- 1046 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA.
YARININ DÜNYASI.
İleri memleketlerin aydın kesimleri ve aydınlarını destekleyen sayısı az ama etkisi çok büyük halk kitleleri de bireysel teknoloji tüketiminin verdiği refah ortamında yaşayacakları için bu sorunlarla pek de ilgilenen bir dünya görüşüne sahip olmayabilirler. Birey olmanın toplum yararının giderek önüne geçtiği bir sosyal evrim de zihinlerde hızla yaşanıyorken; yarının dünyasında gelişmiş ülkelerin savaş karşıtı kamuoylarının pek de örgütlenemeyeceğini de söylemek mümkün. Sosyal medya araçları eliyle insanları kitlesel olarak manipüle ederek seçim sonuçlarının yönlendirebildiği bir dönemin içindeyiz ve örneklerini son 5 senede yaşadık. Yakın gelecekte bu araçları daha da derinlemesine analiz eden yapay zekâlar ve nitelikli sosyal bilimciler eliyle; bireylerin barıştan yana örgütlenmesi çok da kolay olmayacak.
Çizdiğim tablo biraz kasvetli ancak düşünen her insanın anlamsız bir iyimserlik içerisinde gelecek projeksiyonları kurmasını safdillik olarak görüyorum. Her zaman en kötü olasılıkları masaya yatırarak onlara önlemler geliştirmek, meydana gelmesi kaçınılmaz gibi dursa da o sürecin gelmesini geciktirecek ve kazanılan sürede gerçekleşmesini engelleme ihtimali olan tüm çabayı %1 ihtimal bile olsa kovalamak; gerçekleşirse de o dönemde bizleri neler bekler, nasıl kurtuluruz ve sonrasında nasıl daha iyisini inşa edebiliriz sorusu üzerinden düşünmek her aydının ve entelektüelin olmazsa olmaz sorumluluğudur.
Birisi sizi hep iyiye motive eden, hep umut aşılayan konuşmalar yapıyorsa; bu kişi istediği kadar etkileyici bir konuşmacı olsun, istediği kadar sizinle duygusal bağ kuruyor olsun emin olun ki kendisi ve ait olduğu dar bir grubun çıkarı için sizi kandırıyordur. İnsanlığın ihtiyacı olan önümüzdeki tehlikeleri masaya yatırıp; sonrasında bunların önlemlerini tartıştıktan sonra olası iyi olana yönelik çalışan akıllardır.
Tüm siyasetçiler, yorumcular, akademisyenler, medya insanları, iş insanları, motivasyon el konuşmacıları… (bunları aslında adamdan saymıyorum ama ne yazık ki çok geniş bir kesim bunları baş tacı ediyor; Amerika’da çokça bulunan, geneli sapık ve yobaz tele Vaizleri gibiler) Size acı gerçekleri söylemeyen, söylese bile bunlara akıl mantık çerçevesinde bir perspektifle çözümler sunmayarak anlattığı korkular üzerinden sizi kendisine bağlamak isteyen üçkâğıtçılara ve dolandırıcılara inanmayın. Aklın yolu birdir, o da bilimdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.