- 1427 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
özgelişim İnsanlara Faydalı Olmaktır
ÖZGELİŞİM İNSANLARA FAYDALI OLMAKTIR
Sevgili dostum,
“İnsanların iyisi insanlara faydalı olandır” demiş Yüce insan. Çok küçük çocukların bile rahatça anlayacağı bir söz. Öz’ü iyi olan insana bu sözü iyi anlayarak özgelişimine daha önem verir.
Sevgili dostum,
Ama hayatta faydalı olacağım derken insanlara zarar veren, bunun farkında olmayan, bunu anlattığımızda “ seni sevdiği için şaka yapmış anlamamışsın” diyen insan sayısı da o kadar çok ki, insan bazen insan içine bile çıkmaya çekiniyor.
Sevgili dostum,
Şaka sevmeyen insana illa da her zaman şaka yapmak, o insana işkence yapmak gibidir. Ben şahsen öyle algılarım. Ya da sana şaka yaptıklarında sana misliyle karşılık veriyorsa muhatabın ona söz söylemeye hakkın da olamaz. Çünkü altta kalmayacağını biliyorsun şaka yaptığın insanın. Neden tepki gösteriyorsun?
Sevgili dostum,
Özgelişimine önem veren insan başkalarına söz ve davranışları ile rahatsız etmeyeceği gibi, “insanlara nasıl faydalı olurum?” diye sık sık kendine sorarak, imkanları nispetinde sadece söz ile değil aynı zamanda maddi gücü ile de faydalı olmaya bakan insandır.Maddi gücü iyi olduğu halde faydalı olmayan insan söz ile ne kadar faydalı olduğunu zannetse de nafile. “Lafla peynir gemisi yürümez” dememişler boşuna atalarımız.
Sevgili dostum,
Toplumda özgelişimden bi haber olan ve yardım etmeyi saatlerce çene yarıştırmak zanneden insanlar var. Bilmem ki çok konuşmanın, lafı uzatmanın ne faydası var insana?
Sevgili dostum,
“İnsanların hayırlısı insanlara faydalı olandır” sözünü ben “İnsanların en hayırlısı çocuklara daha çok faydası olandır” diye de anlıyorum. Çocukken kendilerine yapılan en ufak bir iyiliği de kötülüğü de unutmayan çocukların sevgisini kazanmak istiyorsak onlara kalem , defter gibi imkanımız oranında yardımlar yaparsak unutmazlar. Bu küçük yardımları küçümseyen çok olsa da ben faydasına her zaman inanarak çocuklara kalem, defter ve buna benzer şeyler hediye ettiğimde gözlerindeki sevgi, saygı ve yaşama umudunu gördükçe daha çok mutlu oluyorum.
Sevgili dostum,
Yıllar önce bizim unuttuğumuz bu gibi çalışmaları çocukların unutmayarak yıllar sonra bie bize hatırlatması insanı gerçekten mutlu ediyor ve “iyi ki hediye etme imkanımız var. İyi ki özgelişim var ve bunu anlayacak akıl da vermiş Yaradan diyor insan. Basit ve küçük şeyler özgelişime inanan herkesi mutlu eder. Seni mutlu eden her şey aslında büyük şeydir anlarsan. İnsana huzur veren her şey büyük bir şeydir.
Sevgili dostum,
İyilik sadece insanlara değil hayvanlara da lazım. Onlara faydamız dokunmuyorsa onların bize zarar vermediği müddetçe onlara zarar vermemeye çalışmak ve buna dikkat etmek de özgelişimin bir özelliğidir.
Sevgili dostum,
Bu aynı zamanda bitkiler içinde geçerli. Ağaçlara zarar vermemek, meyve ve sebze veren bitkilere özen göstermek ve onları zamanında sulamak, gübremelem hem onlara huzur verir hem de verdikleri meyve ve sebzeler ile bizim beslenmemize ruhen mutlu olmamıza da sebep olurlar. Özgelişim içinde bunları düşünmekte var anlayana.
Sevgili dostum,
Bunları düşündükçe, bazı insanların habire bizlere de başka insanlara da sataşması , alay etmesi, söz ve tavırlarımızı ısrarla yanlış anlaması üzüyor insanı. Çünkü özgelişim içinde “başkalarınında başkalarına faydalı olması için çaba harcaması” da var. Buna biz “ Affı benimse, iyiliği emret, cahillerden yüz çevir” Yaradan emrini anlayarak üzerinde düşünmek olarak da algılıyoruz. Ama bazen boş davranan , zararlı davranan insanı ne kadar affetsen de uzak kalsan da her tesadüfen karşılaştığında istemediğin sözleri söylemeye devam ediyorlar.
Sevgili dostum,
Galiba başkalarına faydalı olmak yerine başkalarına sataşmayı marifet znannetmenin temelinde anne ve babalardan hatta dedelerden alınan ama farkına varılmayan “yanlış eğitim”ler var. Aileden alınan eğitimleri sorgulamadan alınan alışkanlıklar faydalı olanı zararlı , zararlı olanı faydalı gösterebiliyor insana. Bazen insan 60-65 yaşına gelse de anne ve baba onu nasıl kodladı ise öyle davranıyorlar. Bunu çevremde çok görmek de insanı üzüyor.
Sevgili dostum,
Bu mektubu mubarek bir bayram günü yazıyorum. Bayramlarda bile komşuluk ve akrabalık ilişkilerinin zayıfladığı ve ama sözde sevgilerin çoğaldığı bir çağdayız. Bende bu yalnızlıktan istifade sana mektup yazarak bayram gün bile özgelişimi anlatalım istedim. Kimse bize gelmiyorsa mektuplarla biz sana ve diğer insanlara gidelim dedim. Bayramlar işte bunun içinde var. Her boş vakitte dostlara mektup yazmak için de yani..
Sevgili dostum,
“Faydalı olmak” sanırım insan olmanın da farkına varmak. “Ben böyleyim” diyerek aklının estiğini yapamaz inan. Başkalarını üzmemek, onlara faydalı olmak esastır. “ Faydamız olmuyorsa bari zararımızda olmasın” bilinci de “iyi insan “ olmaya gitmenn ilk adımı olsa gerekir.
Sevgili dostum,
Bayramları da fırsat bilerek “ özgelişim insana faydalı olmaktır” bilincini daha çok düşünerek bu bilince kuvvet katmak için davranışlarımızı gözden geçirmek de bir “özgelişim erdemi” olsa gerek.
Her şeye rağmen” iyiliği emretmek kötülüklerden alıkoymak için sözle ve özle davranışlarımızla insanları üzmeden aydınlatma bakmaya devam edelim bizlere yakışan da budur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.