- 160 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dijitalleşen Yaşam Ortamında Bilgi İnşası
Merhaba, Bu yazım bayram mesajı olarak kabul görmeyebilir fakat insanın merak duygusu ve gün geçtikçe dijitalleşen yaşam ortamında insanlar diğer insanların neler yaptığını veya neler yapmayı planladığını merak ettikleri için bu yazımı bugün paylaşmak istedim.
Öncelikle yazacaklarım şahsi düşüncelerimdir eleştiriye her zaman açığımdır.
Kırk yaşını aşmış insanların neredeyse hepsi bir konu üzerindeki söylemleri (eskiden bayramlar daha güzeldi) diyor peki kendimize şu soruyu soralım mı? Eski bayramlar güzeldi de hiç mi bir şeyler öğrenmedik ki şimdiki bayramları kötüleştirdik sorun eskiler mi yeniler mi geçmiş zaman mı şimdiki zaman mı peki gelecek zaman ne olacak düşünen var mı?
İnsan sorumluluğu bilincinde yaşadığı oranda onurlu ve değerlidir, bu da bizim eksikliğimizi ortaya çıkartıyor akıl ve bilgisizlik içinde çökmüş bina yığınının üstünde eserimizle kendimizi eleştiriyoruz farkında mıyız? bence hayır.
(Bilgi İnşası) Molozları kaldırıp geçmişimizden dersler alarak var olan arsamıza gelecek zaman için yeni, yani çocuklarımız, torunlarımızın güzel neşeli bayramlar ve yaşam kalitesi içinde bizim düştüğümüz hatalara onlarında düşmemesini sağlama almak, onların mutluluğunda yaşlandığımızda mutlu olabilmek için geçmiş yüzyıl ve öğrene geldiğimiz 1500 yılda yaşananlar bize örnek olduğu gibi, öğütler alacağımız ve bilgi inşasını en sağlam şekilde yapmamıza yardımcı olacak olaylar ve olayları birer birer kaleme alan yazarlar var, okumak gerek.
Allah’ın kuran’ da en çok söylediği kelamlardan biri olan söz “işte biz her olayı ayrı ayrı böyle açıklarız umulur ki düşünürde öğüt alırsınız. Biz bunu akıl sahiplerine öğütleriz” der çoğu yerde ,rabbim faydasız ilimden ve cahillikten sana sığınırım amin.
Boş bilgiyle felçe uğramış zihinler değil de, faydalı bilgiyle aydınlanmış zihinler olmasını sağlamamız gerekiyor, Bu sözümde ben merkezi insan tiplerine: “sen sadece sen olarak kalacaksın hiçbir zaman mutlu olmayacaksın çünkü sen sadece boş bilgiyle felçe uğramış zihinle yaşıyorsun kim böyle yaşamak ister ki .dur deme vakti gelmedi mi ailemize,akrabalarımıza sana değerli olduğunu hissettiren arkadaş veya dostlarımıza ve en önemli olanı seni yaratan rabbine olan sorumluluklarını yerine getirme zamanı gelmedi mi ? bence geldi ve geçiyor.”
Doğru bildiğimiz yanlışları gözden geçirmek gerekiyor. akıl uslandığı yaşın olgunlaştığı şimdiki zamanda.
Unutma ki insan düşünen ve tercihler yapan bir uygarlık olarak meleklerden üstün gelen bir varlıktır. En iyi fikirler düşünceler yalnız kaldığında ortaya çıkar ve dünyanın gidişatını belirleyen düşünceler ve seçimlerdir, çünkü insan düşündüğünü yaşar bu kişisel gelişim kitabı tavsiye alınmalıdır.
Yeni yüzyılda geçmişimizle barışıp geleceğimize bilinçli olumlu adımlar atarak, her gün faydalı davranışlar yapıcı yaklaşımlarla, birbirimize erdemli duruşlar sergileyerek geçmesini diliyorum. Aklı bize veren rabbimden, herkesin kurban bayramını kutluyorum sevgilerimle.
Cüneyt Akar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.