- 555 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NEŞELİ PİLAV EVİ
NEŞELİ PİLAV EVİ
(Her tanesi bir mutluluk)
kıymetli dostlarım; Hemşehrim, dostum, arkadaşım; "Hasan ve Neşe Dağeri" iki kıymetli insan, Üsküdar Salacak ta, harem son durakta, mütevazi bir ortamda leziz "Tavuk, Pilav, Nohut, tavuk çevirme, kanat ve çorba" çeşitleriyle güzel şirin, mini bir yer açmışlar.
İyi bir ressam ve doğa fotoğraf çekimleriyle kendinden söz ettiren Hasan bey; Eşi Neşe hanımın Pilav evi açalım isteklerine kulak vermiş ve bu isteklerini gerçekleştirmişler.
Neşe hanımın, leziz yemeklerini yediğimiz zaman hep böyle bir yer açmasını istemişizdir. Çünkü? Gerçekten yemekler konusunda çok maharetli, Osmanlı ve Dünya mutfağından haberdar. Aynı zamanda bu konuda kurslar, çalışmalar derken, "Sertifika ve Belgelerini de" alıp baş köşeye asmışlar..
Hatta evinde misafir olarak yemeğini yiyen herkes, özel gün ve ortamlarda kendisinden yemek yapmasını rica etmişlerdir. Bu lezzetinden dolayı pilav, tavuk, nohut, tavuk çevirme ve kanat çeşitleriylede ün salmışlardır.
Neşeli pilav; lokantasının yemek ve ortamını, eşim ve çocuklarımla sevmemiz de, kalite ve damak zevkinize hitap etmesinin yanında, bu minik ve sıcak mekânda, kendinizi deniz havası ve tarihî mekanlar ortasında çok rahat hissetmemizdendir..
Size acizane tavsiyemiz; Önce Üsküdar’a gidin bir sahil dolaşması yapın. Kız kulesini seyredin, sonra bu mekânda "tavuklu pilav" yemeyi unutmayın. Bu ortamda dinlenme ve üzerine bir kırmızı çayla kendinize gelme imkanı bulacaksınız.
Neseli’nin menüsü unutulmaya yön tutmuş geleneksel Türk mutfağımızın tarihî zenginliklerine alıp bizi götürüyor. Hele "pilav, nohut, tavuk" üçlemesi ve yanında turşu tam kıvamında. Neşe hanımdan tane tane pilavın her ne kadar püf noktasını almaya çalışsak ta, bu pek mümkün olmuyor.
Daha önce tattığımız, henüz menüye girmemiş, Hele neşe hanımın bir mantısı var’ki, minik ince hamuruyla yemeden geçemezsiniz. İnşallah en kısa zamanda bunlarıda menüde görmek isteriz.
Neşe hanıma sorduğumda mutfak ve yemek tutkusu tam çocukluğuna dayanmaktaymış. Geniş ve Osmanlı örf adet ve yemek kültürüyle donanımlı kalabalık bir aile içinde yetişmesi ve daha sonrada Gastronomi konusundaki araştırmaları, gittiği kurslar bu güzel insanları bu işin içine çekmiştir.
İnşallah daha yolun başında olsalar da, ciddi bir çevre edinmeye başlamışlar. Bir gelen bir daha geliyor, veya birbirlerine tavsiye ediyorlar.
Benim acizane bu kıymetli dostlarıma önerim; Çalışmaları devam ederken en kısa zamanda ev ve işyerlerine de alt yapı oluşturup, bir servis ağı kurmaları dır. Zira bu damak tadı bunu hak ediyor..
Kısacası; Bu konuda bu kardeşlerimiz tam profesyoneller. Yemek, Gastronomi kültüründen çok iyi anlıyorlar. Haydi öyleyse biz anlatmayalım siz tatmaya, kendinize vakit ayırmaya gidin. Ve bizimde selamlarımızı iletin.
Rabb’im hayırlı kılsın, bol semereli, bereketli işler nasip etsin inşallah..
Ahmet Ali Canbaz 22/06/2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.