- 346 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
DOĞU VE BATI KAVGASI
Yazılar Doğu Batı Kavgası
DOĞU VE BATI KAVGASI
İşte bu kavga asırların bitmeyen en büyük kavgası. Doğu ve batının kavgası, hak ve batılın kavgasıdır. Bu kavga Habil ile Kabil’in kavgasıdır.
Doğu ilahi dinlerin yurdu, batı batıl din ve dünya görüşlerinin vatanı. Doğu aslında merkezdir, batı ise merkezden ayrılan, kopan, savrulan parçacıkların toplandığı mekânın, coğrafyanın adı.
Âdem’in toprağı Kâbe’nin bulunduğu mekândan alındı, vücudu bu topraktan yoğrularak ona ruh üflendi. Şeytan ile Âdem’in savaşı bu. Bu bitmeyen trajedi aslında insanın yaratılış ve yeryüzüne gönderiliş serüveninden ibarettir.
Bu savaşta ordular yerlerini belirlemiş, mevzilerini almış, silahlarını kuşanmış, mühimmatlarını tedarik etmiş, savaşa hazır hale gelmiştir.
Aslında bu savaş çoktan başlamış zaman zaman duraklamış, zaman zaman taraflardan birinin galibiyeti, diğerinin mağlubiyeti ile sonuçlanmış, zaman zaman bu savaşa ara verilmiş, ateşkes sağlanmış, zaman zaman yeniden alevlenmiş, şiddetini artarak sürmüştür.
İşte doğu batı savaşı bu gerçek görülmeden anlaşılmaz ve İslam dünyasında olanlara, batının bu olaylara karşı gösterdiği tavra bir anlam verilemez.
Bu savaş klasik savaşlardan farklıdır. Bu cephe savaşı değildir ve olmamıştır. Cephe savaşları bu savaşların bir parçasıdır belki de.
Bu savaşa"Medeniyetler çatışması" diyen Fukuyama aslında haklı. Ne kadar saklarsak saklayalım; bu savaş aslında yüzyıllar önce başladı ve hala sürmektedir ve sürmeye devam edecektir.
Âdem’in İblisle savaşı, Habil’le Kabil savaşıyla sürmüş, Nuh’a inanan gemi yolcularıyla inanmayanların savaşı olarak görülmüş, bütün peygamberlerin müminleri ve inkârcıları arasındaki savaşlar olarak devam etmiştir.
En son Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimizin inananları ile onu inkâr eden Yahudi ve onların güdümündeki Hristiyanların savaşı gizli açık sürdürülmektedir.
Medeniyetler çatışmasından kastedilen tam da budur ve diğer adıyla bu bir dinler çatışmasıdır. Hak din olan İslam ile tüm diğer batıl dinlerin savaşıdır. Medeniyetler buluşması eş başkanlığından ilk fırsatta ayrıldığını bildiren İspanya başbakanının tam da söylemek istediği budur.
Aslında medeniyetler buluşması da bir aldatmacadır. İşte ilk fırsatta sürdürülmekte olan yalan daha fazla sürdürülemeyecektir.
ABD ‘nin yıllardır İslam dünyasına şirin görünmesinin altında yatan bu politik aldatmaca oyunudur. Batının Avrupası Amerika’sı ile İslam dünyasına şirin görünmesi kendi batıl ideolojisinin kölesi kılma eyleminin bir parçasıdır. Ve bu oyun son yüzyılın en büyük oyunudur. İslam dünyası önce parçalanmış, sonra güdümlü despot liderlere teslim edilmiştir. Şimdiyse laiklik ve demokrasi oyunuyla oyalanmakta, o başarılamazsa darbe ile tekrar ele geçirilme savaşı verilmektedir.
Bütün bu sosyal, siyasal entrikalarla o ülkelerin yeraltı yerüstü kaynakları sömürülmekte, dahası kimlik ruh ve kişilikler tahrip edilmekte, batının kapı kulu kişiler kitleler aydınlar yarı aydınlar oluşturulmakta, ülkeler onlar vasıtasıyla yönetilmekte, halklar sürüm sürüm süründürülmekte, kimi inancından koparılmakta, kimisi ateizme kurban edilmekte kimisi ise bir bir batıl düşünce ve ideolojinin esiri kılınmaktadır.
Bütün bu operasyonun adı sanı oryantalizmdir ve bu korkun engizisyon yüz yılardır sürdürülmekte, özellikle son asırda en şiddetli şekilde ve bin bir çeşit ve yollarla uygulanmaktadır. Ezcümle doğu batı savaşı budur ve kıyamete kadar sürecektir. Elverir ki biz bu savaşın farkında olalım ve bu trajedinin daha fazla sürmesine engel olalım.
Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 17.8.2013