SAMİMİ SEVGİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sevgi nedir, kimdedir ya da nasıl bir şeydir diye sorsam bu sorulara yönelik hepimizin birden çok cevabı olur. Kimimiz sevgiyi bütün olarak sadece anneyi gösterir, kimimiz sevgi sözcüğünü bir çiçeğe benzetir, kimimiz sevgi kelimesini her cümlesinde kullanmak için can atar, kimimiz sevgi gerçeğini çocukların gülüşünde bulur, kimimiz de sevginin varlığını sevdiği bir can olarak tanımlar.
Zira sevgiden yana dört bir cihetten hepimiz kuşatılmışız. Sağımız solumuz, kuzeyimiz güneyimiz sevgiyle çevrilidir. Sevgiden kurtuluşumuz ve kaçışımız yok gibidir. Adım attığımız her yerde, komşunun avlusundaki her kedide, gölgesinde soluklandığımız her ağaçta, gökyüzünde usulca uçan her kuşta, yağan her yağmur damlasında, esen her meltem rüzgârında, yârin her hareketinde sevgiyi hissetmek veya görmek mümkündür. Bu sevgi gerçeğine ve hâline kör olmak, gözlerin ve gönüllerin harcı değildir.
Sevgiye dair hepimizin bir hikâyesi, başından geçen bir durumu illaki mevcuttur. Bazılarımız ekmeğini sevgi sayesinde kazanır, bazılarımız hakiki başarıya sevgiyle ulaşır, bazılarımız huzuru sevgide arar, bazılarımız sevgiyle örülü bir hayatı yaşama arzusunda olur, bazılarımız da sevgiden başka bir adreste ikamet etmek istemez.
Çünkü samimi sevginin gücü daima kuvvetlidir. Dokunduğu çorak toprağa canlılık verir, temas ettiği karmaşık konuya açıklık getirir, bulunduğu dağınık ortamda neşeye omuz verir, konuştuğu mecliste elini masaya tam vurur, başını okşadığı çocukta nice güzel duygu yeşertir, kızgın olanı sakinleştirir, sakin olanı coşturur, sabahladığı memlekete baharı dört mevsim armağan eder. Sevgi, sessizlerin bile sesi olur. Ve sevginin sesi hem gür hem içtendir.
Sevgiyi az görmemek, küçümsememek lazımdır. Mutlu insanların, huzur içinde yaşayan toplumların nedenlerine baktığımızda öncelikle sevgi gelir. Onlar sevgiye gece gündüz maruz kalmışlardır, onlar sevgiyle büyümüşlerdir, onlar sevgide karar kılmışlardır. İşlerini samimi bir sevgiyle yapmışlardır, sevginin tesirini fark etmişlerdir, sevgiyi koluna takmışlardır ve sevginin sağlam bağını bir ömür sürdürmüşlerdir.
✓Meselci
YORUMLAR
Nerde bu dünya? Şair siz iseniz tası tarağı toplayıp geçin şairlerin başına şayet ben isem size emrediyorum geçin şairlerin başına vallahi bu mürekkeb mi yoksa mukassim mi yaptım bilemiyorum fakat iki kıyasdan fazla bir kıyas var vallahi kıyaseddin oldu sedde kurmadık amma belakin tuğlasını da kurmadık değil eeee emri baki yapan huzuru İhsan olunca İhsan’ı da büyük olur hamd sahibi olan O .
Sevgiye gelince menfaatin çıkarın çoğaldığı bir yerde sevgi olur mu hayır peki çıkarsız menfaatsiz yaklaştığın bir durumda sevgi yeşerir mi ?İşte sevgi bu işte her şeyin nişanesi bu olduğu gibi insanlığında nişanesi bu .
Bizler dünyalı bizler dünyalık ! Ha bi de bu dünyalık.
Harbi mi?
Sevmek, Allah'ın insanlara bahşettiği en güzel lütuflardan biridir.
İnsanoğlu sevmezse yaşayamaz ,hayatın olmazsa olmazlarından biridir.
Her şeyin fazlası zarardır diye bilinir.
Sevgi hariç. Sevginin fazlası da güzeldir. Sonsuz deniz ,ilim ,muhabbet oradadır.
Rabbimizin bir kutsi sözünde: "Ben gizli bir hazine idim .Bilinmek ve sevilmek istedim" buyurmuştur.
Yüceler Yücesi Allah bilinmek ve de sevilmek istemiştir.
Dünya sevgi üzerine kurulmuştur.
Bugün yaşadığımız çağda eksiklik Allah'a olan sevgidir.
Sevgi; ELİF' tir. Kuranı Kerimin ilk harfi ,var oluşumuzun ana kaynağıdır.
Kuranı bile sevgiyle okuyun diyor Allah.
Sevgiyle okuyun ki Kuranın sırları sizlere açılsın.
Rabbimiz diğer bir kutsi sözünde diyor ki, "Ben bir kulumu seversem, onun gören gözü olurum, onun tutan eli olurum ,onun yürüyen ayağı olurum, onun konuşan dili olurum,
onun işiten kulağı olurum".
Kişi sevdiği ile beraberdir.
******************************
Güne gelen bu güzel yazıyı ve yazan kalemi can-ı gönülden kutluyorum.
Başarılarının devamını diliyorum.
Sevgilerimle...
Semra Eroğlu tarafından 2.7.2023 13:43:35 zamanında düzenlenmiştir.