- 416 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DÜZ YOLDA SİVRİ BELÂ
DÜZ YOLDA SİVRİ BELA!
Gün boyunca evde idim.Oturdum işlerimi takibettim, biraz okudum, evi temizledim..Akşamüstü gün batarken evden çıktım biraz yürüdüm rehavetimi üstümden attım.
Ispartada otogar yakınında bankomatlar var. Maaşımdan kalan bir miktar parayı çekmek için uğraştım..Uğraştım, keza hesabımdaki parayı bankomat vermiyor Önerilen miktarı çekiniz diyor ( 400. TL) Çaresiz onu çekip cebimdeki diger para ile birleştirip başka bir bankaya yatırmam gerekiyordu. Elimde paraları düzenlemeye çalışırken karşımdan ilk çıkan iki delikanlıdan biri paraları görür görmez " "Bir ekmek parası verir misin ?! " diye mırıldanınca şivesinden Ispartalı olmadıklarını muhtemelen Suriyeli olabileceğini tahmin ettiğim esmer sakallı tipe o an " Hay Allahım yarabbim!" diyerek tepki verip yoluma devam edecektim ki birden dönüp utanmadan yılışıklıkla " N’oldu?" demez mi. Aklım vardı çıktı o an beynimden ve döndüm " Benim yaşım Altmışdokuz lan! Bu yaşa geldim hâlâ çalışıyorum. Ayıp diye birşey var!" Diye bağırınca baktı ki kolay yutulacak bir lokma değilim, döndü geriye tekrar bir şey demeden yola devam ettiler. Biraz korkak ve çekingen birisini bulsalar kesin oracıkta parayı elinden çarpıp kaçacak tiplere benziyorlardı. Çünkü "ekmek parası" deyip de geçerken tam yanındaki arkadaşına " ...bunu halledelim bu adamda para var!"der gibi bir şeyler mrıldandı, ama tam anlayamadım. Ben böyle tiplere kolay pabuç bırakacak birisi değilim ve hâlâ kendimi güçlü hissediyorum. Eğer bana saldırmaya kalksalardı 23- 24 yaşlarındaki bu iki çaylak eşkiya bozuntusunu birer vuruşta yere indirebilirdim. Otogarın yolcu giriş çıkış kapısının yakınında oldu bu olay ve o bölgede genelde taksiciler var ve biraz karanlık düşüyor. Aydınlatma çok yetersiz. işte böylesi durumlar kötü niyetli kişilerin iştahını kabartıyor hemen.. Fırsat kolluyor kaptıkaçtıcılar!
Neyse yoluma devam ettim iki ayrı bankomattan para çekemedim her nedense, teknik konudur belki para yoktur herkes para çektiği için malûm bayram haftası hareketli..
Başka bir bankomata yönlendim. Oranın dibinde banka olduğu için olsa gerek istediğim miktarı çekebildim, daha parayı cebime koymadan arkamdan gelen bir tip yüzünde bir santim boyunda sakal bırakmışş o da yine 20 yaşlarında bir delikanlı sol tarafımdan " Abi bir şey sorabilir miyim?" demesin mi?!
Ben daha önce yaşadığımın öfkesini üstümden atamamış bir halde yüzüne baktım. Artık nasıl baktımsa; daha ben konuşmadan dediğine pişman bir halde niyetinden vazgeçti ve o an ben de " Sorma canım!" Demiş bulundum. "Sormayayım" dedi sessizce ve yoluna devam etti.
Sorsa diyeceğı belli artık, leb demeden leblebiyi anlar hale geldik!!
Nasıl bu hale geldi bu ülke? Genci yaşlısı dilenci! Gurur, vakar, onur diye bir şey kalmadı gençlikte! İhtiyacı olana yardım edilmez değil. Edilir ama her şeyin bir adabı usülü var! Sokaktan toplamıyoruz ki biz parayı yoldan geçene dağıtalım?!
Fakat bu günün gençlerinde uyuşturucu müptelalığı, lümpenlik, haddini bilmezlik ukâlâlık saygısızlık had safhaya çıktı! Türk mü gavur mu onu da bilemez olduk hükümetin icraatları sayesinde. Suriyeliler anadili gibi Türkçe konuşuyorlar ama ya huyları ya tüyleri bozuk işte bozuk! Arap kırması bunlar!
Akşam akşam olan işlere bak, artık hepimizi düz yolda sivri belâ bekliyor. Yola çıkılacak hâl kalmadı ülkede.. Aman dikkat hazırlıklı olun!.. Kendi açlarımızı doyuramazken bir de elin eşkiyasını besleyeceğiz!!
Benim adım" Fenasi "soyadım "Kerim" demek geçti içimden..
Şaban AKTAŞ
21.06.2023 - 23.00
ISPARTA
Görsel; Şaban Aktaş
Sazovapark - Eskişehir