- 647 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
Ölmeye Gör
- Ben Defteri bıraktım.
- Niye?
- Ne yazımı güne getiriyorlar ne de şiirimi.
- Bırakma da daha az yaz, yada bir müddet ara ver. En azından yazılanları oku, yorum falan yaz.
**
Her yazdığımız güne gelecek diye bir beklentimiz yok elbette.
Önemli olan gerçekten layık olan güzel eserlerin güne gelmesi.
Önceden “Böcek” olayı vardı. Güne gelemezsek böcek alarak teselli olurduk. Onu da kaldırdılar. Tabii onları da anlamak lazım. O kadar böceği beslemek kolay mı? Yemi var, suyu var!
Hepimiz bir şeyler yazıp çizerek deşarj oluyoruz bence.
Ben ayrıca şuna inanıyorum ki şu internet ortamında yazılanlar, mesela bu yazı bile, benden çok yaşayacak.
İnsan bir şey üretmeden duramaz. Bu yazılar şiirler de bizlerin üretimi.
Şarkıların türkülerin kaynağı olan şiirler de bizim ve bizim gibilerin üretimi değil mi?... İşte bu ürettiklerimizi -iyi veya kötü olması hiç önemli değil- paylaşmak ne kadar güzel.
Yazdıklarımızı birkaç yerde paylaşma imkânımız da var.
Açıkçası en rahat yer olarak ben burayı görüyorum. Önceleri 3-4 yerde birden paylaşımlarda bulunuyordum. Şu anda Defterin haricinde bir yerde paylaşımım olmuyor.
Antoloji hariç. Antoloji bence tam bir arşiv yeri.
Bir şeyler yazmak, bir şeyler üretmek yaşam belirtimiz değil mi?
Bir çeşit sesimizin soluğumuzun çıkması demek..
Valla ben 63 yıllık yaşamımda şunu öğrendim. Öldüğün anda kimse kara kaşına kara gözüne bakmadan gömüyorlar abi. Hem de öyle aceleye getirerek gömüyorlar ki!
Gidiş o gidiş!
Kalıcı olmanın tek çaresi de bence geride bir şeyler bırakmak...
-
Suat Zobu
.
SEVDİĞİM SÖZLER
Bizde Atatürk için lehte ve aleyhte söz söyleyen çoktur.
Ben şahsen hayatımda hiçbir zaman anti Kemalist saçma sapan fikirleri olanları kadroma sokmam. Bu kadar açık.
Prof. İlber Ortaylı
.
YORUMLAR
Can gandaşım
Sen düz bildiğin yoldan gitmeye devam et
Çok iyi biliyorsunki bir kaç değerli şair haricinde diğer ne kadar varsa ucuz aşk şiirlerini günümün şiiri yapıyorlar.
Türk mü???
Türk'e
Türkçe'ye
Türk düşünene
Türk'ü sevene kim düşman değilki!!
Necati ustada gitti sen bari gitme.
Yazın gerçekti önemli olanda bu
Biz inandıklarımızdan vaz geçenlerden değiliz
Olmayacağız.
Esenlikler dilerim Gandaşım
Bana göre, bu defterde güne gelmek yazının veya şiirin; içeriğiyle, edebi yönüyle yada tekniğiyle alakalı değil. Güne gelmek yazının veye yazarın iyi kötü kıstası değil. Zaten bunu değerlendirecek yetkin bir kurul da varmıdır bilemiyorum.
Diğer taraftan, ben öldükten sonra adım anılsa ne olur anılmasa ne! Sadece bilgi aktarımı ve öğüt tarafı kalanların bir işine yarar belki.
İşte; yazı böyle olacak ki, bakıp gececeklerin dahi fikrini beyan etmeden gitmesine müsaade etmeyecek.
Tebriklerimle saygılarımı bıraktım abim.
Bu yazının konusu beni çok ilgilendiriyor.
Görüşüne de katılıyorum.
Ancak;
Şöyle de bir durum var:
"Deniz atının kulağına konan kelebek
Güneşe el sallıyordu."
Mealinde cümlelerle dolu bir yazı nasıl gerçek edebiyat olur ki?
Yazılan bir yazının bir konusu bir
içeriği hatta bir mesajı olmaz mı?
Bu güne gelme konusu yıllardır tartışılıyor daha da tartışılmaya
Devam edilecektir.
Selam ve saygılar kadim dostum.
Suat Zobu
Öyle bir paragrafı boş ver sadece bir cümle kur her gün güne gelirsin.
Öyle bir yeteneğin olmadığına göre ne konuşuyorsun. :))
Kelden öptüm.
Çok haklısınız hocam defterin ayrı bir özelliği daha var ki siirlerijizi dakikası dakikasına tarihiyle kayıt altına alarak sizin adınıza tescilledi belirliyor ben bu yönünü Çok seviyorum Güne gelmek se arkadaşlardan gelen her beğeni o günün ödüldür benim için seçki kurulunun taraflı tarafsız keyfiyetleri de hiç umurumda degil saygılar