- 125 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Terzilerin Piri
Günümüzde yapılan bir takım sanatların, mesleklerin ilk ustaları birer peygamberdir. Yani peygamberler manevi âlemin önderi oldukları gibi, maddi âlemin de önderidirler. Bu açıdan peygamberler insanların maddi ve manevi açıdan gelişmesi için çok hizmetlerde bulunmuşlardır. İnsanlar da peygamberlerin bu mucizelerini rehber yapıp, yetişmeye gayret etmelidir.
Hz. İdris’ten önce insanlar dikişsiz post ve derilerden yapılan giysiler giyerlermiş. İlk kez iğne ile dikilen elbiselerin giyilmesine İdris (a.s.) zamanında başlandığı kaydedilmektedir.
Burada akla şöyle bir soru geliyor. Acaba insanın diğer hayvanlar gibi yaratılış elbisesi ile dolaşmaması, illâ sunî bir elbise giymesinin hikmetleri neler olabilir?
Bunun asıl sebebi soğuk ve sıcaktan korunmak değildir sanırım. Çünkü Cenab-ı Allah insanları da hayvanlar gibi soğuktan ve sıcaktan fazla etkilenmeyecek özellikte yaratabilirdi.
Sebebin avret yerlerinin örtülmesi olduğunu da zannetmiyorum. Çünkü yaratan isteseydi, tabii olan tüy ve kıllarla da oralarını örtebilirdi.
Burada asıl hikmet insanın halife unvanında gizlidir. İnsanın diğer varlıklardan üstün olması ve adeta kumandanlığının bir işareti olarak, giydiği elbise bir üniforma özelliğindedir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.