- 343 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
/Bir Kitap-Bir Şair/ BEN RÜZGÂR OLMALIYIM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ali Rıza Navruz
^^
Böyle iddialı bir isimle yayınlanan elimdeki bu şiir kitabı, şair Bircan Özsavran Hanımın şiir türünde ilk eserdir. Öyle olunca ilk söz olarak kendisine; Türk şairleri/şiirleri safına hoş geldin demek daha uygun düşer sanırım. Hoş geldin Bircan dost şair!
Kitabın ismi Yukarda da belirttiğim gibi "BEN RÜZGÂR OLMALIYIM" Baktığımızda Kitabın; Edebiyat yolcuları oluşumu şemsiyesi altında yayınlanmış olduğunu görüyoruz. 92 sayfadan oluşan bu güzel eserin basım yeri Tezmer Kitap Basım Merkezi olarak verilmiş. Kitabımızın tashih ve mizanpaj çalışmaları şairimizin kendisine ait. Kapak tasarımı ise Lâçin Yayınları sahibi Mehmet Çelebi’ye… Basım tarihinin de 5 Şubat 2023 olduğunu belirtelim burada.
Kitabın girişindeki Önsöz’de şair; şiirlerini, kitabını ve bu konulardaki duygularını duygusal bir tarzda ve samimi bir tavırla şöyle dile getiriyor: "Bir yazar ve şair ruhuyla düşünecek olursak bir hâlet-İ rûhiye raporu bu kitabım. Bir koşu atı gibiyken zaman bir yürek umut kıyısında bin pişmanlık köprüsüne çıkıyordu o vakitlerde! Geceler gökten bir yıldız ışığına ihtiyaç duyarken gözümün ağırlaşan kapaklarındaki kirpiklerim kalem oldu. Ve yazdım biteviye… Bu gün düşündüm ki; zaman içerisindeki duygu ve düşüncelerimin, düşlerimin ayrıca da başka yüreklere yansıması için bir şekilde paylaşımının olması gerekir. İşte bu düşüncemdir ki değişik konulardaki bu dizelerimin kitaplaşması fikrini canlandırdı beynimde... Beni kitap yayınlama konusunda yüreklendiren herkese teşekkür ediyorum"
Şair, girdaplı bir duygu yoğunluğu olan hüzne kendi numaralı gözlüğü ile bakarken, gördüklerini okuyucusuna hayatın gökkuşağı renginde yansıtır. Kaç zamanı yaşadı sıcak düşleri bilinmez ama nefesi kır çiçeği kokan rüzgârla hep kol kola olduğunu görüyoruz. Büyüsü bozulmamış yabancı gülüşlerini de bir yerde görebiliyoruz şiirlerinin küllisinde… Bir ömür içerisinde hapsettiklerinin bir iç çekişle sıyrıldığına da şahit oluyoruz bir yerde. Duyguların ufuklarındayken bütün renkler şairin suskusu bir senfonisi oluyor...
Şiirlerine şöyle bir göz attığımızda görülen o ki; şiirlerin hemen hemen tamamı serbest tarz’da yazılmış. Bu bir tercihtir bence. Demek ki duygularını bu tarzda daha rahat yansıyabiliyor dizelere. Bu dönem bir arayış dönemidir bana göre. İleriki zamanlarda Türk şiirinin her rengini, her tarzını kendi üslubunda yansıtacaktır eminim. Kitabın iki kapağı arasına tamı tamamına 83 şiir mihman olmuş okuyucusuna ulaşmak için. Şiir hakkında, şiiri hakkında şairimize sorular sormak isterdim fakat, kendisi bu konuda diyor ki:
Bana Sorular Sorma
^^
Cahit Sıtkı’nın tabiriyle;
"İçim içime sığmıyor"
Nahit Övünç’e göre;
Vurgun yedim gözlerinden."
Orhan veli de buna;
"Anlatamıyorum diyor."
Ben ondan da beter
Hiçbir şey bilmiyorum!
Bunun için sen bana,
Boşuna sorular sorma…
"Ayrılanın efkarı,
Ağlayanın gözyaşı"dır şiir.
Nasıl sevmem ben şiiri?
Şiir benim özgürlüğüm,
Sevgim, inancım özlemim
Can çekişen sızılarım.
Bunun için sen bana,
Boşuna sorular sorma.
Nasıl sevmem ben şiiri?
Şiir yeşeren duygularım.
Şiir benim can yoldaşım,
Yalnızlığım, garipliğim…
Kısaca söyleyeyim mi;
Ben oyum,
Tabirlerce…
Bütün meseleyi, bütün soruları cevaplayan şiir işte bu. Kısaca söylüyor ve diyor ki: "BEN OYUM" İyi ki de o olmuş diyorum. O olmuş da bütün sıkıntılarını, sızılarını içine atarak şiirinin, Karen Blixen’in sözüyle "her durum katlanılabilir" hale gelmiş… Dünyanın şu monoton akışına birazcık olsun hareket vermek ve pek çok kayıplarımızın telafisinin yolunu bulmak uğruna böyle bir edepli yolculuğu tercih eden şair ancak kutlanır diyorum. Şu anda şöyle mırıldandığından eminim kitabının başında: "Hamd-ü senalar, hamd-ü senalar/ Yâr ile bayram kıldı bu gönlüm…" Yâr ile burada kastedilen mutlaka kitabıdır…
Bir yemeğin tadını anlamak için bir kazan yemek yemeye gerek var mı dostlar. Elbette ki yoktur öyle değil mi? Şunu demek istiyorum şairimizin şiirlerinden burada fazlaca örnek vermeye gerek yok. "Şiir benim" diyebiliyorsa bitmiştir, alınmıştır yemeğin tadı küçük bir tatmayla diyorum:
Deli Dumrul
^^
Deli Dumrul olasım var
Şu aralar,
Durmalıyım
Bir köprünün başına çıkıp;
Geçenlerden bir akçe,
Geçmeyenlerden iki alasım var!
Nedeni yok bunun
Adı üstünde; Deli Dumrul…
O olasım var bugün,
Akılla olmuyor bunlar
O yüzden Deli Dumrul olasım
Var bugün;
Çıkıp köprünün başına hey!
Bu kitabı tarihi şairimiz için bir milat olmalı. Bundan sonra daha da bir özenle şiirler bekliyoruz kendisinden. Dileğimiz bu kitabın gelecek kitaplar için bir basamak teşkil etmesidir. Bir kez daha kutluyorum kendisini, Yolu açık ola…