insanları ve çocukları sevmez biz seni evine bırakalım.
Kurtlar Rubi’yi evine bırakmak için yola koyulurlar.
Rubi yolda giderlerken Kralın oğlu ile tanışır.
Rubi kurt Prens’e aşık olmuştur Prens ’te ona.
Rubi sessizce odasına geçer yatağına yatar kurt Prens’ i düşünür.
Aynı zanda Prens’ te onu düşünmektedir.
Ertesi hafta Rubi’ nin babası Lort Raskadov evine geri döner.
Rubi başından geçenleri babasına anlatır Rubi babasından bu konu hakkında kurtlara yardım etmesini ister.
Babası önce Rubiy’ e kızar ama sonra kızının kurt Prens’e aşık olduğunu öğrenince.
Yardımcı olmaya karar verir.
Lort ülkenin önde gelenleriyle bir toplantı düzenler.
Konuyu enine boyuna tartışırlar.
Büyücü cadı Elvin in bir tek zayıf noktası vardır.
O da "nar" yemeden duramaz olmasıdır.
Büyücü cadı Elvin’ e haber gönderirler.
Eğer yaptığı büyüyü bozup kızı Lilien’ i kocası ve oğlunun yanına göndermezse.
Ülkede kimse büyücü Elvin’ e nar satmayacaktır.
Elvin mecbur kalır yaptığı büyüyü bozar.
Kızı Lilien’ i ait olduğu yere ailesinin yanına evine gönderir.
Bu hikaye devam etsin mi?
Dip: Not/_______________Rubi ile beyaz kurtlar yazdığım çocuk romanından / özettir.
Ayrıca senaryolaştırıp_____ çocuk çizgi filmi ve yetiştin filmi olarak yazmaktayım.
Semra EROĞLU Şiirleri sevdiren kadın
YORUMLAR
Nar satılmaması ilginç fikirmiş :)
Devam etsin elbette. Hiç bir roman yarım kalmasın.
Semra Eroğlu
1987 senesinde okuduğum Barbara Cartland'ın Alina isimli romanından beri İngiliz Lordu içerikli roman okumamıştım.
Güzel bir roman. Tebrik ederim.
Semra Eroğlu
Bu romanımı senaryolaştırıp/çocuk çizgi filmi/ ve ardından yetişkinler için fantastik filim senaryosu yazıyorum.
Devam etsin mi diye sordum çünkü devam filmi yani serisini yazıyorum.
Beğendiğinize sevindim sevgilerimle...