- 658 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KİŞİSEL ÖNERİMDİR.
Edebiyat defterinin çok daha ileri hedeflere ulaşabilmesi,
edebi açıdan entelektüel düzeyde kaliteyi yakalayabilmesi için,
en az 5 ile 10 arası, şiir ve yazının,
ruhuna uygun ele alınarak yazılan, edebiyat adına iz düşüren en iyi yorumların da,
yorumcularıyla birlikte sayfada günün en iyi yorumları diye yer alması elzemdir kanımca.
Böyle bir çalışmayı eğer ki, yönetimde bulunan arkadaşlar başlatırlarsa,
büyük çoğunlukla kopya yapıştır tarzı yorumların son bulacağı,
değersizliğiyle kendi çöplüğüne gömüleceği, İTİBARSIZLAŞACAĞI VS nedenlerle,
çok daha tutarlı, konusuna hakim, eserin ruhuna uygun güzel yorumlar okumanın tadını sayfa üyeleri çıkaracak, böylelikle gerek şair adaylarına,
gerekse de yazar adaylarına, kutlu yolculuklarına, birer rehber ışık olacağı kanaatindeyim.
Böylelikle, saçma sapan bulduğum popüler şiir listesinde yer edinmek için,
koca koca insanların, çocukça kaprisli davranışlarının da azalacağı,
hatta son bulacağı umudunu taşıyorum.
Bir mumda siz yakabilirsiniz, çok daha güzele çok daha iyiye...
Herkese huzurlu nice şiirli günler diler
saygılarımı sunarım.
NOT; Doğaçlama olarak yazılmıştır. eksiğimiz varsa af fola.
YORUMLAR
Ben pek tartışmalara iştirak etmem. Yazılanları okuyunca kısaca düşüncemi belirtmek istedim.
Edebiyat defteri sadece usta yazar ve şairlere ait değildir. Sizler usta olduğunuzu söyleyebilirsiniz ama burada acemi çok şair ve yazar var ilk basamaklarda. Şiz onları tiye alır gibi tavır alırsanız yeni şairliğin ve yazarlığın ilk basamağında olan arkadaşlarımızı kaçırırsınız.
Edebiyat Defteri kurulduğu günden beri buradayım. Nice amatör arkadaşalsrımız buradan aldığı haz ve güçle şair, yazar oldular. Kitaplarını bastıran .ok arkadaşımız var burada. Hemen usta ve yazar olunmuyor. Sabırla Edebiyat Defterinde yazmaya devam eden arkadaşlarımız zasman sonra yazıları ve şiirleri düzeliyor.
Anladığım kadarı ile amatör arkadaşalrın yazı ve şiirlerini horluyorsunuz, küçümsüyorsunuz gibi geldi bana. Yapmayın! Yazın veya şiirin güne gelse ne, gelmese ne? Yorumlar yazılsa ne, yazılmasa ne. Beğenmediğiniz yorumları veya kopyala yapıştır yapanları es geçip gidin!
Bence Edebiyat Defteri yönetimi ve seçki kurulu gayet iyi görev yapıyor. Güne gelen şiirin veya yazının illa da ustaca mı olması gerekiyor. Bu konuda daha önceleri gereken cevabı vermişti Edebiyat Defteri yönetimi. Bazen yazının ve şiirin isminin güzelliğine, konulan fon müzüğinin hoşluğu ve akıcılığına da güne gelebiliyor.
O nedenle, uzun yıllar amatör arkadaşlarımızı ( bende dahil) bağrına basarak ünivwersite görevini üstlenerek bizlere ışık olan, yol yordam öğreten sitemize teşekkür ederim.
Ben halen yazı, öykü, anı ve şiirlerimi amatör ruhla yazmaya dervame diyorum. usta olmaya da pek niyetim yok! :)
Biliyorum bana öfkeleenceksiniz, kırılacaksınız :) ama düşüncelerim bunlar.
Yönetimimiz gereğini yaptığına inanıyorum ben.
Saygılar canlar. :)
MÜSLÜM BAYRAM
nasıl okudunuz şaşkınım gerçekten;))))
HAYIR BİRDE YÖNETİME DE YALAKALIĞINIZ VAR ONA NE DEMELİ ANLAMADIM
BURADA YÖNETİM ALEYHİNE YAZILAN NE VAR Kİ?
