- 782 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLK İNSAN
İLK İNSAN
Binlerce yıl önce dediğinizden öncesine Hz.Adem’ i koymamız gerekiyor. Çünkü Çatalhöyük, Göbekli Tepe, Sümerler vs. bunların sembol, ritüeller hatta Sümer tabletlerinde geçen Gılgamış Destanı (Nuh Tufanı’ nı anlatır) hepsi de kendinden önceki, ta en başta Hz. Adem olmak üzere peygamberlerden etkilenmiş uygarlıklardı. Hayır, tarih Sümerlerle başlamadı. Bizler tarihi kendi hesap sistemimize göre şekillendirdiğimiz için (miladi, hicri vs) ilk çağı mesela kategorize etmişiz. 10 bin yıl derken bile bunu kullanıyoruz. Hal böyle olunca Hz. Adem belkide 500 bin yıl, belkide, 100 bin yıl önce yaşadı. Biz Hz. Adem’ in, yaşadığına dair kutsal kitabı belge olarak baz alırız. Her kavme peygamber gönderdik diyor zaten Yaratıcı. Şimdi biliyoruz ki Göbekli Tepe bile tarihte çok şeyi değiştirdi. Meğerse insanlar avcı toplayıcılıktan önce de inanç ve dini ritüellere sahipmiş. Hatta yazıdan önce semboller vardı.
İnsan unutmaya ve sapkınlığa meyillidir. Bunun için verilen ilahi tez zamanla yozlaşmaya yüz tuttu, ateist, bunun yanı sıra ahlaktan yoksun bir nesil üretilmek isteniyor. Mısır’ın ölüler kitabı bile kutsal kitaplar ile paralellik gösterir. Çünkü zamanında geçmişten etkilendiler. Bütün bunlara, bütün uygarlıkların önüne Hz.Adem’ i koyun. Ve peygamberleri (o dönem ve değişik dönemlerde yaşamış peygamberleri). İşte bundan dolayıdır ki yani insanlar unuttu sapkınlığa meyletti diye kutsal kitap ve peygamberler gönderildi. Aksini iddia eden kişiler de kaynağını araştırsın.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.