- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN BEDENİ EMANETTİR
İnsan bedenini yolda bulmadı. Herhangi bir kasaptan veya mağazadan satın almadı. Onu çok maharetli bir Sanatkâr sıfırdan imar ve imal etti. İçine de senin ruhunu iskân edip yerleştirdi. Bu imar ve imalat bitmiş değil. Hayatın sonuna kadar devam eden bir süreçtir.
İnsan bedeni anbean takip edilmekte, bedene giren gıdalarla imar edilmekte, vadesi yeten ölü hücreler ve diğer atıklar, bedenden özenle temizlenmektedir.
Bedeninde bütün bu harika işler olup biterken, çoğundan habersiz olan insan, bedenini yönettiğini iddia edemez. Çünkü o bir yönetici değildir, bir kullanıcıdır, bir emanetçidir, kamu malı gibi, ona o beden emaneten verilmiştir.
Bu nedenle insan, Yaratıcısına yani emanetin sahibine karşı diklenemez, saygısızlık edemez, emaneti hor kullanamaz, emanete hıyanet edemez, O’nun koyduğu kuralların dışına çıkamaz. Çıkarsa, bedenî, ruhî ve kalbî rahatsızlıklara boğuşmak zorunda kalır.
İnsan bedeni çok özeldir. İnsan kendi özelini korumak zorundadır. Çirkin ve kem nazarlardan, şehvet dolu iğrenç bakışlardan kendini uzak tutmaktan sorumludur.
İnsan açılarak, saçılarak, mahrem yerlerini, yani sahibi bile olmadığı emaneti, nâmahrem çirkin nazarların önünde sorumsuzca sergileyemez.
Açık saçıklık bir kültür değildir. Hele medenilik hiç değildir. Temeli ve gerekçesi de yoktur. Gelip geçici magazinel ve moda rüzgârlarının, kendi değerlerini bilmeyenler üzerinde bıraktığı kötü, hatta çirkin bir etkiden, bir hevesten başka bir şey değildir.
Bu da gerekli bilgi ve becerilerle donanımsız olan kimselerin, yarı çıplak bedenleriyle bilgisizliklerini örtme gayretlerinden başka bir şey olamaz. İnsan bilgisizliğini değil, bedenini örtmelidir. Cehalet ayıp değil, cehaletten kurtulma gayreti içinde olmamak ayıptır.
Sonuçta kendine güveni ve saygısı olmayan bu insanlar ne yaptıklarının farkında değiller. Bu bir başıboşluktur, Allah’ın emanetine ihanettir, ailesine ve topluma saygısızlıktır.
İnsan bir yolcudur. Durdurulamayan bir ahiret seferine doğru gidiyor. Bu yolun azığı da güzel ahlaktır, Allah’a kulluktur, ibadettir.
İnsan güzel ahlaklı olduğu sürece, giyiminde kuşamında, işinde gücünde ve sosyal hayatında, meşru dairedeki bütün hal ve hareketlerinde ibadet halindedir.
Değerli olan şeyler, sandıklarda, kasalarda, örtülerde saklanır.
Ey insan oğlu veya kızı!
Benim bedenim çok değerli, çok kıymetli, eşsiz, nadide diyorsan örtü ile saklamak ve muhafaza etmek, emaneti, emanet sahibine aynıyla iade etmek zorundasın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.