ELEŞTİREL BİR DURUM DA OLABİLİR Dİ
SİZİ CELALLENDİREN DURUMU ÇÖZDÜYSEM ARAP OLAYIM;))
ALLAHTAN KENDİMDEN ASLA ŞÜPHEM YOK;)
Otomat yorumlar, sen bana gel ben de sana geleyim tarzı yorumlar yoruyor insanı. Buna hak veriyorum fakat üye sayısı öyle çok ki başka türlü okunma imkanınız kalmıyor. Hoş okuyarak yorum yazıldığını da sanmıyorum. Şahsım adına konuşursam, ben okuyorum, ancak yorum özürlüyüm. Beğeni simgesini kullanıyorum en çok.
Fakat şu editör işi çok mantıklı geldi. Yani güzel fikir ancak uygulaması zor. Yüzlerce şiir ve yazı oluyor, kaç kişi editörlük yapıp detaylıca okuyup yorum yapacak.
5 yazı veya 5 şiir başına bir editör görevlendirilirse sayı yeterli olur mu bilemedim. İşin teknik tarafını Ansızın bilir ancak. Uygulanabilir bir şey olursa ben bu editör fikrine katılıyorum. Şiirime bir veya iki kişi yorum yapsın ama adam gibi eleştiri de dahi olsa incelensin isterim.
Hiç birimiz ustayız diye iddia etmiyoruz, eleştiri gelmeli bol bol ilerleme gösterebilmek için.
Bu sitede daha önce destan gibi yorum ve eleştiriler yapılırdı. Bazıları eleştirilerden hoşlanmadı. Oysa eleştiri insanı geliştirir. Keşke benim çalışmalarıma bir kişi de olsa adam gibi yorum ve eleştiri yazsa.
Tek dileğim, bu editör grubunun ehil kişilerden olması.
MÜSLÜM BAYRAM
çok teşekkürler
saygılarımla değerli şair
+ Yorumlar ve puanlama 1 yıl kapatılırsa, defter için bir devrim olacağını düşünüyorum, etkileşim azalacak, sen ben fikrinin kısırlığı geride kalacak ve sadece kendini gerçekten şiire ve yazıya veren klavyeler kalacaktır.
Al'ların yani yapay zekanın da imla konusunda şiir ve yazı eklerken gündeme alınması, şiirde ve yazıda varsa çok yapılan imla hatalarına izin vermemesi gibi otomatik yanıtlar günümüzün vazgeçilmezi olmalı.
+ Her üyenin kendine diğer üyelerden bir editör seçmesinin de önü açılmalı, bu elbette tercihe kalmalı, yazının altına da şair veya yazarın altında editörün rumuzu da görülecek şekilde olmalı. Her editörün de toplam edit için inceleyeceği üye sayısı 5 kişiyi geçmemeli, ilk başlarda amatörce olacak uygulama gelecek yıllar için umut vaat edebilir. vb vs..
Sayın Ansızın'ı biraz terletelim, taleplerinizi yazın arkadaşlar. Yoksa bu güzel site de kendini kapatan partiler ve kulüpler gibi olacak..
Güzel tavsiyeler katılıyorum.
MÜSLÜM BAYRAM
eyvallah yazar dost
Bence de; standart yorum ve tam puan verme konusunun önüne geçilmesine yönelik bir düzenleme/esasının belirlenmesinin çok gerekli olduğunun ben de gerekli olduğunu değerlenmekteyim. Bunun yapılması da site adına çok yararlı olacaktır. Bazı yorumlara bakıyorum da şiir hiç okunmamış direk daha önce hazırlanmış bir yorum kopyala yapıştır mantığı ile ekleniverilmiştir. Şöyle ki; bahar coşkusunu anlatan şiire, "...bu üzücü acıklı ve duygusal şiirini ...." devam eden bir yorum başka nasıl yazılabilir ki? Böyle olmamalı buna da engel olunmalı yönetim tarafından öneriler alınarak en makul olunun uygulamaya konulması şeklinde de olabilir. Konuyu gündeme getiren dosta teşekkür ediyor dilerim yetkililer de görür ve gereğini yapar diye ümit ediyorum. Saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
eyvallah
nice saygılarımla
YORUMDAN ÖNCE SİTE YÖNETİMİNİN
Günün şiirini seçmede bir titizlik ve
ihtisas sahibi olmaları bence daha
önceliklidir...ben beş arkadaşımı stamp
yorumlarından bıktığım için engelledim.
güzel yorum yazmak ayrı bir sanat ve
bilgi gerektiriyor o durumda yorumları
edebiyat üniversitesinin hocalarından
beklemek gerekmektedir ki konu
rayından çıkabilir diye düşünüyorum.
güzel yorumları zaten maviye boyuyoruz.
mavilerin çoğalması dileklerimle selam ve saygılar sunuyorum...
MÜSLÜM BAYRAM
değerli yorumunuza teşekkürler
nice saygılarımla