- 162 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
İlk Gemiyi Kim Yapmıştır?
Tarihin ilk gemisi Hz. Nuh’un(a.s.) mucizesi olarak insanlığa hediye edilmiştir.
Cebrail(a.s.)Allah’ın emriyle Hz. Nuh’a yardımcı oluyordu. Cebrail’in(a.s.)tarifi üzerine suyun olmadığı kır bir yerde Hz. Nuh gemiyi inşa etmeye başladı. (Hûd,37-38)
Kavmi isyankârlığını sürdürüyor ve onunla alay ediyorlardı. Dinî kaynaklara göre geminin yapımı dört sene sürdü. Sert abanoz ağaçlarının tahta şeklinde yan yana bağlanıp çivilerle çakılması şeklinde inşa edilen geminin üç katlı olduğu bildirilmektedir. (Kamer,13-14)
Ayetlerde ifade edilen geminin tefsirini yapan M.Hamdi Yazır ve Ebu Hayyan gibi bazı tefsir âlimleri geminin sıradan bir yelkenli olmadığını buharlı bir gemi olduğunu ifade etmişlerdir.
O tarihte buharlı bir geminin olması belki akıllara uzak görünebilir. Fakat peygamberlere verilen mucizelerin harikalıkları ve insanoğluna örnek olması, hatta bu mucizelere yetişilmesinin güç olduğu düşünüldüğünde aslında buharlı değil atom enerjisinden daha ileri bir teknoloji ile yapılması çok mantıksız olmasa gerek.
Gemi tamamlandıktan sonra gemiye iman eden 80 kişi ve her hayvandan birer çift bindirildi. Tufan başlamıştı. (Hûd,40-42 )
Hz. Nuh’un karısı Vâile ve oğlu Kenan iman etmediklerinden gemiye binmediler. Hz. Nuh oğlu Kenan’ı ikna etmeye çalıştı, fakat oğlu ikna olmayıp sularda kayboldu. (Hûd,43)
Karalar sulara gömülmüştü. Dağlar gibi dalgalar arasında Allah’ın izniyle gemi emniyet içinde ilerliyordu. İnançsızların hepsi helâk olmuştu. Cenab-ı Hak Arz ve Sema’ya “Ey Arz sen suyunu yut! Ve ey Sema, sen de suyunu tut.” (Hûd,44) emriyle tufan sona erdi. Birkaç ay gibi kısa bir zaman süren tufan, yolcularına zarar gelmeden bitmiş ve gemi Musul yakınlarındaki Cudi dağına oturmuştu. (Hûd,44)
Arkeolojik araştırmalar bu tufanı onaylamıştır, dağların yüksek tepelerinde balık fosilleri bulunmuştur. Bir de suların oluşturdu katmanlarda delil olmuştur.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım anlam dolu bilgilendirici bir yazı tebrik ederim...Saygı ve selamlarımla Bayramınız mübarek olsun...
Ahmet TULGANER
yapıcı yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim. selam ve saygılarımla...